ÄL test positivt fler dagar
Försöker bli med barn
  1. Anonym
    #1

    ÄL test positivt fler dagar

    Har inte jättebra koll på det här med ägglossningstestar men jag är inne på tredje månaden nu. Första månaden följde jag bruksanvisningen och när strecket blev starkare än kontrollstrecket räknade jag det som att ägglossningen kom dagen efter.. men nästa dag visar det fortfarande positivt. sker ägglossning då 2 dagar efter första positiva dagen? Hur bör man ha sex nu när det visar positivt? Idag imorgon och nästa dag? en gång per dag?
  2. 1
    ÄL test positivt fler dagar Har inte jättebra koll på det här med ägglossningstestar men jag är inne på tredje månaden nu. Första månaden följde jag bruksanvisningen och när strecket blev starkare än kontrollstrecket räknade jag det som att ägglossningen kom dagen efter.. men nästa dag visar det fortfarande positivt. sker ägglossning då 2 dagar efter första positiva dagen? Hur bör man ha sex nu när det visar positivt? Idag imorgon och nästa dag? en gång per dag?
  3. Medlem sedan
    Aug 2010
    #2
    om du får positivt två dagar i rad så sker ägglossningen 24-48 timmar efter första positiva testet. så har i alla fall jag tolkat det, och jag får också alltid positivt två dagar i rad.

    man kan ha sex varje dag, men det finns också de som menar att det är bättre att ha sex varannan dag. jag tror det viktigaste är att man har sex ett par gånger dagarna innan ägglossningen sker, så att spermierna väntar i livmodern på att ägget ska komma.
  4. 2
    om du får positivt två dagar i rad så sker ägglossningen 24-48 timmar efter första positiva testet. så har i alla fall jag tolkat det, och jag får också alltid positivt två dagar i rad.

    man kan ha sex varje dag, men det finns också de som menar att det är bättre att ha sex varannan dag. jag tror det viktigaste är att man har sex ett par gånger dagarna innan ägglossningen sker, så att spermierna väntar i livmodern på att ägget ska komma.

Liknande trådar

  1. Positivt ÄL test i flera dagar?
    By Anonym in forum _1205 Majbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2014-09-29, 20:35
  2. Positivt ä-l test!
    By spicygirl in forum Planera för barn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-03-22, 08:15
  3. Bim -1 POSITIVT test!!
    By Bebiscake in forum Försöker bli med barn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-08-17, 20:42
  4. Positivt äl-test i flera dagar???
    By lena m 3 barn in forum Försöker bli med barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-11-13, 18:02
  5. Positivt tre dagar nu??
    By bruseback in forum Försöker bli med barn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-10-09, 12:10
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar