när gick ni ut öppet med er graviditet?
_1111 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2011
    #1

    när gick ni ut öppet med er graviditet?

    Har en funderan, min fästman tycker att jag ska gå ut öppet på facebook om att vi är gravida, nu har vi ju passerat vecka 20 så nu kan vi ju göra det, han har faktiskt vart på mig ända sedan vecka 16 om sanningen ska komma fram, då sa jag att i vecka 20 då.. men nu har jag dragit på det till vecka 25, tror det handlar om en slags rädsla, tror det handlar om att jag är skrockfull. men när var ni öppna med det på facebook och till alla ni känner att ni är gravida?
  2. 1
    när gick ni ut öppet med er graviditet? Har en funderan, min fästman tycker att jag ska gå ut öppet på facebook om att vi är gravida, nu har vi ju passerat vecka 20 så nu kan vi ju göra det, han har faktiskt vart på mig ända sedan vecka 16 om sanningen ska komma fram, då sa jag att i vecka 20 då.. men nu har jag dragit på det till vecka 25, tror det handlar om en slags rädsla, tror det handlar om att jag är skrockfull. men när var ni öppna med det på facebook och till alla ni känner att ni är gravida?
  3. Medlem sedan
    Nov 2008
    #2
    i vecka 12 gick vi ut till allmänheten att vi väntade barn, även på facebook. Till närmsta familjen i vecka 9..
  4. 2
    i vecka 12 gick vi ut till allmänheten att vi väntade barn, även på facebook. Till närmsta familjen i vecka 9..
  5. Medlem sedan
    Aug 2010
    #3
    Familjen fick veta direkt, närmsta vänner och kollegor ca v 12, hade egentligen inte tänkt göra det offentligt på Facebook för jag tycker att ytliga bekanta kan höras av sig i verkligheten om de ville hålla kontakten "på riktigt" med mig. Meeen, sen var bebisen alldeles för cool och söt och underbar på ultraljudet för att låta bli att publiceras, så nu vet hela världen det
  6. 3
    Familjen fick veta direkt, närmsta vänner och kollegor ca v 12, hade egentligen inte tänkt göra det offentligt på Facebook för jag tycker att ytliga bekanta kan höras av sig i verkligheten om de ville hålla kontakten "på riktigt" med mig. Meeen, sen var bebisen alldeles för cool och söt och underbar på ultraljudet för att låta bli att publiceras, så nu vet hela världen det
  7. Medlem sedan
    Mar 2011
    #4
    våra familjer fick oxå veta direkt men de närmaste vännerna fick veta i vecka 13. och ja det är ju det man vill låta hela världen få se och veta, på v 18 ultraljudet fick vi en riktigt söt bild på högra foten som jag bara vill lägga upp på bloggen och bara skrika ut vad lycklig jag var men har visat den och de andra söta bilderna för mina kollegor och närmaste vänner samt familjen istället.
  8. 4
    våra familjer fick oxå veta direkt men de närmaste vännerna fick veta i vecka 13. och ja det är ju det man vill låta hela världen få se och veta, på v 18 ultraljudet fick vi en riktigt söt bild på högra foten som jag bara vill lägga upp på bloggen och bara skrika ut vad lycklig jag var men har visat den och de andra söta bilderna för mina kollegor och närmaste vänner samt familjen istället.
  9. Medlem sedan
    Jul 2007
    #5
    Familjen, v6
    Jobb, v6
    Vänner v8
    Bloggen v12
    Facebock v 15
  10. 5
    Familjen, v6
    Jobb, v6
    Vänner v8
    Bloggen v12
    Facebock v 15
  11. Medlem sedan
    Mar 2002
    #6

    Hmm..

    ...familjen ca v 8 efter tidigt VUL. Hade missfall innan som upptäcktes då...
    Kompisar i v 8 och framåt beroend epå hur nära vi är och om vi träffades. Ville säga det personligen:-)
    Barnen i v 13 efter KUB.
    Jobbet v 14 chefen och v 15 resten

    Facebook i v20 efter rutin-UL, var ju rätt sent på det...Så nu vet väl de flesta och de som inte vet ser det ju när vi träffas för ni kan ingen undgå att se!

    Är i v 23+5 idag!!
    Linda (*L*) med Isabella-03, Samuel-07 och bf 31/10-11
  12. 6
    Hmm.. ...familjen ca v 8 efter tidigt VUL. Hade missfall innan som upptäcktes då...
    Kompisar i v 8 och framåt beroend epå hur nära vi är och om vi träffades. Ville säga det personligen:-)
    Barnen i v 13 efter KUB.
    Jobbet v 14 chefen och v 15 resten

    Facebook i v20 efter rutin-UL, var ju rätt sent på det...Så nu vet väl de flesta och de som inte vet ser det ju när vi träffas för ni kan ingen undgå att se!

    Är i v 23+5 idag!!
  13. Medlem sedan
    Mar 2011
    #7
    Man ska gå ut med det när man känner sig trygg med det. Om du är osäker så tycker jag inte att du ska skynda på det.

    För min svärmor och min äldsta bror berättade jag bara några minuter efter att jag plussat och väntade någon vecka med att berätta för mamma och mina andra syskon. På jobbet berättade jag för min närmsta kollega redan i v.7 och i v.9 hade folk redan börjat fråga och undra så då gick jag ut med det helt och fullt både på jobbet och på fejjan.

    Lycka till och låt dig inte pressas till något som inte känns helt hundra!
  14. 7
    Man ska gå ut med det när man känner sig trygg med det. Om du är osäker så tycker jag inte att du ska skynda på det.

    För min svärmor och min äldsta bror berättade jag bara några minuter efter att jag plussat och väntade någon vecka med att berätta för mamma och mina andra syskon. På jobbet berättade jag för min närmsta kollega redan i v.7 och i v.9 hade folk redan börjat fråga och undra så då gick jag ut med det helt och fullt både på jobbet och på fejjan.

    Lycka till och låt dig inte pressas till något som inte känns helt hundra!
  15. Medlem sedan
    Mar 2011
    #8
    Tusen tack för svaret. det är väl just det är med att vara redo som det handlar om, framför allt på facebook. jag har ett så offentligt yrke så jag vill nog försöka vara privat ett tag till innan jag avslöjar magen på facebook
  16. 8
    Tusen tack för svaret. det är väl just det är med att vara redo som det handlar om, framför allt på facebook. jag har ett så offentligt yrke så jag vill nog försöka vara privat ett tag till innan jag avslöjar magen på facebook
  17. Medlem sedan
    Mar 2011
    #9
    Då tycker jag absolut att du ska vänta och vara privat lite till
  18. 9
    Då tycker jag absolut att du ska vänta och vara privat lite till
  19. Medlem sedan
    Apr 2011
    #10
    Mina två bästa vänner fick reda på det någon dag efter vi plussat.
    Familjen v. 8 kankse
    Jobbet och chefen v 13
    Facebook efter Ultraljudet v 20
  20. 10
    Mina två bästa vänner fick reda på det någon dag efter vi plussat.
    Familjen v. 8 kankse
    Jobbet och chefen v 13
    Facebook efter Ultraljudet v 20
  21. Medlem sedan
    Mar 2011
    #11
    men var ni aldrig rädda för kommentarerna ni skulle få? eller det är ingen som upplevt några negativa kommentarer på facebook? .
  22. 11
    men var ni aldrig rädda för kommentarerna ni skulle få? eller det är ingen som upplevt några negativa kommentarer på facebook? .
  23. Medlem sedan
    Mar 2011
    #12
    Nej, bara mängder av positiva kommentarer
  24. 12
    Nej, bara mängder av positiva kommentarer
  25. Medlem sedan
    Mar 2011
    #13
    åh va roligt.. jag la upp lite magbilder blandat med hundbilder och bilder från falsterbo horse show nu, lite diskret så där ...
  26. 13
    åh va roligt.. jag la upp lite magbilder blandat med hundbilder och bilder från falsterbo horse show nu, lite diskret så där ...
  27. Medlem sedan
    Jun 2011
    #14
    Nu hoppar jag in och gästspelar lite(2012/02)
    Jag bloggar om bäbisen och tanken är att bloggen blir public efter första ul. Får se om det blir så
  28. 14
    Nu hoppar jag in och gästspelar lite(2012/02)
    Jag bloggar om bäbisen och tanken är att bloggen blir public efter första ul. Får se om det blir så
  29. Medlem sedan
    Apr 2002
    #15
    Några få utvalda direkt, några till efter KUB-testet och några till efter fostervattensprovet och sen till sist efter RUL:et på fb.
  30. 15
    Några få utvalda direkt, några till efter KUB-testet och några till efter fostervattensprovet och sen till sist efter RUL:et på fb.

Liknande trådar

  1. öppet 1 cm
    By piga in forum _1006 Junibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-05-12, 17:35
  2. Öppet hus..
    By Planera fest in forum Hem & fritid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-12-15, 22:35
  3. Öppet hus?
    By Trollopatra in forum Mat & dryck
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-12-16, 12:55
  4. Pop Hbg öppet köp?
    By Tesan in forum Småbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-08-15, 20:54
  5. Öppet köp?
    By Annika in forum Småbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-01-26, 10:22
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar