Barn-semesterenkät!
_0908 Augustibarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2008
    #1

    Barn-semesterenkät!

    hej jag tycker det är så dött här inne så jag tänkte se om jag kan sparka lite liv i er
    Först ett gemensamt GRATTIS till alla nya syskon som har kommit och som är på väg

    1 Kläd- sko storlek?

    2 Favoritmat?

    3 Sömnen, hur ofta, hur länge?

    4 Pratar?

    5 Temprament?

    6 Syskon, äldre/yngre eller på G?

    7 Hur lång ledighet ska ni ha?

    8 Planer för sommaren?

    9 Förhållandet till pappan?

    10 Har ni nån egentid?

    11 Annars då?


    Hoppas att ni allihopa får en underbar sommar och att värmen har kommit för att stanna nu
    KRAAAAM / Ingela
    <3<3<3 Tilia 070904, Troj 090827, Minja 120911, Teus 150715 <3<3<3

    http://blogg.alltforforaldrar.se/gulliganmamma/
  2. 1
    Barn-semesterenkät! hej jag tycker det är så dött här inne så jag tänkte se om jag kan sparka lite liv i er
    Först ett gemensamt GRATTIS till alla nya syskon som har kommit och som är på väg

    1 Kläd- sko storlek?

    2 Favoritmat?

    3 Sömnen, hur ofta, hur länge?

    4 Pratar?

    5 Temprament?

    6 Syskon, äldre/yngre eller på G?

    7 Hur lång ledighet ska ni ha?

    8 Planer för sommaren?

    9 Förhållandet till pappan?

    10 Har ni nån egentid?

    11 Annars då?


    Hoppas att ni allihopa får en underbar sommar och att värmen har kommit för att stanna nu
    KRAAAAM / Ingela
  3. Medlem sedan
    Mar 2008
    #2
    Kläd- sko storlek?
    Har börjat ha 86 nu, i skor har han nog 22-23

    2 Favoritmat?
    Färs i dom flesta former, kötfärssås, köttbullar, pannbiff, frukt och bär

    3 Sömnen, hur ofta, hur länge?
    När han inte är på FS så sover han fortfarande middag ca 2-2,5 timmar, lägger sig vid 19.30-20 (men somnar inte alltid direkt utan kan ligga och tjattra en stund för sig själv innan han kommer till ro) sen sover han oftast till 7.30 ungefär

    4 Pratar?
    Konstant *suck* men inte mycket som är begripligt iaf inte för utomstående.

    5 Temprament?
    Envis, oftast glad, väldigt fysisk och intensiv

    6 Syskon, äldre/yngre eller på G?
    Storasyster Tilia som är 2 år äldre

    7 Hur lång ledighet ska ni ha?
    Jag jobbar denna veckan oxå sen ska jag ha 4 veckors semester + 3 veckors föräldraledigt, oooh vad jag ska njuta

    8 Planer för sommaren?
    Blir en tripp till Skåne på ca 10dagar, mellanlandar nog i barnens farfars stuga i Kisa på vägen ner annars är det mest dagsturer till sjöar, furuvik, lekland som står på agendan

    9 Förhållandet till pappan?
    Lite kluvet och jobbigt ibland men det blir bättre och bättre

    10 Har ni nån egentid?
    Ser till at ta mig det nu för tiden så jag iaf kommer iväg och tränar för jag mår så mycket bättre och orkar så mycket mer då.

    11 Annars då?
    Lite berg o dalbana just nu men trots allt mest positivt .
  4. 2
    Kläd- sko storlek?
    Har börjat ha 86 nu, i skor har han nog 22-23

    2 Favoritmat?
    Färs i dom flesta former, kötfärssås, köttbullar, pannbiff, frukt och bär

    3 Sömnen, hur ofta, hur länge?
    När han inte är på FS så sover han fortfarande middag ca 2-2,5 timmar, lägger sig vid 19.30-20 (men somnar inte alltid direkt utan kan ligga och tjattra en stund för sig själv innan han kommer till ro) sen sover han oftast till 7.30 ungefär

    4 Pratar?
    Konstant *suck* men inte mycket som är begripligt iaf inte för utomstående.

    5 Temprament?
    Envis, oftast glad, väldigt fysisk och intensiv

    6 Syskon, äldre/yngre eller på G?
    Storasyster Tilia som är 2 år äldre

    7 Hur lång ledighet ska ni ha?
    Jag jobbar denna veckan oxå sen ska jag ha 4 veckors semester + 3 veckors föräldraledigt, oooh vad jag ska njuta

    8 Planer för sommaren?
    Blir en tripp till Skåne på ca 10dagar, mellanlandar nog i barnens farfars stuga i Kisa på vägen ner annars är det mest dagsturer till sjöar, furuvik, lekland som står på agendan

    9 Förhållandet till pappan?
    Lite kluvet och jobbigt ibland men det blir bättre och bättre

    10 Har ni nån egentid?
    Ser till at ta mig det nu för tiden så jag iaf kommer iväg och tränar för jag mår så mycket bättre och orkar så mycket mer då.

    11 Annars då?
    Lite berg o dalbana just nu men trots allt mest positivt .
  5. Medlem sedan
    Mar 2009
    #3
    Bra initiativ, enkäter är alltid kul !

    1 Kläd- sko storlek? 90-100 och 24

    2 Favoritmat? Just nu äter hon inget hemma men allt på dagis *suck*. Annars gillar hon pannkakor, pasta, ägg, grönsaker, frukt...

    3 Sömnen, hur ofta, hur länge? Jag eller Lovisa ! För Lovisa så somnar hon mellan 20:30-22:00 just nu (är fortfarande skitsvårt att få henne att somna) och vaknar 06:30-07 ungefär. Sover ca 1,5-2 timmar efter lunch.

    4 Pratar? Som 17! Nya ord och hela meningar! Hur kul som helst. Mest franska så det gäller att hänga med... Men hon pratar också mycket nonsens prat förstås.

    5 Temprament? Oja! Envis som synden och går det inte hennes väg blir det gråt och jämmer. Undrar vem hon fått den egenskapen ifrån???

    6 Syskon, äldre/yngre eller på G? Andréa 2 månader. Natasha 17 år. Båda 2 stora favoriter !

    7 Hur lång ledighet ska ni ha? Jag är mammaledig t o m nästa sommar. H ska förhoppningsvis vara ledig några veckor i september.

    8 Planer för sommaren? Flytta till huset vi just köpt! renoveringar och göra iordning. Sen en roadtrip till H:s födelseort, Sept-Iles, där vi har ett sommarhus vid havet.

    9 Förhållandet till pappan? Väldigt upp och ner. Just nu mer upp som tur är!

    10 Har ni nån egentid? Nää, inte mycket. Andréa är för liten och Lovisa kräver mycket just nu. Men det kommer bli bättre kommer jag ihåg !

    11 Annars då? Jag är stressad över flytten och över att vara hemma själv med de två små. Lovisa tar vi ur dagis när vis flyttar. Annars hoppas jag fortfarande på att vi kommer till Sverige till hösten, men inget är bestämt än...
  6. 3
    Bra initiativ, enkäter är alltid kul !

    1 Kläd- sko storlek? 90-100 och 24

    2 Favoritmat? Just nu äter hon inget hemma men allt på dagis *suck*. Annars gillar hon pannkakor, pasta, ägg, grönsaker, frukt...

    3 Sömnen, hur ofta, hur länge? Jag eller Lovisa ! För Lovisa så somnar hon mellan 20:30-22:00 just nu (är fortfarande skitsvårt att få henne att somna) och vaknar 06:30-07 ungefär. Sover ca 1,5-2 timmar efter lunch.

    4 Pratar? Som 17! Nya ord och hela meningar! Hur kul som helst. Mest franska så det gäller att hänga med... Men hon pratar också mycket nonsens prat förstås.

    5 Temprament? Oja! Envis som synden och går det inte hennes väg blir det gråt och jämmer. Undrar vem hon fått den egenskapen ifrån???

    6 Syskon, äldre/yngre eller på G? Andréa 2 månader. Natasha 17 år. Båda 2 stora favoriter !

    7 Hur lång ledighet ska ni ha? Jag är mammaledig t o m nästa sommar. H ska förhoppningsvis vara ledig några veckor i september.

    8 Planer för sommaren? Flytta till huset vi just köpt! renoveringar och göra iordning. Sen en roadtrip till H:s födelseort, Sept-Iles, där vi har ett sommarhus vid havet.

    9 Förhållandet till pappan? Väldigt upp och ner. Just nu mer upp som tur är!

    10 Har ni nån egentid? Nää, inte mycket. Andréa är för liten och Lovisa kräver mycket just nu. Men det kommer bli bättre kommer jag ihåg !

    11 Annars då? Jag är stressad över flytten och över att vara hemma själv med de två små. Lovisa tar vi ur dagis när vis flyttar. Annars hoppas jag fortfarande på att vi kommer till Sverige till hösten, men inget är bestämt än...
  7. Medlem sedan
    Jan 2001
    #4
    Kul mmed enkät.

    1 Kläd- sko storlek?
    86 på kläder och 23-24 på skor

    2 Favoritmat?
    Lasse älskar mat och äter det mesta. Men risgrynsgröt äter han största portionen av alla i familjen inkls vi föräldrar.

    3 Sömnen, hur ofta, hur länge?
    mellan 20-07 och ca 1½-2h efter lunch

    4 Pratar?
    Nu surrar han som aldrig förr

    5 Temprament?
    O ja det har han. Släktar på pappa ;-)

    6 Syskon, äldre/yngre eller på G?
    Storebror 10år och lillebror 3 veckor

    7 Hur lång ledighet ska ni ha?
    Är föräldraledig till nästa höst

    8 Planer för sommaren?
    Sambon bygger hus för fullt så vi är hemmavid hela sommaren.

    9 Förhållandet till pappan?
    Bara fint :-)

    10 Har ni nån egentid? Från Lasse har jag egentid men nu med vår lillebror så är jag "låst" igen :-)

    11 Annars då?
    Njuter av livet, sommaren och barnen :-)
  8. 4
    Kul mmed enkät.

    1 Kläd- sko storlek?
    86 på kläder och 23-24 på skor

    2 Favoritmat?
    Lasse älskar mat och äter det mesta. Men risgrynsgröt äter han största portionen av alla i familjen inkls vi föräldrar.

    3 Sömnen, hur ofta, hur länge?
    mellan 20-07 och ca 1½-2h efter lunch

    4 Pratar?
    Nu surrar han som aldrig förr

    5 Temprament?
    O ja det har han. Släktar på pappa ;-)

    6 Syskon, äldre/yngre eller på G?
    Storebror 10år och lillebror 3 veckor

    7 Hur lång ledighet ska ni ha?
    Är föräldraledig till nästa höst

    8 Planer för sommaren?
    Sambon bygger hus för fullt så vi är hemmavid hela sommaren.

    9 Förhållandet till pappan?
    Bara fint :-)

    10 Har ni nån egentid? Från Lasse har jag egentid men nu med vår lillebror så är jag "låst" igen :-)

    11 Annars då?
    Njuter av livet, sommaren och barnen :-)
  9. Medlem sedan
    Aug 2009
    #5
    1 Kläd- sko storlek?
    Oftas 92 på skor 23-24.

    2 Favoritmat?
    Pannkaka på en klar första plats sen pasta och ris..

    3 Sömnen, hur ofta, hur länge?
    Nu har vi sommartid här hemma. Somnar runt nio och vaknar runt nio =) Sover en lur på eftermiddagen, vi brukar väcka henne efter ca 45 min, svårt att somna på kvällen...


    4 Pratar?
    Massor. Härmar allt man säger och sätter ihop hela meningar, och sjunger... Lille katt är favoriten.

    5 Temperament?
    Glad för det mesta när fröken är pigg och mätt. Men kan bli väldigt väldigt arg när det inte går som hon vill...


    6 Syskon, äldre/yngre eller på G?
    Nej

    7 Hur lång ledighet ska ni ha?
    Sommarlov till mitten av augusti, Alva får några extradagar med mormor och morfar.

    8 Planer för sommaren?
    Två veckor på Gotland annars är vi hemma och njuter av havet, tomten och alla kompisar i närheten. Vi var en tur till Astrid Lindgrens värld i början av sommaren. (Mest för min skull.)

    9 Förhållandet till pappan?
    Bra.

    10 Har ni nån egentid?
    Om jag vill göra något där inte Alva kan vara med är det inga problem. Jag känner inget behov av tid för mig själv förutom detta.


    11 Annars då?
    Bra tack!
  10. 5
    1 Kläd- sko storlek?
    Oftas 92 på skor 23-24.

    2 Favoritmat?
    Pannkaka på en klar första plats sen pasta och ris..

    3 Sömnen, hur ofta, hur länge?
    Nu har vi sommartid här hemma. Somnar runt nio och vaknar runt nio =) Sover en lur på eftermiddagen, vi brukar väcka henne efter ca 45 min, svårt att somna på kvällen...


    4 Pratar?
    Massor. Härmar allt man säger och sätter ihop hela meningar, och sjunger... Lille katt är favoriten.

    5 Temperament?
    Glad för det mesta när fröken är pigg och mätt. Men kan bli väldigt väldigt arg när det inte går som hon vill...


    6 Syskon, äldre/yngre eller på G?
    Nej

    7 Hur lång ledighet ska ni ha?
    Sommarlov till mitten av augusti, Alva får några extradagar med mormor och morfar.

    8 Planer för sommaren?
    Två veckor på Gotland annars är vi hemma och njuter av havet, tomten och alla kompisar i närheten. Vi var en tur till Astrid Lindgrens värld i början av sommaren. (Mest för min skull.)

    9 Förhållandet till pappan?
    Bra.

    10 Har ni nån egentid?
    Om jag vill göra något där inte Alva kan vara med är det inga problem. Jag känner inget behov av tid för mig själv förutom detta.


    11 Annars då?
    Bra tack!
  11. Julborg
    #6
    1 Kläd- sko storlek?
    86, 21-22

    2 Favoritmat?
    Pannkakor! Och ost i alla former.

    3 Sömnen, hur ofta, hur länge?
    När hon går på dagis somnar hon mellan 19 och 20 och sover till någon gång mellan 5 och 6. Sedan blir det en lur efter lunch. När hon är hemma blir det oftast senare kväll, men hon vaknar aldrig efter kl 6 på morgonen.

    4 Pratar?
    Ja, massor. Och sjunger och säger ramsor.

    5 Temprament?
    Lugn i grunden, men har senaste tiden börjat bli riktigt arg när hon måste avbryta något hon tycker är roligt.

    6 Syskon, äldre/yngre eller på G?
    Nej

    7 Hur lång ledighet ska ni ha?
    Jag ska vara ledig fyra veckor, min man inte alls.

    8 Planer för sommaren?
    Vara i Stockholm hela min ledighet.

    9 Förhållandet till pappan?
    Bra!

    10 Har ni nån egentid?
    Ja - jag har ju eget kontor på jobbet! Annars blir det inte så mycket med det, nej.

    11 Annars då?
    Väldigt stressigt och rörigt på jobbet, mycket oro och ovisshet inför framtiden men annars lugnt.
  12. 6
    1 Kläd- sko storlek?
    86, 21-22

    2 Favoritmat?
    Pannkakor! Och ost i alla former.

    3 Sömnen, hur ofta, hur länge?
    När hon går på dagis somnar hon mellan 19 och 20 och sover till någon gång mellan 5 och 6. Sedan blir det en lur efter lunch. När hon är hemma blir det oftast senare kväll, men hon vaknar aldrig efter kl 6 på morgonen.

    4 Pratar?
    Ja, massor. Och sjunger och säger ramsor.

    5 Temprament?
    Lugn i grunden, men har senaste tiden börjat bli riktigt arg när hon måste avbryta något hon tycker är roligt.

    6 Syskon, äldre/yngre eller på G?
    Nej

    7 Hur lång ledighet ska ni ha?
    Jag ska vara ledig fyra veckor, min man inte alls.

    8 Planer för sommaren?
    Vara i Stockholm hela min ledighet.

    9 Förhållandet till pappan?
    Bra!

    10 Har ni nån egentid?
    Ja - jag har ju eget kontor på jobbet! Annars blir det inte så mycket med det, nej.

    11 Annars då?
    Väldigt stressigt och rörigt på jobbet, mycket oro och ovisshet inför framtiden men annars lugnt.
  13. Kastanj
    #7
    Trevligt!
    1 Kläd- sko storlek?
    mest 86, börjar växa i 92. Skor, 23 tror jag
    2 Favoritmat?
    glass, oliver, ost av alla de sorter, kött, pasta, tomat, katrinplommon, smör, välling och mkt mer. E är hungrigast vid middag, men nu börjar frukosten komma igång också.
    3 Sömnen, hur ofta, hur länge?
    Oj, ngn gång mellan 20-23 somnar hon, och vaknar sedan 6-8:30. Vill helst sova samtidig som vi. Middag försöker vi hålla nere till en timme, men fick hon skulle hon sova flera.
    4 Pratar?
    Massor av ord, ett i taget och vissa är svåra att förstå, men det kommer nya hela tiden. "Tokit" är favoritordet och används titt som tätt.
    5 Temprament?
    Glad, glad, glad och så arg ngn gång.
    6 Syskon, äldre/yngre eller på G?
    14,12, 9 år.
    7 Hur lång ledighet ska ni ha?
    Bara två veckor kvar och sedan är jag ledig 5 veckor och så inskolning nästan 2 veckor. Vi har 4 veckor gemensamt.
    8 Planer för sommaren?
    Skåne som vanligt, länge i år, skall bli skönt.
    9 Förhållandet till pappan?
    Gammalt och vant. ;-) men det är bra.
    10 Har ni nån egentid?
    Knappt. Man får ta vara på småstunderna. Men till och från jobbet och ibland med ngn kompis harjag min tid också..
    11 Annars då?
    Det känns harmoniskt, jobbet bra, alla barn trivs i skolan, E börjar hos dagmamma i augusti som känns bra. Det är bara att njuta på!
  14. 7
    Trevligt!
    1 Kläd- sko storlek?
    mest 86, börjar växa i 92. Skor, 23 tror jag
    2 Favoritmat?
    glass, oliver, ost av alla de sorter, kött, pasta, tomat, katrinplommon, smör, välling och mkt mer. E är hungrigast vid middag, men nu börjar frukosten komma igång också.
    3 Sömnen, hur ofta, hur länge?
    Oj, ngn gång mellan 20-23 somnar hon, och vaknar sedan 6-8:30. Vill helst sova samtidig som vi. Middag försöker vi hålla nere till en timme, men fick hon skulle hon sova flera.
    4 Pratar?
    Massor av ord, ett i taget och vissa är svåra att förstå, men det kommer nya hela tiden. "Tokit" är favoritordet och används titt som tätt.
    5 Temprament?
    Glad, glad, glad och så arg ngn gång.
    6 Syskon, äldre/yngre eller på G?
    14,12, 9 år.
    7 Hur lång ledighet ska ni ha?
    Bara två veckor kvar och sedan är jag ledig 5 veckor och så inskolning nästan 2 veckor. Vi har 4 veckor gemensamt.
    8 Planer för sommaren?
    Skåne som vanligt, länge i år, skall bli skönt.
    9 Förhållandet till pappan?
    Gammalt och vant. ;-) men det är bra.
    10 Har ni nån egentid?
    Knappt. Man får ta vara på småstunderna. Men till och från jobbet och ibland med ngn kompis harjag min tid också..
    11 Annars då?
    Det känns harmoniskt, jobbet bra, alla barn trivs i skolan, E börjar hos dagmamma i augusti som känns bra. Det är bara att njuta på!
  15. Medlem sedan
    Dec 2008
    #8
    1 Kläd- sko storlek?
    86-92 sko ca 23

    2 Favoritmat?
    Spagetti och kötfärssås. Tycker om mycket. Men är mer kräsen nu för tiden.


    3 Sömnen, hur ofta, hur länge?
    Har varit så där nu!! Men hon sover alltid efter lunch en till två timmar. Lägger sig kl sju och vakna sju. Beror ju också lite på vad vi gör.

    4 Pratar?
    Ja men bara ord. Men hon pratar massor och berätta om att möjligt. Men man förstår inte så mycket

    5 Temprament?
    OJ!!!! alma har varit en buse sedan hon föddes. Trots at thon har sitt fina goa stor hjärta. Men hon har en vilja så att man kräks ibland. Dagis fröknarna säger att de inte har varti med om en sådan viljestark tjej tidigare. Men hon är så go...

    6 Syskon, äldre/yngre eller på G?
    En syster Ebba 9 år. Sedan kanske en i mammas mage!! (Hemligt) hahahaha Har inte gått ut med det ännu till nära och kära. Men vi tror att det är en där inne. Fast väldigt väldigt tidigt


    7 Hur lång ledighet ska ni ha?
    4 veckor!! Men tjejerna längre ca sex. Skall vara hos svärmor mm.


    8 Planer för sommaren?
    Min stuga i Hälsingland. Dagsturer.


    9 Förhållandet till pappan?
    Nja har blivit bättre. Har varit en tufftid. men vi kämpar på. Och just nu är det SUPER!!!

    10 Har ni nån egentid?
    ja mer och mer. Fast jag bär det störta lastet.

    11 Annars då?
    Allt är bara bra Glad sommmar!! Roligt med en enkät!!!
  16. 8
    1 Kläd- sko storlek?
    86-92 sko ca 23

    2 Favoritmat?
    Spagetti och kötfärssås. Tycker om mycket. Men är mer kräsen nu för tiden.


    3 Sömnen, hur ofta, hur länge?
    Har varit så där nu!! Men hon sover alltid efter lunch en till två timmar. Lägger sig kl sju och vakna sju. Beror ju också lite på vad vi gör.

    4 Pratar?
    Ja men bara ord. Men hon pratar massor och berätta om att möjligt. Men man förstår inte så mycket

    5 Temprament?
    OJ!!!! alma har varit en buse sedan hon föddes. Trots at thon har sitt fina goa stor hjärta. Men hon har en vilja så att man kräks ibland. Dagis fröknarna säger att de inte har varti med om en sådan viljestark tjej tidigare. Men hon är så go...

    6 Syskon, äldre/yngre eller på G?
    En syster Ebba 9 år. Sedan kanske en i mammas mage!! (Hemligt) hahahaha Har inte gått ut med det ännu till nära och kära. Men vi tror att det är en där inne. Fast väldigt väldigt tidigt


    7 Hur lång ledighet ska ni ha?
    4 veckor!! Men tjejerna längre ca sex. Skall vara hos svärmor mm.


    8 Planer för sommaren?
    Min stuga i Hälsingland. Dagsturer.


    9 Förhållandet till pappan?
    Nja har blivit bättre. Har varit en tufftid. men vi kämpar på. Och just nu är det SUPER!!!

    10 Har ni nån egentid?
    ja mer och mer. Fast jag bär det störta lastet.

    11 Annars då?
    Allt är bara bra Glad sommmar!! Roligt med en enkät!!!
  17. Julborg
    #9
    Grattis till det hemliga, tidiga, nya! Vad spännande!
  18. 9
    Grattis till det hemliga, tidiga, nya! Vad spännande!
  19. Medlem sedan
    Mar 2009
    #10
    Vad spännande ! Lycka till och låt oss veta när det är mer "officiellt" ! Kram
  20. 10
    Vad spännande ! Lycka till och låt oss veta när det är mer "officiellt" ! Kram
  21. Medlem sedan
    Mar 2008
    #11
    Grattis till hemligheten då
  22. 11
    Grattis till hemligheten då
  23. Medlem sedan
    Feb 2003
    #12
    1 Kläd- sko storlek?
    Kläder är nu 92 och skor är 23-24.

    2 Favoritmat?
    Köttfärssås, smultron, fiskpinnar, leverpastej.

    3 Sömnen, hur ofta, hur länge?
    Ibland 2 ggr vila på dagen, ibland 1. Nattsömnen från ca 19.30 till 6.30.

    4 Pratar?
    Ja men mest gallimattias. Lite engelska, lite svenska blandat men mest blajblaj.

    5 Temprament?
    Hett!!!!

    6 Syskon, äldre/yngre eller på G?
    Storasystrar som är 8 och 6 år. Ingrid är och förblir den yngsta.

    7 Hur lång ledighet ska ni ha?
    Till 1/9!

    8 Planer för sommaren?
    Vi landade i Sverige den 4/7, nu är vi fast här! Till landet två veckor, i övrigt vara i vårt nygamla hus.

    9 Förhållandet till pappan?
    Bra!

    10 Har ni nån egentid?
    Mycket sällan och mycket sporadiskt men det händer och då shoppar jag helst!

    11 Annars då?
    Livet är bra men jag är trööööött....
  24. 12
    1 Kläd- sko storlek?
    Kläder är nu 92 och skor är 23-24.

    2 Favoritmat?
    Köttfärssås, smultron, fiskpinnar, leverpastej.

    3 Sömnen, hur ofta, hur länge?
    Ibland 2 ggr vila på dagen, ibland 1. Nattsömnen från ca 19.30 till 6.30.

    4 Pratar?
    Ja men mest gallimattias. Lite engelska, lite svenska blandat men mest blajblaj.

    5 Temprament?
    Hett!!!!

    6 Syskon, äldre/yngre eller på G?
    Storasystrar som är 8 och 6 år. Ingrid är och förblir den yngsta.

    7 Hur lång ledighet ska ni ha?
    Till 1/9!

    8 Planer för sommaren?
    Vi landade i Sverige den 4/7, nu är vi fast här! Till landet två veckor, i övrigt vara i vårt nygamla hus.

    9 Förhållandet till pappan?
    Bra!

    10 Har ni nån egentid?
    Mycket sällan och mycket sporadiskt men det händer och då shoppar jag helst!

    11 Annars då?
    Livet är bra men jag är trööööött....
  25. Medlem sedan
    Nov 2008
    #13
    Vad du är rolig!!!! Det här har jag längtat efter och undrat om era små också!!

    1 Kläd- sko storlek?
    86-92 och 23

    2 Favoritmat?
    Pasta och frukt/bär

    3 Sömnen, hur ofta, hur länge?
    20:00 - 07:00 Elna slutade med att sova på dagen för någon dryg månad sen.

    4 Pratar?
    Ja, nu kan man föra samtal med henne. Det är det roligaste i utvecklingen hittills, tycker jag. När man liksom får reda på lite vad som rör sig där inne...

    5 Temprament?
    Väldigt intensiv, glad och nöjd. Inte gnällig, utan positiv och sjukt kreativ. Speciellt när det gäller farliga saker, typ ta sig ut på vägen och klättra upp på tak, stegar, träd...

    6 Syskon, äldre/yngre eller på G?
    27 dagar till beräknad förlossning för lillebror Gunnar!!!

    7 Hur lång ledighet ska ni ha?
    Ett år! R är föräldrarledig på Elnas dagar från nu till nyår, så vi har långledigt ihop!

    8 Planer för sommaren?
    Vi har varit en vecka på Öland nyss. För övrigt ska vi föda barn...

    9 Förhållandet till pappan?
    Smärtfritt!! Det känns väldigt bra på alla sätt.

    10 Har ni nån egentid?
    Ja, så mycket jag behöver. Just nu ägnar jag den tiden till vila och sömn inför det som komma skall...

    11 Annars då?
    Annars önskar jag er alla en härlig sommar!!! KRAM!!!
  26. 13
    Vad du är rolig!!!! Det här har jag längtat efter och undrat om era små också!!

    1 Kläd- sko storlek?
    86-92 och 23

    2 Favoritmat?
    Pasta och frukt/bär

    3 Sömnen, hur ofta, hur länge?
    20:00 - 07:00 Elna slutade med att sova på dagen för någon dryg månad sen.

    4 Pratar?
    Ja, nu kan man föra samtal med henne. Det är det roligaste i utvecklingen hittills, tycker jag. När man liksom får reda på lite vad som rör sig där inne...

    5 Temprament?
    Väldigt intensiv, glad och nöjd. Inte gnällig, utan positiv och sjukt kreativ. Speciellt när det gäller farliga saker, typ ta sig ut på vägen och klättra upp på tak, stegar, träd...

    6 Syskon, äldre/yngre eller på G?
    27 dagar till beräknad förlossning för lillebror Gunnar!!!

    7 Hur lång ledighet ska ni ha?
    Ett år! R är föräldrarledig på Elnas dagar från nu till nyår, så vi har långledigt ihop!

    8 Planer för sommaren?
    Vi har varit en vecka på Öland nyss. För övrigt ska vi föda barn...

    9 Förhållandet till pappan?
    Smärtfritt!! Det känns väldigt bra på alla sätt.

    10 Har ni nån egentid?
    Ja, så mycket jag behöver. Just nu ägnar jag den tiden till vila och sömn inför det som komma skall...

    11 Annars då?
    Annars önskar jag er alla en härlig sommar!!! KRAM!!!
  27. Kastanj
    #14
    Grattis (alltså skostorlek är ju i sammanhanget ganska ointressant! )
  28. 14
    Grattis (alltså skostorlek är ju i sammanhanget ganska ointressant! )
  29. Medlem sedan
    Jan 2009
    #15
    Kläd- sko storlek?
    80 och 21 i skor.

    2 Favoritmat?
    Kantarellrisotto, grillat kött, oliver, lammfärsbiffar, bulgur med tomat och basilika. Korv i alla former, kall falukorv allra bäst. Tokig i färska blåbär men blir som cement i magen fortfarande så vi ransonerar det =) Mjölkallergin består, men oj vad vi äter nyttigt numera hela familjen tack vara den!

    3 Sömnen, hur ofta, hur länge?
    Hoppas över middagssömnen ibland utan problem, har alltid sovit lite. För 3 dagar sedan hade jag sagt 19.30 till någon gång mellan 6-7 på morgonen men nu har hon helt plötsligt haft 3 vaknätter (2 hörntänder hittade jag i morse så hoppas det snart återgår till det normala)

    4 Pratar?
    Konstant och rätt begripligt för de flesta.

    5 Temprament?
    Envis, oftast glad, rar och gosig.

    6 Syskon, äldre/yngre eller på G?
    Negativt

    7 Hur lång ledighet ska ni ha?
    Börjar i morgohn men ser fram emot vardagen i min nygamla hemstad!

    8 Planer för sommaren?
    Kolmården i augusti

    9 Förhållandet till pappan?
    Fortsatt stabilt, kanske lite tråkigt efter en mycket praktisk vår med flyttförberedelsrer och jobbsök.

    10 Har ni nån egentid?
    Ja, är helt nödvändigt för att behålla min psykiska hälsa och har alltid varit! Men nu kan vi få mer tid bara vi två då vi helt plötsligt kan få barnvakt!

    11 Annars då?
    Rätt så jävla bra omman får säga så?
  30. 15
    Kläd- sko storlek?
    80 och 21 i skor.

    2 Favoritmat?
    Kantarellrisotto, grillat kött, oliver, lammfärsbiffar, bulgur med tomat och basilika. Korv i alla former, kall falukorv allra bäst. Tokig i färska blåbär men blir som cement i magen fortfarande så vi ransonerar det =) Mjölkallergin består, men oj vad vi äter nyttigt numera hela familjen tack vara den!

    3 Sömnen, hur ofta, hur länge?
    Hoppas över middagssömnen ibland utan problem, har alltid sovit lite. För 3 dagar sedan hade jag sagt 19.30 till någon gång mellan 6-7 på morgonen men nu har hon helt plötsligt haft 3 vaknätter (2 hörntänder hittade jag i morse så hoppas det snart återgår till det normala)

    4 Pratar?
    Konstant och rätt begripligt för de flesta.

    5 Temprament?
    Envis, oftast glad, rar och gosig.

    6 Syskon, äldre/yngre eller på G?
    Negativt

    7 Hur lång ledighet ska ni ha?
    Börjar i morgohn men ser fram emot vardagen i min nygamla hemstad!

    8 Planer för sommaren?
    Kolmården i augusti

    9 Förhållandet till pappan?
    Fortsatt stabilt, kanske lite tråkigt efter en mycket praktisk vår med flyttförberedelsrer och jobbsök.

    10 Har ni nån egentid?
    Ja, är helt nödvändigt för att behålla min psykiska hälsa och har alltid varit! Men nu kan vi få mer tid bara vi två då vi helt plötsligt kan få barnvakt!

    11 Annars då?
    Rätt så jävla bra omman får säga så?

Liknande trådar

  1. Semesterenkät
    By Cherinne in forum Ordet är fritt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2010-03-11, 09:40
  2. Semesterenkät.
    By Kulan in forum Ordet är fritt
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2008-05-31, 21:34
  3. Semesterenkät
    By nouvelle in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 59
    Senaste inlägg: 2007-06-04, 12:59
  4. Semesterenkät :)
    By Winnertaco in forum _0612 Decemberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-06-13, 07:40
  5. Ngn här?? semesterenkät :)
    By ---Cami--- in forum _0409 Septemberbarn
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2006-01-23, 14:53
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar