Hur funkar det egentligen!
Missfall
  1. Ja tack!
    #1

    Hur funkar det egentligen!

    Fick missfall i maj och har sedan dess gjort massa saker för att förbättra oddsen för en fullgången graviditet. Jag har gått ner i vikt, förändrat min kost och min livsstil lite och har tänkt att efter sommaren ska vi försöka igen.

    Jag har ännu inte fått min mens och sen i måndags mår jag jätteilla - hela tiden. Känner dock inga andra symptom så jag tror inte jag är gravid - men vad annars kan det vara?

    Saken är den att efter mitt förra MF förra året sa BM att det kan dröja upp till 9 veckor efter MF innan alla grav-hormoner gått ur kroppen. Av den anledningen känns det "önödigt" att ta ett gravtest nu ifall det är de gamla hormonerna som visar positivt... Känns onödigt att bli lurad lixom.

    Vad skulle ni gjort? Testa och "hoppas" på att det är negativt eller vänta ett par veckor och se...
  2. 1
    Hur funkar det egentligen! Fick missfall i maj och har sedan dess gjort massa saker för att förbättra oddsen för en fullgången graviditet. Jag har gått ner i vikt, förändrat min kost och min livsstil lite och har tänkt att efter sommaren ska vi försöka igen.

    Jag har ännu inte fått min mens och sen i måndags mår jag jätteilla - hela tiden. Känner dock inga andra symptom så jag tror inte jag är gravid - men vad annars kan det vara?

    Saken är den att efter mitt förra MF förra året sa BM att det kan dröja upp till 9 veckor efter MF innan alla grav-hormoner gått ur kroppen. Av den anledningen känns det "önödigt" att ta ett gravtest nu ifall det är de gamla hormonerna som visar positivt... Känns onödigt att bli lurad lixom.

    Vad skulle ni gjort? Testa och "hoppas" på att det är negativt eller vänta ett par veckor och se...
  3. Ja tack!
    #2
    Jag kunde inte vänta så jag testade mig nyss och ja, jag är gravid.
    Ringde även MVC i morse och kvinnan jag pratade med idag sa att det är ok att testa sig efter 3-4 v efter MF så jag får väl lita på det här testet - tillsammans med illamåendet...

    Nu är bara frågan hur länge jag varit gravid och om jag får behålla det... jaja... en sak i taget. Jag är glad!
  4. 2
    Jag kunde inte vänta så jag testade mig nyss och ja, jag är gravid.
    Ringde även MVC i morse och kvinnan jag pratade med idag sa att det är ok att testa sig efter 3-4 v efter MF så jag får väl lita på det här testet - tillsammans med illamåendet...

    Nu är bara frågan hur länge jag varit gravid och om jag får behålla det... jaja... en sak i taget. Jag är glad!
  5. Medlem sedan
    Aug 2007
    #3
    Grattis och hoppas lillpyret vill stanna denna gång
  6. 3
    Grattis och hoppas lillpyret vill stanna denna gång
  7. Anonym
    #4
    Grattis!!! Vad härligt.
    Jag väntar själv på att graviditetshormonerna ska lämna min kropp så jag har en chans att bli gravid. Blir glad över att höra att det gått relativt snabbt för andra :-)
    Lycka till nu!!!
  8. 4
    Grattis!!! Vad härligt.
    Jag väntar själv på att graviditetshormonerna ska lämna min kropp så jag har en chans att bli gravid. Blir glad över att höra att det gått relativt snabbt för andra :-)
    Lycka till nu!!!
  9. Ja tack!
    #5
    Det gick förvånansvärt snabbt den här gången. Hoppas det gör det för dig oxå.
    Lycka till!
  10. 5
    Det gick förvånansvärt snabbt den här gången. Hoppas det gör det för dig oxå.
    Lycka till!
  11. Medlem sedan
    Mar 2011
    #6
    GRATTI,,,jag fick misses abortion i slutet av april och slutade med operation p.g.a infektion den 6 maj då var jag i vecka 14 men nu är jag gravid i vecka 7+0 idag och fick inte heller nån mens emellan men vet veckan eftersom att jag var på ett VUL i onsdags :0) är jätte glad då jag såg hjärtat picka på:0) men är jäääätte rädd samtidigt...fick idag bruna flytningar och föreställer mig direkt det värsta fast jag vet att det är vanligt med det.men kan inte sluta tänka på det "dåliga"grattis till din bebis...o kram...då kanske vi ska föda i närheten av varandra?..jag är beräknad till början av mars.kram
  12. 6
    GRATTI,,,jag fick misses abortion i slutet av april och slutade med operation p.g.a infektion den 6 maj då var jag i vecka 14 men nu är jag gravid i vecka 7+0 idag och fick inte heller nån mens emellan men vet veckan eftersom att jag var på ett VUL i onsdags :0) är jätte glad då jag såg hjärtat picka på:0) men är jäääätte rädd samtidigt...fick idag bruna flytningar och föreställer mig direkt det värsta fast jag vet att det är vanligt med det.men kan inte sluta tänka på det "dåliga"grattis till din bebis...o kram...då kanske vi ska föda i närheten av varandra?..jag är beräknad till början av mars.kram
  13. Medlem sedan
    Aug 2010
    #7
    hej gumman! sent svar, men stort grattis till nya graviditeten!! jag hoppas att allt gått bra hittills? Jag hade ju missfall i januari och blev gravid igen i april och är nu i vecka 16. tiden går stor kram från mig!
  14. 7
    hej gumman! sent svar, men stort grattis till nya graviditeten!! jag hoppas att allt gått bra hittills? Jag hade ju missfall i januari och blev gravid igen i april och är nu i vecka 16. tiden går stor kram från mig!
  15. Medlem sedan
    Mar 2011
    #8
    ooohhh...tack så mycket!vad gulliga alla är härinne...:0) kram tillbaks
  16. 8
    ooohhh...tack så mycket!vad gulliga alla är härinne...:0) kram tillbaks

Liknande trådar

  1. hur funkar det egentligen?
    By UngMamma89 in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-02-23, 13:48
  2. Hur funkar det egentligen?
    By Zalander in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-01-17, 16:57
  3. Hur funkar det egentligen??
    By Undrar in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-11-17, 18:51
  4. hur funkar det egentligen?
    By Ume å in forum Utsatta barn & familjehem
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-11-03, 17:11
  5. Hur funkar det egentligen..
    By angiesry in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-02-23, 20:39
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar