Att leka i lekparken!
_0910 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2007
    #1

    Att leka i lekparken!

    Ja det blir en hel del sådana aktiviteter för oss nu under sommaren. Idag var vi på ett barnkalas som hölls på en lekplats. Sakarias var ju med och man ser nu så tydligt att han först står och tittar på de större barnen och sedan går han direkt och provar själv när det blir ledigt. Så idag testade han en stor bil som man kunde klättra på. Han höll på hur länge som helst och mot slutet klarade han det riktigt bra själv med viss koll av mig.

    Sedan fanns det ett klätternät som de större barnen var i en hel del. Han har aldrig set ett sådant innan men nu gick han fram till det och visste exakt hur han skulle göra. Var ju bara det att när han väl fått upp första foten så halkade han ju igenom och blev hängande i knävecket och kom ingen stans! Men han var lika glad för det! Ätta ätta! sa han. Klättra klättra!

    Men den givna favoriten är fortfarande rutchkanor. Han ska upp i dem alla och fixar de flesta alldeles själv. Är bara de som är ganska breda och branta som man själv får sitta med honom i för han tappar balansen i dem.

    Jag har inte registrerat detta med hur snabbt han lär sig efter att ha iaktagit med de andra barnen när det gäller just lek på lekplatser. De har varit mycket lugnare på sådana ställen än vad Sakarias är!

    Är ni mycket ute på lekplatser med era barn?
    Vill ni läsa min nystartade blogg så maila mig för adressen!
  2. 1
    Att leka i lekparken! Ja det blir en hel del sådana aktiviteter för oss nu under sommaren. Idag var vi på ett barnkalas som hölls på en lekplats. Sakarias var ju med och man ser nu så tydligt att han först står och tittar på de större barnen och sedan går han direkt och provar själv när det blir ledigt. Så idag testade han en stor bil som man kunde klättra på. Han höll på hur länge som helst och mot slutet klarade han det riktigt bra själv med viss koll av mig.

    Sedan fanns det ett klätternät som de större barnen var i en hel del. Han har aldrig set ett sådant innan men nu gick han fram till det och visste exakt hur han skulle göra. Var ju bara det att när han väl fått upp första foten så halkade han ju igenom och blev hängande i knävecket och kom ingen stans! Men han var lika glad för det! Ätta ätta! sa han. Klättra klättra!

    Men den givna favoriten är fortfarande rutchkanor. Han ska upp i dem alla och fixar de flesta alldeles själv. Är bara de som är ganska breda och branta som man själv får sitta med honom i för han tappar balansen i dem.

    Jag har inte registrerat detta med hur snabbt han lär sig efter att ha iaktagit med de andra barnen när det gäller just lek på lekplatser. De har varit mycket lugnare på sådana ställen än vad Sakarias är!

    Är ni mycket ute på lekplatser med era barn?
  3. Medlem sedan
    Feb 2009
    #2
    Vi har 3 lekplatser utanför oss. 2 stycken som man ser från lägenheten och en annan som det tar ca 4 minuter att gå till. Nu på sommaren så har vi varit där i princip dagligen.
    perfekt aktivitet efter middagen, och innan vilan.
  4. 2
    Vi har 3 lekplatser utanför oss. 2 stycken som man ser från lägenheten och en annan som det tar ca 4 minuter att gå till. Nu på sommaren så har vi varit där i princip dagligen.
    perfekt aktivitet efter middagen, och innan vilan.
  5. Medlem sedan
    Apr 2009
    #3
    Vi är inte i lekparker så ofta, för här ute finns det inga. Det finns en inne tätorten, och där har vi varit någon gång men den är ganska dålig, så vi brukar passa på när vi är inne i stan istället. Lo står inte och tittar utan hon ska vara mitt bland de andra barnen. Det är inte alltid hon förstår vad de leker, men hon försöker göra som de andra ändå.

    Rutschkanor är poppis här också, och gungor! Åker kana gör hon själv men oftast får man hjälpa henne att klättra upp igen eftersom tillverkarna envisas med att ha klätterväggar, nät eller stegar istf vanliga trappor att gå i. :/
  6. 3
    Vi är inte i lekparker så ofta, för här ute finns det inga. Det finns en inne tätorten, och där har vi varit någon gång men den är ganska dålig, så vi brukar passa på när vi är inne i stan istället. Lo står inte och tittar utan hon ska vara mitt bland de andra barnen. Det är inte alltid hon förstår vad de leker, men hon försöker göra som de andra ändå.

    Rutschkanor är poppis här också, och gungor! Åker kana gör hon själv men oftast får man hjälpa henne att klättra upp igen eftersom tillverkarna envisas med att ha klätterväggar, nät eller stegar istf vanliga trappor att gå i. :/
  7. Medlem sedan
    Jan 2008
    #4
    Här blir det inte så ofta att vi hamnar på någon lekpark tyvärr. Vi bor en bit utanför.
    Det kan bli när vi kommer in till samhället där finns det många olika att välja på.
    Nellie ska vara där dom andra barnen är fast helst ser jag att hon dras mest till rutchkanan eller gungan.
    Igår provade hon gungbräddan här hemma utan min uppsikt tyvärr för den kompisen som satt på andra sidan var mkt tyngre o äldre så Nellie flög av o skrapade upp näsan på nåt sätt.
    Men det var bara skrik i nån minut sen var det på nästa grej här hemma
  8. 4
    Här blir det inte så ofta att vi hamnar på någon lekpark tyvärr. Vi bor en bit utanför.
    Det kan bli när vi kommer in till samhället där finns det många olika att välja på.
    Nellie ska vara där dom andra barnen är fast helst ser jag att hon dras mest till rutchkanan eller gungan.
    Igår provade hon gungbräddan här hemma utan min uppsikt tyvärr för den kompisen som satt på andra sidan var mkt tyngre o äldre så Nellie flög av o skrapade upp näsan på nåt sätt.
    Men det var bara skrik i nån minut sen var det på nästa grej här hemma
  9. Medlem sedan
    Aug 2007
    #5
    Vi har en stor förskola som granne och där leker barnen jättemycket på helgerna så Maja älskar att gunga och det är det första hon rusar åt när vi kommer till en lekplats. Samma sak på hennes egna förskola

    Rutchkanor är alltid kul och hon klarar de flesta själv. Ibland måste jag övervaka för det kan gå vilt till när hon leker med de större barnen.

    Vi har sedan Maja var ca 5 månader träffat ett par andra mammor med barn i samma ålder varje vecka och när vädret tillåtit träffats på lekplatser i området.
  10. 5
    Vi har en stor förskola som granne och där leker barnen jättemycket på helgerna så Maja älskar att gunga och det är det första hon rusar åt när vi kommer till en lekplats. Samma sak på hennes egna förskola

    Rutchkanor är alltid kul och hon klarar de flesta själv. Ibland måste jag övervaka för det kan gå vilt till när hon leker med de större barnen.

    Vi har sedan Maja var ca 5 månader träffat ett par andra mammor med barn i samma ålder varje vecka och när vädret tillåtit träffats på lekplatser i området.

Liknande trådar

  1. Ensam i lekparken?!
    By Kråkan in forum _0512 Decemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-01-11, 14:40
  2. Lekparken
    By Norrskenet in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-09-27, 19:15
  3. Går ni till lekparken?
    By mallemus in forum Bokstavsbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-04-04, 21:09
  4. Crêpes i lekparken
    By HiB. in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-03-15, 19:02
  5. Att leka eller inte leka (enkät)
    By Indra in forum _0506 Junibarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-04-05, 13:29
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar