nu är även jag registrerad
_1106 Junibarn
  1. Medlem sedan
    May 2009
    #1

    nu är även jag registrerad

    på vv online 4 kg kvar till jag är nere på startvikt innan jag blev gravid men jag vill gärna gå ner minst 10 kg till! Har som mål att vara klar till jul, det borde jag väl klara? Är så sugen på att börja träna, det bara rycker i hela kroppen men måste ta det lugnt i några veckor till pga snittet. Tänkte aktivera mitt gymkort till den 1 september, tills dess får promenader duga bra. Känner att jag kan/orkar gå fortare och längre sträckor för var dag som går.

    Någon mer som börjat skärpa till sig?

    kram
    mamma till 3 underbara prinsar
  2. 1
    nu är även jag registrerad på vv online 4 kg kvar till jag är nere på startvikt innan jag blev gravid men jag vill gärna gå ner minst 10 kg till! Har som mål att vara klar till jul, det borde jag väl klara? Är så sugen på att börja träna, det bara rycker i hela kroppen men måste ta det lugnt i några veckor till pga snittet. Tänkte aktivera mitt gymkort till den 1 september, tills dess får promenader duga bra. Känner att jag kan/orkar gå fortare och längre sträckor för var dag som går.

    Någon mer som börjat skärpa till sig?

    kram
  3. Medlem sedan
    Mar 2002
    #2
    Jodå, jag tänker mig för. Har inte börjat med någon metod än dock.

    Olle är 8 dagar och jag har gått ner ca 11 kg. Men det är en bra bit kvar till målet..

    Jag tänkte köra på egen hand så länge jag känner att det funkar, med bra matval och regelbunden motion. Skulle det stanna av eller bli svårt, så kommer jag att använda mig av något internetverktyg. Antingen VV Online, eller Viktklubb.se eller liknande tänkte jag

    Lycka till nu! 10 kg till jul borde inte vara några som helst problem!
  4. 2
    Jodå, jag tänker mig för. Har inte börjat med någon metod än dock.

    Olle är 8 dagar och jag har gått ner ca 11 kg. Men det är en bra bit kvar till målet..

    Jag tänkte köra på egen hand så länge jag känner att det funkar, med bra matval och regelbunden motion. Skulle det stanna av eller bli svårt, så kommer jag att använda mig av något internetverktyg. Antingen VV Online, eller Viktklubb.se eller liknande tänkte jag

    Lycka till nu! 10 kg till jul borde inte vara några som helst problem!
  5. Medlem sedan
    May 1999
    #3
    Jag är också sååå sugen på att börja träna! Jag beställde en "efter graviditetengympa-dvd" igår som jag tänkte kunde vara lagom att börja med. Ska också aktivera mitt gymkort igen, får se om det blir i augusti eller september. Vill gärna ha efterkollen gjord först. Gå ner behöver jag inte så mycket eg men jag har tappat massor, massor med muskelmassa så nu är det till att bygga upp sig igen!
  6. 3
    Jag är också sååå sugen på att börja träna! Jag beställde en "efter graviditetengympa-dvd" igår som jag tänkte kunde vara lagom att börja med. Ska också aktivera mitt gymkort igen, får se om det blir i augusti eller september. Vill gärna ha efterkollen gjord först. Gå ner behöver jag inte så mycket eg men jag har tappat massor, massor med muskelmassa så nu är det till att bygga upp sig igen!
  7. Medlem sedan
    May 2009
    #4
    jag skulle också kunna köra på egen hand eftersom jag varit med i vv förut men jag behöver den här lilla pushen att registrera mig. Jag är siffer och statistik nörd ut i fingerspetsarna kan inte göra något utan att registrera el skriva upp. Har alltid stegräknare på mig när jag är ute och går och kan inte jogga utan min pulsmätare

    11 kg på 8 dagar är bra jobbat, för mig ramlade kilona också bort första veckan men nu kände jag att nu måste jag ta mig i kragen.

    det är 10+4 kilo till jul men det borde ju också funka.
  8. 4
    jag skulle också kunna köra på egen hand eftersom jag varit med i vv förut men jag behöver den här lilla pushen att registrera mig. Jag är siffer och statistik nörd ut i fingerspetsarna kan inte göra något utan att registrera el skriva upp. Har alltid stegräknare på mig när jag är ute och går och kan inte jogga utan min pulsmätare

    11 kg på 8 dagar är bra jobbat, för mig ramlade kilona också bort första veckan men nu kände jag att nu måste jag ta mig i kragen.

    det är 10+4 kilo till jul men det borde ju också funka.
  9. Medlem sedan
    May 2009
    #5
    förstår att du inte har så många kilon kvar för du gick väl inte upp så mycket? Hur har det gått med grav.diabetesen förresten, är den helt borta? hoppas verkligen det.
  10. 5
    förstår att du inte har så många kilon kvar för du gick väl inte upp så mycket? Hur har det gått med grav.diabetesen förresten, är den helt borta? hoppas verkligen det.
  11. Medlem sedan
    Mar 2002
    #6
    Jag är också siffernörd & vill gärna föra statistik och göra små kurvor och annat i Excel

    Risken är dock att jag blir FÖR manisk så jag tänkte, om möjligt, undvika det denna gången. Men snart sitter jag väl där, väger maten och tittar på staplar i ett diagram hahaha

    14 till jul är absolut rimligt! Det är ju nästan 6 månader kvar, och upp till 1 kg/vecka är OK när man ammar!
  12. 6
    Jag är också siffernörd & vill gärna föra statistik och göra små kurvor och annat i Excel

    Risken är dock att jag blir FÖR manisk så jag tänkte, om möjligt, undvika det denna gången. Men snart sitter jag väl där, väger maten och tittar på staplar i ett diagram hahaha

    14 till jul är absolut rimligt! Det är ju nästan 6 månader kvar, och upp till 1 kg/vecka är OK när man ammar!
  13. Medlem sedan
    May 2009
    #7
    härligt att höra att det finns fler som jag synd att vi bor så långt ifrån varandra annars hade vi kunnat sitta och regga tillsammans.
  14. 7
    härligt att höra att det finns fler som jag synd att vi bor så långt ifrån varandra annars hade vi kunnat sitta och regga tillsammans.
  15. Medlem sedan
    May 1999
    #8
    Jag gick upp lite på slutet igen men det var nog mest vatten, var ganska svullen. Nu väger jag 65 kg, jag brukar ligga på 61-62 kg, då känner jag mig hyfsad. Jag känner inte av diabetesen nu fast jag mer eller mindre gått bärsärk i köket den senaste veckan och ätit massor av sådant som jag längtat efter. Jag ska kolla mitt blodsocker under någon dag då och då (fast jag har i ärlighetens namn inte kollat en enda gång sen jag kom hem från BB!) och jag ska göra en ny glukosbelastning om ett år. Men jag tror nog att den är borta och kommer att hålla sig borta så länge jag inte går upp i vikt för mycket.
  16. 8
    Jag gick upp lite på slutet igen men det var nog mest vatten, var ganska svullen. Nu väger jag 65 kg, jag brukar ligga på 61-62 kg, då känner jag mig hyfsad. Jag känner inte av diabetesen nu fast jag mer eller mindre gått bärsärk i köket den senaste veckan och ätit massor av sådant som jag längtat efter. Jag ska kolla mitt blodsocker under någon dag då och då (fast jag har i ärlighetens namn inte kollat en enda gång sen jag kom hem från BB!) och jag ska göra en ny glukosbelastning om ett år. Men jag tror nog att den är borta och kommer att hålla sig borta så länge jag inte går upp i vikt för mycket.
  17. Medlem sedan
    Jul 2007
    #9
    Välkommen till viktutmaningen.. Jag har varit med 3 veckor nu och har minus 4,6 kg. Å då blev det mycket cola och godis förra veckan när William var sjuk och inlagd..

    14 kilo till jul låter som ett bra mål. Jag har 12 kilo kvar till plusvikten och sedan ca 15 kilo till efter de.. Hoppas tappa så mycket fram till jul har inte satt något vikt mål..
  18. 9
    Välkommen till viktutmaningen.. Jag har varit med 3 veckor nu och har minus 4,6 kg. Å då blev det mycket cola och godis förra veckan när William var sjuk och inlagd..

    14 kilo till jul låter som ett bra mål. Jag har 12 kilo kvar till plusvikten och sedan ca 15 kilo till efter de.. Hoppas tappa så mycket fram till jul har inte satt något vikt mål..

Liknande trådar

  1. Registrerad frukost och
    By MonicaG in forum Vikt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-04-27, 11:12
  2. Registrerad och klar
    By TTUK in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-02-07, 18:38
  3. Ny registrerad
    By Ängla1 in forum Änglabarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-02-01, 08:06
  4. Ny Registrerad
    By anonymt namn in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-01-31, 14:42
  5. NU är hon registrerad=)
    By annahpo in forum Downs Syndrom
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-11-06, 18:21
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar