Lämnar er nu VARNING inte rolig läsning
_1110 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2009
    #1

    Lämnar er nu VARNING inte rolig läsning

    Jaha... Var på 2 UL förra veckan. På det första sa dom att det inte såg så bra ut, för lite fostervatten och för mycket vätska i huvudet men ändå hjärnvävnad. Fick uppfattningen om att det kunde gå ändå även om bebben skulle komma ut för tidigt och växa till sig i kuvös.
    Lyckades sedan få en läkartid dagen efter då jag ville ha mer information. Blev nytt UL som gick lite väl fort tycker jag. Sen kom det där "mmm... vi går in i rummet bredvid och pratar lite, tycker ni inte det?"

    Enligt henne var det jättedåligt. Hon såg inget fostervatten och tyckte inte ens det var någon mening att ens försöka göra fostervattenprov. Vattnet var 1a problemet. 2a problemet var att det är för mycket vätska i huvudet. (enligt henne ingen hjärnvävnad, trotts då att läkaren dagen innan såg vävnad bara att det var lite mycket vatten) Dom kunde inte förstå att det gått så fort då allt var bra på UL i vecka 20. Men hon sa att det kunde blivit någon tilltäppning så det blev för mycket vätska i hjärnan som inte kunde cirkulera runt som det ska.

    Eftersom det inte finns något vatten så ligger den som en räka (eller så fint som dom säger "märla" ) så det var svårt att se något på UL men hon var så säker på att det minsann inte fanns några njurar eller fungerande urinblåsa.
    Utan vatten kan den inte heller träna på att andas.

    (MEN det jag inte får ihop är att om den inte kan andas, varför har den ett hjärta som slår som det ska?!)

    Så stänger läkaren ögonen och säger som taget ur sina böcker utan några känslor. "barnet kommer inte kunna leva utanför magen, den har ju inte ens någon hjärna... Men kom ihåg att hur det än är så är det erat barn"

    Dom kan heller inte göra någonting nu!
    Här går jag med ett barn som lever som dom säger kommer dö och dom gör ingenting!!! "enligt lagen" får dom inte göra något.
    Hon sa också " ja det är ju för sent för sen abort"

    Att dom inte kan plocka ut den och försöka hålla den vid liv med all utrustning som finns Är ändå i vecka 25

    så nu väntar dom på att den ska dö i mig och då få föda fram den.
    känns inte bra att jag som ska ge liv bär nu på ett liv som måste kvävas till döds i mig. jag måste ha ihjäl barnet

    vet inte hur jag ska kunna leva med det. jag kommer inte försöka få fler barn. 4 graviditeter och 1 barn har det blivit. 2 missfall i v 12, en lyckad grav. och så nu detta. inget fel är det på mig heller, vi har "bara" otur.

    så jag lämnar er här.
    önskar er all lycka! Ta vara på tiden som gravida och gläds åt det ni har. önskar er en ljus framtid!
    kram på er
    från
    sandra
  2. 1
    Lämnar er nu VARNING inte rolig läsning Jaha... Var på 2 UL förra veckan. På det första sa dom att det inte såg så bra ut, för lite fostervatten och för mycket vätska i huvudet men ändå hjärnvävnad. Fick uppfattningen om att det kunde gå ändå även om bebben skulle komma ut för tidigt och växa till sig i kuvös.
    Lyckades sedan få en läkartid dagen efter då jag ville ha mer information. Blev nytt UL som gick lite väl fort tycker jag. Sen kom det där "mmm... vi går in i rummet bredvid och pratar lite, tycker ni inte det?"

    Enligt henne var det jättedåligt. Hon såg inget fostervatten och tyckte inte ens det var någon mening att ens försöka göra fostervattenprov. Vattnet var 1a problemet. 2a problemet var att det är för mycket vätska i huvudet. (enligt henne ingen hjärnvävnad, trotts då att läkaren dagen innan såg vävnad bara att det var lite mycket vatten) Dom kunde inte förstå att det gått så fort då allt var bra på UL i vecka 20. Men hon sa att det kunde blivit någon tilltäppning så det blev för mycket vätska i hjärnan som inte kunde cirkulera runt som det ska.

    Eftersom det inte finns något vatten så ligger den som en räka (eller så fint som dom säger "märla" ) så det var svårt att se något på UL men hon var så säker på att det minsann inte fanns några njurar eller fungerande urinblåsa.
    Utan vatten kan den inte heller träna på att andas.

    (MEN det jag inte får ihop är att om den inte kan andas, varför har den ett hjärta som slår som det ska?!)

    Så stänger läkaren ögonen och säger som taget ur sina böcker utan några känslor. "barnet kommer inte kunna leva utanför magen, den har ju inte ens någon hjärna... Men kom ihåg att hur det än är så är det erat barn"

    Dom kan heller inte göra någonting nu!
    Här går jag med ett barn som lever som dom säger kommer dö och dom gör ingenting!!! "enligt lagen" får dom inte göra något.
    Hon sa också " ja det är ju för sent för sen abort"

    Att dom inte kan plocka ut den och försöka hålla den vid liv med all utrustning som finns Är ändå i vecka 25

    så nu väntar dom på att den ska dö i mig och då få föda fram den.
    känns inte bra att jag som ska ge liv bär nu på ett liv som måste kvävas till döds i mig. jag måste ha ihjäl barnet

    vet inte hur jag ska kunna leva med det. jag kommer inte försöka få fler barn. 4 graviditeter och 1 barn har det blivit. 2 missfall i v 12, en lyckad grav. och så nu detta. inget fel är det på mig heller, vi har "bara" otur.

    så jag lämnar er här.
    önskar er all lycka! Ta vara på tiden som gravida och gläds åt det ni har. önskar er en ljus framtid!
    kram på er
    från
    sandra
  3. Medlem sedan
    Jul 2010
    #2
    Fy fan va hemskt. Jag börjar gråta här. Vet inte alls vad jag ska säga, är ett stort tomrum där orden ska vara. Mycket kärlek till er. Kram
  4. 2
    Fy fan va hemskt. Jag börjar gråta här. Vet inte alls vad jag ska säga, är ett stort tomrum där orden ska vara. Mycket kärlek till er. Kram
  5. Medlem sedan
    Jul 2009
    #3
    Sandra! Massor med styrkekramar till dig, kan inte ens föreställa mig den smärta ni går igenom just nu. Tänker på dig!
  6. 3
    Sandra! Massor med styrkekramar till dig, kan inte ens föreställa mig den smärta ni går igenom just nu. Tänker på dig!
  7. Medlem sedan
    May 2011
    #4
    Oj då, nattsvart! Kan inte föreställa mig hur det känns, men det lilla man kan tänka sig...USCH!
    Vet att jag/vi tänker på dig/er iallafall...massor med styrke kramar och tankar inför det ni behöver gå igenom nu.
  8. 4
    Oj då, nattsvart! Kan inte föreställa mig hur det känns, men det lilla man kan tänka sig...USCH!
    Vet att jag/vi tänker på dig/er iallafall...massor med styrke kramar och tankar inför det ni behöver gå igenom nu.
  9. Medlem sedan
    Jan 2011
    #5
    Vad ledsen jag blir... alla tankar till dig/er.

    Kram
  10. 5
    Vad ledsen jag blir... alla tankar till dig/er.

    Kram
  11. Medlem sedan
    Apr 2008
    #6
    Finns inga ord, jag lider med er Kram!
  12. 6
    Finns inga ord, jag lider med er Kram!
  13. Medlem sedan
    Sep 2008
    #7
    Gumman...
    Vet inte riktigt vad jag ska "säga".
    Gråter.
    Tänker på dig och det jobbiga du har framför dig. Förstår dina tankar om att du bär ett barn som måste dö för att födas fram, ingen enkel känsla.
    Att läkarna sedan är så tvetydiga och i mina ögon lite ökänsliga spär bara på allt.
    Förstår att du lämnar oss men vill att du även ska veta att du när som helst kan göra ett inlägg om du vill ha lite tröst.
    Skickar över en hel massa kramar till dig!
    KRAMISAR!!!
  14. 7
    Gumman...
    Vet inte riktigt vad jag ska "säga".
    Gråter.
    Tänker på dig och det jobbiga du har framför dig. Förstår dina tankar om att du bär ett barn som måste dö för att födas fram, ingen enkel känsla.
    Att läkarna sedan är så tvetydiga och i mina ögon lite ökänsliga spär bara på allt.
    Förstår att du lämnar oss men vill att du även ska veta att du när som helst kan göra ett inlägg om du vill ha lite tröst.
    Skickar över en hel massa kramar till dig!
    KRAMISAR!!!
  15. Medlem sedan
    Oct 2008
    #8
    Vilken mardröm ni lever i just nu. Så hemskt och orättvist livet är ibland! Extra trist att ni inte kände er nöjda med bemötandet av läkaren heller.

    Ta nu hand om dig, gråt och skirik eller vad du nu behöver och gosa och njut av det barn ni redan har!
    På något sätt ska du se att ni kommer klara av det här ortoligt svåra också, och jag hoppas att du någon gång i framtiden får kraft att försöka igen.

    KRAM
  16. 8
    Vilken mardröm ni lever i just nu. Så hemskt och orättvist livet är ibland! Extra trist att ni inte kände er nöjda med bemötandet av läkaren heller.

    Ta nu hand om dig, gråt och skirik eller vad du nu behöver och gosa och njut av det barn ni redan har!
    På något sätt ska du se att ni kommer klara av det här ortoligt svåra också, och jag hoppas att du någon gång i framtiden får kraft att försöka igen.

    KRAM
  17. Medlem sedan
    Feb 2011
    #9
    Usch, det här är så tragiskt och jag lider så med er. Jag vet inte ens vad jag ska skriva.

    Antar att det där med andningen betyder att så länge bebisen får syre från dej så går det "bra", men att den inte kommer klara sej utanför magen. Det är ju fruktansvärt..

    Jag hoppas att ni repar er någon gång, men just nu finns det ingenting någon kan säga eller göra för att trösta er, vi kan bara tala om att vi lider med och tänker på er.

    Varma kramar. <3
  18. 9
    Usch, det här är så tragiskt och jag lider så med er. Jag vet inte ens vad jag ska skriva.

    Antar att det där med andningen betyder att så länge bebisen får syre från dej så går det "bra", men att den inte kommer klara sej utanför magen. Det är ju fruktansvärt..

    Jag hoppas att ni repar er någon gång, men just nu finns det ingenting någon kan säga eller göra för att trösta er, vi kan bara tala om att vi lider med och tänker på er.

    Varma kramar. <3
  19. Medlem sedan
    Apr 2009
    #10
    TACK FÖR ALLT STÖD! Ni är guld värda allihopa.
    Kram tillbaks!
    Lycka till nu!
  20. 10
    TACK FÖR ALLT STÖD! Ni är guld värda allihopa.
    Kram tillbaks!
    Lycka till nu!
  21. Medlem sedan
    Jan 2004
    #11
    Sitter här och gråter och vill bara krama om dig!

    Finns väl egentligen inte så mycket man kan säga....

    Önskar även DIG en ljus framtid =)

    Många kramar // Linda
  22. 11
    Sitter här och gråter och vill bara krama om dig!

    Finns väl egentligen inte så mycket man kan säga....

    Önskar även DIG en ljus framtid =)

    Många kramar // Linda
  23. Medlem sedan
    Aug 2005
    #12
    Usch, vet inte vad jag ska säga. Vill bara att du ska veta att vi tänker på er!! Kramar!
  24. 12
    Usch, vet inte vad jag ska säga. Vill bara att du ska veta att vi tänker på er!! Kramar!
  25. Medlem sedan
    Apr 2007
    #13

    Verkligen jättetråkigt!

    Alla ord känns överflödiga i en sådan här situation, men mina tankar går till er och har gjort varje dag sedan du berättade första gången att allt inte såg så bra ut. Många kramar till er!
  26. 13
    Verkligen jättetråkigt! Alla ord känns överflödiga i en sådan här situation, men mina tankar går till er och har gjort varje dag sedan du berättade första gången att allt inte såg så bra ut. Många kramar till er!
  27. Medlem sedan
    Apr 2011
    #14
    Fy så sorgligt...Vet inte vad jag ska säga, men tänker och lider med er.
    Skickar en massa kramar och hoppas att ni snart får in massa glädje i livet
  28. 14
    Fy så sorgligt...Vet inte vad jag ska säga, men tänker och lider med er.
    Skickar en massa kramar och hoppas att ni snart får in massa glädje i livet
  29. Medlem sedan
    Mar 2005
    #15
    Gråter för er skull. Kram från mig!
  30. 15
    Gråter för er skull. Kram från mig!
  31. Medlem sedan
    Apr 2011
    #16
    Varma tankar till er i denna svåra tid!! Det är helt ofattbart det ni går genom. Jag undrar och hoppas du känner att du har stöd runt om kring dig av vänner och familj? Kanske har du redan en samtalskontakt, det skulle nog jag själv behöva om jag var i din situation.... Kom ihåg, som någon annan har skrivit här, att du får besöka oss här i forumet och skriva av dig om du vill!!
    Kramar
  32. 16
    Varma tankar till er i denna svåra tid!! Det är helt ofattbart det ni går genom. Jag undrar och hoppas du känner att du har stöd runt om kring dig av vänner och familj? Kanske har du redan en samtalskontakt, det skulle nog jag själv behöva om jag var i din situation.... Kom ihåg, som någon annan har skrivit här, att du får besöka oss här i forumet och skriva av dig om du vill!!
    Kramar
  33. Medlem sedan
    Feb 2007
    #17
    ....finner inga ord...
    Fruktansvärt tråkigt Kramar till er.
  34. 17
    ....finner inga ord...
    Fruktansvärt tråkigt Kramar till er.
  35. Medlem sedan
    Jun 2007
    #18
    Sitter här med tårar som rinner, blir så hemskt ledsen för er skull!
    Finns inga ord som kan trösta just nu.. Hoppas att ni får all den stöd som ni kan behöva just nu.
    Massor av kramar!!
  36. 18
    Sitter här med tårar som rinner, blir så hemskt ledsen för er skull!
    Finns inga ord som kan trösta just nu.. Hoppas att ni får all den stöd som ni kan behöva just nu.
    Massor av kramar!!
  37. Medlem sedan
    Aug 2000
    #19
    Fruktansvärt. Ofattbart. Otänkbart.
  38. 19
    Fruktansvärt. Ofattbart. Otänkbart.
  39. Medlem sedan
    Feb 2011
    #20
    Fy vad hemskt!!! Jag kan inte ens föreställa mig den smärtan du/ni känner!! Fruktansvärt!!
    Styrkekramar härifrån...
  40. 20
    Fy vad hemskt!!! Jag kan inte ens föreställa mig den smärtan du/ni känner!! Fruktansvärt!!
    Styrkekramar härifrån...
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Rolig läsning..
    By Jemma in forum _0705 Majbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-08-15, 09:48
  2. Rolig läsning
    By skanetjej in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-05-29, 10:46
  3. rolig läsning!!
    By druvan in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-01-30, 15:06
  4. Rolig läsning
    By Anne_72 W-01 Kevin050423 in forum _0505 Majbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-02-22, 22:40
  5. Rolig läsning!
    By leoleo in forum _05 Vårbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-02-22, 13:09
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar