Snälla bebbe kom ut nu!
_1106 Junibarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2010
    #1

    Snälla bebbe kom ut nu!

    Gjorde sista dagen på jobbet i torsdags, har bakat 4 sorters kakor och bullar, tvättat allt som var smutsigt, firat midsommar, jobbat i trädgården och kan nu inte komma på något mer att göra. Jag vet att du bara är en dag sen men mamma är uttråkad nu och vill gosa med dig på utsidan nu.

    Grattis till alla er som fått era guldklimpar - är bara lite avundsjuk Styrkekramar till oss som fortfarande väntar!!
  2. 1
    Snälla bebbe kom ut nu! Gjorde sista dagen på jobbet i torsdags, har bakat 4 sorters kakor och bullar, tvättat allt som var smutsigt, firat midsommar, jobbat i trädgården och kan nu inte komma på något mer att göra. Jag vet att du bara är en dag sen men mamma är uttråkad nu och vill gosa med dig på utsidan nu.

    Grattis till alla er som fått era guldklimpar - är bara lite avundsjuk Styrkekramar till oss som fortfarande väntar!!
  3. Medlem sedan
    Mar 2002
    #2
    Hang in there!
    Max två veckor sedan är bebisen ute - och det är värt all väntan!!

    Kram
  4. 2
    Hang in there!
    Max två veckor sedan är bebisen ute - och det är värt all väntan!!

    Kram
  5. Medlem sedan
    Feb 2003
    #3
    4 dar till bf idag... Känner som du nu... Så får jag nästan dåligt samvete när det finns ett gäng på övertidslistan som väntat längre... Men jag har så ONT vissa dar igår blev det flera omgångar alvedon innan det släppte på kvällen. Värst är ju inte värkarna utan igår var det underlivet som var värst. jag kunde inte gå ett steg utan att det smärtade bedrövligt. Bäbis tryckte på något fruktansvärt och jag ville bara ringa förlossningen och gråta och säga att de fick sätta igång det här nu för jag vill inte ha så ont. Men det släppte på kvällen och i dag känns det lite bättre. Nu är det "bara" värkarna (förvärkarna) som bråkar. Mensverken som molar i framför allt ryggslutet och magen som spänner.

    Är det någon som vet hur det är med barnbidraget? Det står på fk att man får bb månaden efter barnet föds men om barnet föds precis i början typ 1 eller 2 juli måste jag då vänta till aug innan jag får bb för det barnet? Kommer inte ihåg att det var så när jag fick de andra barnen (som båda är födda den 2a...) I så fall hoppas jag verkligen att bäbis kommer i juni!!
  6. 3
    4 dar till bf idag... Känner som du nu... Så får jag nästan dåligt samvete när det finns ett gäng på övertidslistan som väntat längre... Men jag har så ONT vissa dar igår blev det flera omgångar alvedon innan det släppte på kvällen. Värst är ju inte värkarna utan igår var det underlivet som var värst. jag kunde inte gå ett steg utan att det smärtade bedrövligt. Bäbis tryckte på något fruktansvärt och jag ville bara ringa förlossningen och gråta och säga att de fick sätta igång det här nu för jag vill inte ha så ont. Men det släppte på kvällen och i dag känns det lite bättre. Nu är det "bara" värkarna (förvärkarna) som bråkar. Mensverken som molar i framför allt ryggslutet och magen som spänner.

    Är det någon som vet hur det är med barnbidraget? Det står på fk att man får bb månaden efter barnet föds men om barnet föds precis i början typ 1 eller 2 juli måste jag då vänta till aug innan jag får bb för det barnet? Kommer inte ihåg att det var så när jag fick de andra barnen (som båda är födda den 2a...) I så fall hoppas jag verkligen att bäbis kommer i juni!!
  7. Medlem sedan
    Aug 2002
    #4
    Ja tyvärr får du vänta till augusti om barnet föds i början av juli. Fick min trea 2:a juni och då fick vi bb först i juli.

    Hoppas bäbis kommer ut snart!
  8. 4
    Ja tyvärr får du vänta till augusti om barnet föds i början av juli. Fick min trea 2:a juni och då fick vi bb först i juli.

    Hoppas bäbis kommer ut snart!
  9. Medlem sedan
    Feb 2003
    #5
    Då får jag se till att sparka ut ungen nu då... Jag behöver det där extra barnbidraget... Kan man få hoppas att denna omgång med olika teckan är på riktigt nu då....
  10. 5
    Då får jag se till att sparka ut ungen nu då... Jag behöver det där extra barnbidraget... Kan man få hoppas att denna omgång med olika teckan är på riktigt nu då....

Liknande trådar

  1. min bebbe är ingen bebbe längre...
    By -kråkan- in forum _1007 Julibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-09-01, 21:40
  2. bebbe på g
    By Anonym in forum _0210 Oktoberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-07-27, 20:30
  3. maj bebbe?blir juni bebbe!!
    By mucklan81 in forum Försöker bli med barn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-10-09, 16:21
  4. Min bebbe är på g!!
    By Possan in forum _0703 Marsbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-03-09, 10:19
  5. Bebbe på G?
    By Maggis77 in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-02-17, 23:46
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar