hjärtslag/minut
Gravidsnack
  1. Medlem sedan
    Jun 2011
    #1

    hjärtslag/minut

    Jag var hos min BM för någon dag sedan och hon lyssnade på hjärtljudet. Mätaren visade 173/minuten och jag är i vecka 16(vi är inte 100% men det är däromkring). Min mage syns knappt, eller den syns inte alls, endast när jag äter så svullnar jag upp en del, men ingen ser att jag är gravid. Hursomhelst, vad har/hade ni för puls första gången ni fick höra hjärtljud och vilken vecka var ni i då? När började era magar synas?
  2. 1
    hjärtslag/minut Jag var hos min BM för någon dag sedan och hon lyssnade på hjärtljudet. Mätaren visade 173/minuten och jag är i vecka 16(vi är inte 100% men det är däromkring). Min mage syns knappt, eller den syns inte alls, endast när jag äter så svullnar jag upp en del, men ingen ser att jag är gravid. Hursomhelst, vad har/hade ni för puls första gången ni fick höra hjärtljud och vilken vecka var ni i då? När började era magar synas?
  3. Medlem sedan
    Jun 2011
    #2
    Första gången bm lyssnade på hjärtat var i v 18 och då låg det på 144 slg/min
    Och någonstans kring v 18-20 började magen växa. Innan dess såg det bara ut som jag lagt på mig lite och fått bilring, inte så kul men rätt var det var så kom gravidmagen
  4. 2
    Första gången bm lyssnade på hjärtat var i v 18 och då låg det på 144 slg/min
    Och någonstans kring v 18-20 började magen växa. Innan dess såg det bara ut som jag lagt på mig lite och fått bilring, inte så kul men rätt var det var så kom gravidmagen
  5. Medlem sedan
    Mar 2011
    #3
    Var hos bm i tisdags (v.19) och då var pulsen 150. Min dotter hade alltid en puls runt 150-155 när de lyssnade på henne.

    Min mage började synas på en gång, men är ju omföderska också
  6. 3
    Var hos bm i tisdags (v.19) och då var pulsen 150. Min dotter hade alltid en puls runt 150-155 när de lyssnade på henne.

    Min mage började synas på en gång, men är ju omföderska också
  7. Medlem sedan
    Mar 2011
    #4
    Första gången som jag fick lyssna på hjärtljuden var jag i v.24 och låg på 143/minut. Magen började synas runt.v.20
  8. 4
    Första gången som jag fick lyssna på hjärtljuden var jag i v.24 och låg på 143/minut. Magen började synas runt.v.20
  9. Medlem sedan
    Oct 2008
    #5
    Jag lyssnar på hjärtljuet varje vecka sen 3 veckor tillbaka, är nu i vecka 23. Brukar ligga på 150-160(min ungefär
    I vecka 8 böjade jag spy och var inlagd för detta i 6 veckor nästan på nonstopp, så jag gick ner 10 kg i början, nu är jag tillbaks på vikten jag hade i vecka 8 och det är precis nu dom sista 2 veckorna gravidmagen börjat synas, som någon annan skrev, innan hade man bara lite bullmage och folk kunde lika väl tro man bara ätit lite för mycket onyttigt på sista tiden
  10. 5
    Jag lyssnar på hjärtljuet varje vecka sen 3 veckor tillbaka, är nu i vecka 23. Brukar ligga på 150-160(min ungefär
    I vecka 8 böjade jag spy och var inlagd för detta i 6 veckor nästan på nonstopp, så jag gick ner 10 kg i början, nu är jag tillbaks på vikten jag hade i vecka 8 och det är precis nu dom sista 2 veckorna gravidmagen börjat synas, som någon annan skrev, innan hade man bara lite bullmage och folk kunde lika väl tro man bara ätit lite för mycket onyttigt på sista tiden

Liknande trådar

  1. Hjärtslag
    By Emmet27 in forum 1202 Februaribarn
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2011-10-28, 20:36
  2. Hjärtslag/ minut mindre barn ?
    By Anja- in forum Ordet är fritt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-02-04, 23:35
  3. Hjärtslag?
    By Frankofil in forum Missfall
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-03-24, 10:54
  4. 144 i hjärtslag
    By Sassa. in forum _0907 Julibarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-03-18, 10:39
  5. Hjärtslag!
    By en mor in forum _0908 Augustibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-01-24, 11:06
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar