känns som om det var väldigt längesen man skrev här.

lite synd att man blir så himla upptagen med allt vad livet erbjuder med barn så att man tappar den kontakten här inne.

imorgon blir Erika 16 månader.
och jag 25
på söndag blir min äldsta 7 år.

så det är kalashelg för hela slanten hemma hos oss

Erika springer runt som in i...
att dra fram saker som hon kan ställa sig på är populärt.
eller att försöka klättra upp i storasysters säng på morgonen innan hon har gått upp.

vill hon att man ska hjälpa henne eller att hon vill visa nåt så kommer hon och tar oss i handen och ska dra oss dit för att titta/hjälpa.

några nya ord har hon inte börjat säga så direkt. men förbättrat de hon redan kan har hon

däremot har hon lärt sig vad flera ord betyder.
så man märker verkligen att hon är fullt medveten om vad man säger.

innan idag sa jag
-Erika, ta dockan (hon går och tar upp dockan hon lekt med)
-lägger du den i den blåa lekbacken? (hon lägger den i den blåa och inte röda som står bredvid)
- tar du filten och kommer och nannar hos mamma i soffan? (tar sin favoritfilt och kommer bort till mig i soffan)

helt otroligt vad tiden går.

och inte minst med stora tjejen som dessutom börjar 1:an (grundskolan!!) till hösten....min lilla flicka börjar bli stor *snyft, snyft*

för 5 dagar sedan fick vi reda på att jag var gravid.
men pga av platsbrist (bor i en 3:a) och att jag inte har nån inkomst så valde vi att vänta med ett syskon och göra en abort.
vi håller på att spara ihop till en tomt där vi kan bygga hus eller hitta ett renoveringsobjekt att rusta upp utan att bli ruinerade. (nån som har nåt tips? )
och ett barn till hade inte underlättat våra husplaner.
men detta var ett jättejobbigt beslut att ta och det hade absolut inte känts rätt för mig om jag hade fått reda på att jag gått längre än 6-7 veckor.
som "tur" var så hade jag "bara" gått 4 veckor så det var så nytt att det bara var en cellblåsa.
vilket gjorde valet lättare.
så igår förmiddag tog jag första tabletten av den medicinska aborten och imorgon ska jag ta de sista tabletterna.
sen efter ca 4 veckor så ska de sätta in en hormon spiral eftersom mina p-piller TYDLIGEN INTE funkade! :s

jag hoppas dock på ett syskon till kanske om 1 år.
men just nu hade det inte känts rätt mot varken oss eller mot de underbara 2 flickor vi redan har.

hoppas att ni har det bra.

massa av kramar till er alla!