Dusch?
_1106 Junibarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2010
    #1

    Dusch?

    Nån som vet hur snart efter KS man kan duscha utan bandage?
  2. 1
    Dusch? Nån som vet hur snart efter KS man kan duscha utan bandage?
  3. Medlem sedan
    Sep 2010
    #2
    På mig satte de en ganska bred genomskinlig tejp, och sen var det bara att duscha som jag ville. Tejpen ska tas bort ganska snart för att läkningen ska underlättas. Stygnen kommer att försvinna av sig själv och jag har inte märkt några problem efter att jag tog bort tejpen och plåsterna under.
  4. 2
    På mig satte de en ganska bred genomskinlig tejp, och sen var det bara att duscha som jag ville. Tejpen ska tas bort ganska snart för att läkningen ska underlättas. Stygnen kommer att försvinna av sig själv och jag har inte märkt några problem efter att jag tog bort tejpen och plåsterna under.
  5. Medlem sedan
    Dec 2003
    #3
    Mitt "vattenfasta " bandage blev blött efter två dygn så jag tog loss det. Det skulle sitta en vecka, men man kunde ta bort det och tejpa med micropore istället Olmert började lossna. Så det gjorde jag. Kändes dock inte jättebra, så nu har jag satt dit ett förband igen..
  6. 3
    Mitt "vattenfasta " bandage blev blött efter två dygn så jag tog loss det. Det skulle sitta en vecka, men man kunde ta bort det och tejpa med micropore istället Olmert började lossna. Så det gjorde jag. Kändes dock inte jättebra, så nu har jag satt dit ett förband igen..
  7. Medlem sedan
    Jan 2005
    #4
    Hmm... Det verkar vara olika på olika ställen, beror det på hur de har sytt kanske? Jag fick mitt KS på SÖS och de sydde med invändiga stygn, mao så syns det inga stygn alls på mig. På morgonen efter KS fick jag duscha och medan plåstret var blött tog en uska bort det. Sedan dess har det varit fritt fram att duscha och tvätta sig som vanligt.
  8. 4
    Hmm... Det verkar vara olika på olika ställen, beror det på hur de har sytt kanske? Jag fick mitt KS på SÖS och de sydde med invändiga stygn, mao så syns det inga stygn alls på mig. På morgonen efter KS fick jag duscha och medan plåstret var blött tog en uska bort det. Sedan dess har det varit fritt fram att duscha och tvätta sig som vanligt.

Liknande trådar

  1. Dusch/Bad
    By Beda in forum Mammasnack
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2009-04-28, 20:12
  2. Bad och dusch
    By jenlon in forum _0809 Septemberbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-03-15, 21:57
  3. En sån där BuS-dusch...
    By annchen in forum Hem & fritid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-05-26, 00:01
  4. dusch
    By malin2 in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-10-24, 15:35
  5. Nu ska jag ta en dusch
    By .charlotte. in forum _0607 Julibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-06-13, 10:41
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar