Besök på förskola
_1002 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2009
    #1

    Besök på förskola

    Idag har vi varit och hälsat på den förskola där Wilma har fått plats till hösten. Jag som har haft lite (separations)ångest över dagis sedan jag blev mamma tycker faktiskt det känns lite lättare nu när vi varit där. Personalen var jättetrevlig och kom och mötte oss och alla hälsade på mig, Jonas och Wilma. De presenterade Wilma för de barn som var i närheten och Wilma kikade runt för fullt. Ute lekte barnen med vatten (och då var inte Wilma sen att haka på) och inne var det ganska mysigt.

    Barnen äter vid låga bord, det fanns gott om leksaker och pysselhörnor osv. På morgonsamlingen pratar de om alla barn, både de som är på plats (foton sätts på en tavla med bild på förskolan) och de som är hemma "lediga" (foton sätts på ett bild på ett hus på de barn som är hemma) och de som är sjuka (bilder sätts på en bild på en säng). Tyckte det kändes som en fin start på dagen så alla blir ihågkomna och får plats, även om de inte är där den dagen.

    Om några veckor har jag semester och ska njuta av varje sekund tillsammans med Wilma innan det nya livet börjar i höst med heltidsjobb och förskola.

    Hoppas ni alla får en fin sommar! Kramar
  2. 1
    Besök på förskola Idag har vi varit och hälsat på den förskola där Wilma har fått plats till hösten. Jag som har haft lite (separations)ångest över dagis sedan jag blev mamma tycker faktiskt det känns lite lättare nu när vi varit där. Personalen var jättetrevlig och kom och mötte oss och alla hälsade på mig, Jonas och Wilma. De presenterade Wilma för de barn som var i närheten och Wilma kikade runt för fullt. Ute lekte barnen med vatten (och då var inte Wilma sen att haka på) och inne var det ganska mysigt.

    Barnen äter vid låga bord, det fanns gott om leksaker och pysselhörnor osv. På morgonsamlingen pratar de om alla barn, både de som är på plats (foton sätts på en tavla med bild på förskolan) och de som är hemma "lediga" (foton sätts på ett bild på ett hus på de barn som är hemma) och de som är sjuka (bilder sätts på en bild på en säng). Tyckte det kändes som en fin start på dagen så alla blir ihågkomna och får plats, även om de inte är där den dagen.

    Om några veckor har jag semester och ska njuta av varje sekund tillsammans med Wilma innan det nya livet börjar i höst med heltidsjobb och förskola.

    Hoppas ni alla får en fin sommar! Kramar
  3. Medlem sedan
    Sep 2009
    #2
    Låter ju som ni fick en fantastiskt fin introduktion till förskolan! Hoppas ni kommer trivas jättebra med det! Jag har precis tvärtom, jobbade sista dagen igår och kommer inte tillbaka förrän januari 2013. Nu är det sommarlov för mamma och Saga till September och då inväntar vi nästa underverk! =) På Lördag åker vi på första semestern tillsammans med Saga. Har hyrt en stuga i Bergslagen och ska ha med hundarna också! Ska bli supermysigt! Skönt att komma iväg och bara vara någon annanstans ett tag =)

    Ta hand om dig och njut av sommaren!

    Kram

    Amanda och Saga
  4. 2
    Låter ju som ni fick en fantastiskt fin introduktion till förskolan! Hoppas ni kommer trivas jättebra med det! Jag har precis tvärtom, jobbade sista dagen igår och kommer inte tillbaka förrän januari 2013. Nu är det sommarlov för mamma och Saga till September och då inväntar vi nästa underverk! =) På Lördag åker vi på första semestern tillsammans med Saga. Har hyrt en stuga i Bergslagen och ska ha med hundarna också! Ska bli supermysigt! Skönt att komma iväg och bara vara någon annanstans ett tag =)

    Ta hand om dig och njut av sommaren!

    Kram

    Amanda och Saga
  5. Medlem sedan
    Jul 2009
    #3
    Hoppas ni får en härlig semester i Bergslagen! Vi åker från Bergslagen (där vi bor) och till Gotland. Ska bli härligt att komma bort, men först blir det semester hemma.

    Hoppas allt är bra med nya miraklet i magen! Vad härligt att få vara hemma med flickorna till 2013. Kram!
  6. 3
    Hoppas ni får en härlig semester i Bergslagen! Vi åker från Bergslagen (där vi bor) och till Gotland. Ska bli härligt att komma bort, men först blir det semester hemma.

    Hoppas allt är bra med nya miraklet i magen! Vad härligt att få vara hemma med flickorna till 2013. Kram!
  7. Medlem sedan
    May 2009
    #4
    Härligt att allt kändes bra med förskolan, vi var också på besök för ett par veckor sedan, personalen verkade vara helgulliga, tror Lisa kommer att få det toppen där

    Hoppas att ni har/får en skön semester. Själv har jag jag två veckor kvar av min långsemester på 10 veckor... lite smått ångest för det...

    Kramis
  8. 4
    Härligt att allt kändes bra med förskolan, vi var också på besök för ett par veckor sedan, personalen verkade vara helgulliga, tror Lisa kommer att få det toppen där

    Hoppas att ni har/får en skön semester. Själv har jag jag två veckor kvar av min långsemester på 10 veckor... lite smått ångest för det...

    Kramis

Liknande trådar

  1. dagis/förskola allmän förskola
    By galanta in forum Barn som yrke
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-05-19, 19:43
  2. Förskola?
    By solrosmamman in forum _0905 Majbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-10-21, 07:18
  3. Förskola
    By anonymt namn in forum Barn som yrke
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-11-04, 17:12
  4. Lek och lär, förskola?
    By singoalla in forum Hem & fritid
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-09-02, 22:26
  5. Ang förskola!
    By hermelinen in forum _0605 Majbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-08-09, 16:46
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar