Hej Alla!

Då detta är ett lite känsligt ämne för mig och då flera jag känner är här inne och läser så förblir jag anonym.

Blev medlem i denna gruppen sommaren 2009 då jag och sambon fick reda på att vi skulle få vårt första, mycket efterlängtade efter 2 missfall, barn. Vi lever nu ett underbart familjeliv med ett busigt och helt underbart barn som närmar sig 1,5 år.

Nu är det så att jag precis fått en tillfälligt jobb på 6 månader med chans till förlängning/fast. När vi väntade nr 1 så studerade jag och jobbade timmar. Min sambo har fast tjänst 100 % sedan flera år och vår 1:a har börjat på dagis och stortrivs.

Det lite känsliga, iallafall för mig, är att jag är så otroligt sugen på att få nr 2 snart. Då vi hade endel missfall sist så kan det ju ta tid och jag vill hellst inte att det ska vara för långt mellan dem, för de ska kunna ha ut så mycket som möjligt av varandra.

Jag jobbar inom vården och då blir det lite kvällar och varannan helg. Men i veckorna så är det jag som har hand om 1:an, matlagning och inomhussysslorna. Allt för att sambon ska kunna vara ute i trädgård och ta hand om bilarna. Han vill dock vänta med barn en tid till, för ekonomin säger han.

Men jag kan inte låta bli att undra ibland, om han verkligen vill ha fler barn, som han säger. Jag gör det mesta med vår 1:a. Men missförstå mig inte, min sambo älskar vårt barn och de har jättemysigt och roligt ihopa när de väl har tid tillsammans. Då jag arbetar kvällar/helger nu så "måste" ju min sambo ta hand om 1:an och varva ner. De har då jättemysiga stunder tillsammans som alltid.

Någon som har någon tanke om det jag skriver? Känner mig nästan lite frustrerad över situationen. Såfort jag tar upp ämnet så är det vänta och ekonomin som kommer upp. Tacksam för svar och tack för att ni orkade läsa mitt långa inlägg!