Ruffa, du frågar varför
Omhändertagna barn
  1. Vet
    #1

    Ruffa, du frågar varför

    I länken nedan står det kort om varför.
    Ju fler LVU-fall en kommun har - ju mer pengar får den in av regeringen. Siffrorna står ytterst sällan redovisade i budgeten utan bakas in i annat.
    Familjer som verkar värnlösa väljs ut och jagas.

    Nej naturligtvis tror inte de bkom ljuset förda medborgarna av perfekta Sverige att det är så. Men, det är det.

    OBS att jag inte fått det jag vet från länken nedan - blev tvärtom förvånad över att fler än jag vet. Vi är inte så få längre, men fler behöver vakna och inse den vidriga verklighet vi lever i i Sverige.
    Vi kan alla få våra barn bortförda av staten.

    http://www.peace.se/blogg/2011/07/for-barnens-basta/
  2. 1
    Ruffa, du frågar varför I länken nedan står det kort om varför.
    Ju fler LVU-fall en kommun har - ju mer pengar får den in av regeringen. Siffrorna står ytterst sällan redovisade i budgeten utan bakas in i annat.
    Familjer som verkar värnlösa väljs ut och jagas.

    Nej naturligtvis tror inte de bkom ljuset förda medborgarna av perfekta Sverige att det är så. Men, det är det.

    OBS att jag inte fått det jag vet från länken nedan - blev tvärtom förvånad över att fler än jag vet. Vi är inte så få längre, men fler behöver vakna och inse den vidriga verklighet vi lever i i Sverige.
    Vi kan alla få våra barn bortförda av staten.

    http://www.peace.se/blogg/2011/07/for-barnens-basta/
  3. Anonym
    #2
    Pengarna går ju till att betala ut ersättning för barnen vare sig det rör sig om hvb eller familjehem. Det är knappast så att någon kommun tjänar pengar på att omhänderta barn.
  4. 2
    Pengarna går ju till att betala ut ersättning för barnen vare sig det rör sig om hvb eller familjehem. Det är knappast så att någon kommun tjänar pengar på att omhänderta barn.

Liknande trådar

  1. Varför jag frågar är för att jag
    By ullet in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-01-26, 19:14
  2. Varför frågar man vem som trianglat?
    By Valerina in forum Ordet är fritt
    Svar: 38
    Senaste inlägg: 2009-06-12, 20:37
  3. Varför jag frågar...
    By -Maria N- in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-01-23, 22:39
  4. Varför frågar man?
    By anchita in forum Ordet är fritt
    Svar: 31
    Senaste inlägg: 2007-08-13, 22:44
  5. Varför frågar
    By Busluren in forum Ordet är fritt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2007-05-26, 21:52
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar