DAISY-problem
Dyslexi & dyskalkyli
  1. Medlem sedan
    Nov 2002
    #1

    DAISY-problem

    Någon som använder daisy och är bra på det? Jag har fått ut talböcker från biblioteket och laddat ner programmet amis från tpb:s hemsida. Men jag får inte programmet att fungera? När det laddat en skiva, så får jag meddelande om att programmet kommer att stänga ner.
    Kan det vara att min dator har för dålig prestanda eller är det något annat?
  2. 1
    DAISY-problem Någon som använder daisy och är bra på det? Jag har fått ut talböcker från biblioteket och laddat ner programmet amis från tpb:s hemsida. Men jag får inte programmet att fungera? När det laddat en skiva, så får jag meddelande om att programmet kommer att stänga ner.
    Kan det vara att min dator har för dålig prestanda eller är det något annat?
  3. Medlem sedan
    Aug 2000
    #2
    Det vet jag inte, vi har laddat ner MP3 filen och kört över på hennes mobil. Hon hinner med i texten i den farten som de är inlästa i. Det går lite saktare och entonigt på Daisy skivorna än på inlästa CD skivor.
    maila och fråga på TPB de har svarat snabbt nä jag kontaktat dem.
  4. 2
    Det vet jag inte, vi har laddat ner MP3 filen och kört över på hennes mobil. Hon hinner med i texten i den farten som de är inlästa i. Det går lite saktare och entonigt på Daisy skivorna än på inlästa CD skivor.
    maila och fråga på TPB de har svarat snabbt nä jag kontaktat dem.
  5. Medlem sedan
    Nov 2002
    #3
    TPB är tydliga på hemsidan med att de inte har support på programmet, men det kan ju vara värt att fråga ändå.

    Min dotter har inte en chans att hinna med i vanligt lästempo, så hon skulle verkligen behöva ha datorstödet.
    Nu blir det bara att lyssna, men det är ju bra det med. Hon vänder blad när displayen på daisyspelaren visar nästa sidonummer, för att hänga med i ev. bilder.
  6. 3
    TPB är tydliga på hemsidan med att de inte har support på programmet, men det kan ju vara värt att fråga ändå.

    Min dotter har inte en chans att hinna med i vanligt lästempo, så hon skulle verkligen behöva ha datorstödet.
    Nu blir det bara att lyssna, men det är ju bra det med. Hon vänder blad när displayen på daisyspelaren visar nästa sidonummer, för att hänga med i ev. bilder.
  7. logoped
    #4
    Du kanske ska ha det gamla TPB reader istället? http://www.tpb.se/verksamhet/talbocker/tpb_reader/
  8. 4
    Du kanske ska ha det gamla TPB reader istället? http://www.tpb.se/verksamhet/talbocker/tpb_reader/
  9. Medlem sedan
    Nov 2002
    #5
    Aha! Kan man se texten på skärmen samtidigt som man hör det uppläst då? *lat, orkar inte ladda ner programmet just nu*
  10. 5
    Aha! Kan man se texten på skärmen samtidigt som man hör det uppläst då? *lat, orkar inte ladda ner programmet just nu*
  11. logoped
    #6
    Aha! Kan man se texten på skärmen samtidigt som man hör det uppläst då? *lat, orkar inte ladda ner programmet just nu*
    Nej, tyvärr går inte det med det programmet. Men alla daisy-skivor funkar inte så heller, bara de nyare.
  12. 6
    Aha! Kan man se texten på skärmen samtidigt som man hör det uppläst då? *lat, orkar inte ladda ner programmet just nu*
    Nej, tyvärr går inte det med det programmet. Men alla daisy-skivor funkar inte så heller, bara de nyare.

Liknande trådar

  1. Daisy
    By Daisys nissa in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-12-03, 20:53
  2. Daisy
    By Daisys nissa in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-12-02, 17:37
  3. daisy!
    By evaoregon in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-03-15, 16:01
  4. Daisy!
    By angiesry in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-02-13, 23:21
  5. Daisy
    By Isa Sve in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-01-31, 12:52
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar