Syskongrupp?
Gravidsnack
  1. Medlem sedan
    Jul 2011
    #1

    Syskongrupp?

    Hej,

    Jag undrar om det är fler som är gravid med nr. 2? Jag har nyss fått veta att jag ska få syskon till vår son i mars 2012 och det vore skoj o prata med fler som väntar syskon
    /Smulis
  2. 1
    Syskongrupp? Hej,

    Jag undrar om det är fler som är gravid med nr. 2? Jag har nyss fått veta att jag ska få syskon till vår son i mars 2012 och det vore skoj o prata med fler som väntar syskon
    /Smulis
  3. Medlem sedan
    Sep 2008
    #2
    Jag väntar barn nummer två. Beräknad nedkomst 1 december. Har en dotter som är drygt två. Hur långt gången är du?
  4. 2
    Jag väntar barn nummer två. Beräknad nedkomst 1 december. Har en dotter som är drygt två. Hur långt gången är du?
  5. Medlem sedan
    Mar 2011
    #3
    Kul, nästan precis som jag då Är ju beräknad till 3e december och har en dotter hemma som är född i mars09, är alltså lite mer än 2 år
  6. 3
    Kul, nästan precis som jag då Är ju beräknad till 3e december och har en dotter hemma som är född i mars09, är alltså lite mer än 2 år
  7. Medlem sedan
    Aug 2008
    #4
    Vi väntar barn nr tre som är beräknat i slutet på januari.
    Har en son och en dotter på 2,5år (de kommer ha fyllt 3 då barnet föds) som ofta säger "titta bäbis i magen" och lyfter på min tröja
    Är lite nyfiken på hur barnen kommer att reagera så lillen väl kommer, kommer de att visa svartsjuka eller ej. Kan ju vara en fördel att de är vana att dela på uppmärksamehten från oss föräldrar då de ju varit två hela tiden, men o andra sidan kanske de tycker det är ok att dela med avrandra men inte med en till...
    Återstår att se vad som händer. Kommer iaf försöka göra de involverade mer och mer ju närmare det blir och då magen växer ännu mer.
  8. 4
    Vi väntar barn nr tre som är beräknat i slutet på januari.
    Har en son och en dotter på 2,5år (de kommer ha fyllt 3 då barnet föds) som ofta säger "titta bäbis i magen" och lyfter på min tröja
    Är lite nyfiken på hur barnen kommer att reagera så lillen väl kommer, kommer de att visa svartsjuka eller ej. Kan ju vara en fördel att de är vana att dela på uppmärksamehten från oss föräldrar då de ju varit två hela tiden, men o andra sidan kanske de tycker det är ok att dela med avrandra men inte med en till...
    Återstår att se vad som händer. Kommer iaf försöka göra de involverade mer och mer ju närmare det blir och då magen växer ännu mer.
  9. Medlem sedan
    Jul 2011
    #5
    Vad nice att höra
    Jag väntar en son 10 dec och min dotter är då 1 år och 11 månader.
  10. 5
    Vad nice att höra
    Jag väntar en son 10 dec och min dotter är då 1 år och 11 månader.

Liknande trådar

  1. Syskongrupp
    By Mama Chaka in forum _0808 Augustibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-08-13, 20:36
  2. Syskongrupp sim i Skåne?
    By PeEss in forum Sport
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-05-26, 10:11
  3. Antal barn i "syskongrupp" ?
    By Jeann1e in forum Småbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-08-25, 13:21
  4. syskongrupp el åldersindelat.
    By Sessan. in forum Barn som yrke
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-04-15, 08:37
  5. syskongrupp eller småbarnsgrupp?
    By Mamman in forum Småbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-02-06, 20:31
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar