Avslaget?
_1106 Junibarn
  1. Anonym
    #1

    Avslaget?

    Bebisen är drygt två veckor. Senaste dagarna har avslaget varit nästintill obefintligt, så jag trodde det i princip var över nu. Det har blivit mindre o mindre för var dag sen förlossningen.
    Kom upp imorse och upptäckte att jag fyllt bindan så att det kommit blod i sängen. Gick på toa & direkt jag drog ner trosorna så rann det tjockt mörkt blod. I bindan låg en stor klump koagulerat blod, storlek som en golfboll typ. Har inte märkt när den kommit ut. Har blött under dagen men inte så kraftigt som inatt och imorse.
    Är det normalt att det tar fart sådär igen? Har inte haft ont i magen eller så.
  2. 1
    Avslaget? Bebisen är drygt två veckor. Senaste dagarna har avslaget varit nästintill obefintligt, så jag trodde det i princip var över nu. Det har blivit mindre o mindre för var dag sen förlossningen.
    Kom upp imorse och upptäckte att jag fyllt bindan så att det kommit blod i sängen. Gick på toa & direkt jag drog ner trosorna så rann det tjockt mörkt blod. I bindan låg en stor klump koagulerat blod, storlek som en golfboll typ. Har inte märkt när den kommit ut. Har blött under dagen men inte så kraftigt som inatt och imorse.
    Är det normalt att det tar fart sådär igen? Har inte haft ont i magen eller så.
  3. Anonym
    #2
    Det ska ju inte öka, så ring bb och hör med dem! Säkert ingen fara, men för säkerhets skull!!
  4. 2
    Det ska ju inte öka, så ring bb och hör med dem! Säkert ingen fara, men för säkerhets skull!!
  5. Medlem sedan
    Dec 2003
    #3
    Ja, det kan komma och gå lite tydligen, jag var inne på koll idag just för att det inte kommit nåt blod på en vecka. (Det är fjorton dagar sen jag födde med snitt)

    Men det finns kvar i livmodern och det kommer uppenbarligen att komma ut så småningom.

    Men det där med golfbollsstor koagulat vet jag inte, men det är klart att om det stått i livmodern några dagar så kan det ha koagulerat.

    Luktar det illa?

    M
  6. 3
    Ja, det kan komma och gå lite tydligen, jag var inne på koll idag just för att det inte kommit nåt blod på en vecka. (Det är fjorton dagar sen jag födde med snitt)

    Men det finns kvar i livmodern och det kommer uppenbarligen att komma ut så småningom.

    Men det där med golfbollsstor koagulat vet jag inte, men det är klart att om det stått i livmodern några dagar så kan det ha koagulerat.

    Luktar det illa?

    M
  7. Medlem sedan
    Sep 1999
    #4
    Ja precis sådär hade jag om det va efter tredje eller fjärde barnet, trodde jag skulle kunnat sluta med binda men så tog det fart igen. Man ska va uppmärksam på om det luktar väldigt illa, får ont i magen och hög feber för då bör man kolla upp det så man inte åkt på någon infektion.
  8. 4
    Ja precis sådär hade jag om det va efter tredje eller fjärde barnet, trodde jag skulle kunnat sluta med binda men så tog det fart igen. Man ska va uppmärksam på om det luktar väldigt illa, får ont i magen och hög feber för då bör man kolla upp det så man inte åkt på någon infektion.
  9. Anonym
    #5
    Tack för era svar.
    Det luktade inte illa och jag har inte ont, så jag avvaktar!
  10. 5
    Tack för era svar.
    Det luktade inte illa och jag har inte ont, så jag avvaktar!
  11. Medlem sedan
    Aug 2002
    #6
    Fick sådär med först barnet, ringde gynakuten och de sa att det var helt ok. Att det är rester av hinnor som kommer ut. Blödde säkert 8 veckor den gången till och från. Även denna gång kom det ut stora klumpar efter två veckor, när jag gett upp bindorna redan och blödningen har ökat igen. Men det luktar inte illa och så så jag är inte orolig. Lite drygt bara...
  12. 6
    Fick sådär med först barnet, ringde gynakuten och de sa att det var helt ok. Att det är rester av hinnor som kommer ut. Blödde säkert 8 veckor den gången till och från. Även denna gång kom det ut stora klumpar efter två veckor, när jag gett upp bindorna redan och blödningen har ökat igen. Men det luktar inte illa och så så jag är inte orolig. Lite drygt bara...

Liknande trådar

  1. Avslaget
    By snusmumrika in forum _1203 Marsbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-04-02, 08:49
  2. Avslaget!?
    By hedvig in forum _0902 Februaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-03-12, 15:56
  3. Avslaget?
    By Bebis i nov.. in forum _0811 Novemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-12-01, 18:26
  4. Avslaget
    By hellokiller+N in forum _0810 Oktoberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-11-13, 13:31
  5. Avslaget??
    By zandra85 in forum _0710 Oktoberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-11-23, 18:17
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar