Hej alla gamla och nya vänner!
Försöker bli med barn
  1. Medlem sedan
    Jan 2002
    #1

    Hej alla gamla och nya vänner!

    Nu tittar jag in här igen. Jag fick ju stränga order av läkaren att hålla mig undan detta forum för att inte tänka så mycket på äl och bim och flytningar och symptom och allt som har med bebisverkstad att göra. Det har varit ett tufft år med MF och MA.

    Men så tänkte jag att nu kan det väl inte vara så farligt att titta in här. *viskar* *jag har ju plussat*.

    Ja ni hörde rätt! En vecka över tiden idag och jag mår som gravida brukar göra. Illamående stötvis och brösten ömmar rejält. Äter som en häst, och irriterad till tusen. Men vad gör väl det?

    Nu ska bara oron lägga sig också. Ska på VUL den 5/7 för att se att det sitter där det ska eftersom jag tidigare haft utomkvedes. Snälla tänk på mig och håll tummarna. Jag är sååå orolig att det här lilla fröet inte ska stanna kvar.

    Stor kram till alla och trevlig midsommar!
  2. 1
    Hej alla gamla och nya vänner! Nu tittar jag in här igen. Jag fick ju stränga order av läkaren att hålla mig undan detta forum för att inte tänka så mycket på äl och bim och flytningar och symptom och allt som har med bebisverkstad att göra. Det har varit ett tufft år med MF och MA.

    Men så tänkte jag att nu kan det väl inte vara så farligt att titta in här. *viskar* *jag har ju plussat*.

    Ja ni hörde rätt! En vecka över tiden idag och jag mår som gravida brukar göra. Illamående stötvis och brösten ömmar rejält. Äter som en häst, och irriterad till tusen. Men vad gör väl det?

    Nu ska bara oron lägga sig också. Ska på VUL den 5/7 för att se att det sitter där det ska eftersom jag tidigare haft utomkvedes. Snälla tänk på mig och håll tummarna. Jag är sååå orolig att det här lilla fröet inte ska stanna kvar.

    Stor kram till alla och trevlig midsommar!
  3. Medlem sedan
    Oct 2008
    #2
    Stort grattis!!! Du ska se att det kommer att gå bra! Själv har jag bim idag och ännu ingen ovälkommen gäst i sikte... Glad midsommar!
  4. 2
    Stort grattis!!! Du ska se att det kommer att gå bra! Själv har jag bim idag och ännu ingen ovälkommen gäst i sikte... Glad midsommar!
  5. Medlem sedan
    Oct 2010
    #3
    Grattis!!! Ska tänka på digå båda tummarna är numera upptagna
    Så det e så man ska göra, hålla sig borta härifrån.. då prövar vi med det.
  6. 3
    Grattis!!! Ska tänka på digå båda tummarna är numera upptagna
    Så det e så man ska göra, hålla sig borta härifrån.. då prövar vi med det.
  7. villvillvill...
    #4
    Åhh vilken underbar nyhet! GRATTIS tuva06!!! Håller tummarna allt vad jag orkar för nu är det verkligen din tur! Det kommer säkert att gå bra den här gången.

    Själv är jag snart tillbaka härinne. Måste bara landa lite först. Fick precis avbryta min graviditet i v 16 pga att barnet hade trisomi 13 och missbildningar. En liten liten ängel...

    Håller verkligen tummar och tår för dig nu!!!

    Kram!
  8. 4
    Åhh vilken underbar nyhet! GRATTIS tuva06!!! Håller tummarna allt vad jag orkar för nu är det verkligen din tur! Det kommer säkert att gå bra den här gången.

    Själv är jag snart tillbaka härinne. Måste bara landa lite först. Fick precis avbryta min graviditet i v 16 pga att barnet hade trisomi 13 och missbildningar. En liten liten ängel...

    Håller verkligen tummar och tår för dig nu!!!

    Kram!
  9. Medlem sedan
    Aug 2010
    #5
    hej gumman!!! åh vad roligt att du har plussat igen!! när är bf? jag förstår verkligen din oro!

    Jag hänger numera i ankomst januari 2012, har bf 24/1 jag fick göra VUL när jag var i vecka 8+0 och allt såg bra ut, hjärtat pickade på så fint! läkaren sa då att när allt ser bra ut vid den tidpunkten i graviditeten så är det 97 % chans att allt går bra, så jag hoppas stenhårt på att jag tillhör de 97 %-en.

    jag håller tummarna stenhårt för dig gumman!
    massor av varma kramar!
  10. 5
    hej gumman!!! åh vad roligt att du har plussat igen!! när är bf? jag förstår verkligen din oro!

    Jag hänger numera i ankomst januari 2012, har bf 24/1 jag fick göra VUL när jag var i vecka 8+0 och allt såg bra ut, hjärtat pickade på så fint! läkaren sa då att när allt ser bra ut vid den tidpunkten i graviditeten så är det 97 % chans att allt går bra, så jag hoppas stenhårt på att jag tillhör de 97 %-en.

    jag håller tummarna stenhårt för dig gumman!
    massor av varma kramar!
  11. Medlem sedan
    Aug 2010
    #6
    villvillvill: nej vad ledsen jag blir för er skull! måste vara så jobbigt att få ett sådant besked så pass långt in i graviditeten! jag tänker på dig och hoppas att ni snart är på banan igen med en frisk bebis i magen! varma kramar från mig
  12. 6
    villvillvill: nej vad ledsen jag blir för er skull! måste vara så jobbigt att få ett sådant besked så pass långt in i graviditeten! jag tänker på dig och hoppas att ni snart är på banan igen med en frisk bebis i magen! varma kramar från mig
  13. villvillvill...
    #7
    Tack snälla du!
    Ja det har varit/är väldigt tufft just nu...Man tror ju som du säger att man är ganska säker när man kommit en bit i graviditeten. Det där är sånt som händer "andra", inte oss...

    Måste landa lite, men vill ändå bli gravid så fort som möjligt. Fast egentligen var det ju just den här lilla jag ville ha :-(

    Jag är så glad att så många har fått gå vidare till ankomstgrupper och hoppas att ni håller er kvar där. För våran del hoppas vi på en liten vår eller sommarbebis 2012 :-)
    Lycka till med lilla bebisen i magen!!!
    Kram!
  14. 7
    Tack snälla du!
    Ja det har varit/är väldigt tufft just nu...Man tror ju som du säger att man är ganska säker när man kommit en bit i graviditeten. Det där är sånt som händer "andra", inte oss...

    Måste landa lite, men vill ändå bli gravid så fort som möjligt. Fast egentligen var det ju just den här lilla jag ville ha :-(

    Jag är så glad att så många har fått gå vidare till ankomstgrupper och hoppas att ni håller er kvar där. För våran del hoppas vi på en liten vår eller sommarbebis 2012 :-)
    Lycka till med lilla bebisen i magen!!!
    Kram!
  15. Medlem sedan
    Jan 2002
    #8
    Nej nej nej!!!! Åh vad ledsen jag blir för er skull. Jag har mött trisomi 13 på nära håll då några väldigt goda vänner förlorade en dotter för två år sedan i v 22. Jag hoppas verkligen att ni tar er igenom den mest akuta sorgen så bra det bara går och att ni lär er att leva med saknaden efter er lilla ängel.

    Många kramar till er och stort lycka till!!!
  16. 8
    Nej nej nej!!!! Åh vad ledsen jag blir för er skull. Jag har mött trisomi 13 på nära håll då några väldigt goda vänner förlorade en dotter för två år sedan i v 22. Jag hoppas verkligen att ni tar er igenom den mest akuta sorgen så bra det bara går och att ni lär er att leva med saknaden efter er lilla ängel.

    Många kramar till er och stort lycka till!!!
  17. Medlem sedan
    Aug 2010
    #9
    jag förstår verkligen att det var just denna lilla bebis ni ville ha! men vet du, när jag nu blev gravid igen efter mitt missfall sa min sambo en fin sak; han är övertygad om att det är samma själ i denna bebis som i den som inte fick komma till oss, det kommer bara vara en annan kropp. jag gillar i alla fall den tanken. massor av kramar till dig!
  18. 9
    jag förstår verkligen att det var just denna lilla bebis ni ville ha! men vet du, när jag nu blev gravid igen efter mitt missfall sa min sambo en fin sak; han är övertygad om att det är samma själ i denna bebis som i den som inte fick komma till oss, det kommer bara vara en annan kropp. jag gillar i alla fall den tanken. massor av kramar till dig!

Liknande trådar

  1. Hej alla gamla vänner :)
    By ♥Helena♥ in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2010-12-10, 19:56
  2. Hej alla gamla vänner och nya!
    By huskors in forum _99 Alla barn
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2008-01-07, 20:20
  3. Hej alla gamla vänner :)
    By mammamina in forum _0307 Julibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-01-04, 11:38
  4. Hej alla nya och gamla vänner!
    By Lee in forum Vikt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-02-19, 18:17
  5. Hej alla gamla vänner
    By Linuxan in forum Försöker bli med barn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-12-16, 17:39
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar