Apprepå namn, jag bytte ju namn när jag
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Aug 2006
    #1

    Apprepå namn, jag bytte ju namn när jag

    var 16 år, med målsmans underskrift... Nu kan jag tänka mig byta tillbaka, och gör det kanske 2013 när jag ändå funderar på att byta efternamn, vill ha ett efternamn som börjar på L...:-) Mitt nuvarande efternamn är så fult... Föddes soom en Svensson... Så jag har ju bytt namn två gånger, både för och efternamn..


    Är ni nöjda med ert namn?

    Väntar med spänning på ev svar...
    Hjärtat har sina skäl som förnuftet aldrig kan fatta. Risp rasp och ingenting var sig längre likt.

    Jag är bäst, ingen protest! :-)

    Har en blogg.

    www.tisdags.blogg.se





  2. 1
    Apprepå namn, jag bytte ju namn när jag var 16 år, med målsmans underskrift... Nu kan jag tänka mig byta tillbaka, och gör det kanske 2013 när jag ändå funderar på att byta efternamn, vill ha ett efternamn som börjar på L...:-) Mitt nuvarande efternamn är så fult... Föddes soom en Svensson... Så jag har ju bytt namn två gånger, både för och efternamn..


    Är ni nöjda med ert namn?

    Väntar med spänning på ev svar...
  3. Medlem sedan
    Aug 2010
    #2
    Njäe, jag är inte nöjd. Mimi är väl gulligt på ett litet barn men inte nu längre. Ändå gillar jag att det inte är ett namn i mängden.

    Efternamnet är långt och inte så fint och jag var inte alls sugen på att ta tillbaka det efter att jag skiljde mig, men exets efternamn heter bara deras släkt så det kändes konstigt, även om det var skitsnyggt!
  4. 2
    Njäe, jag är inte nöjd. Mimi är väl gulligt på ett litet barn men inte nu längre. Ändå gillar jag att det inte är ett namn i mängden.

    Efternamnet är långt och inte så fint och jag var inte alls sugen på att ta tillbaka det efter att jag skiljde mig, men exets efternamn heter bara deras släkt så det kändes konstigt, även om det var skitsnyggt!
  5. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #3
    Jag bytte efternamn när jag var 18 eller 19 (kom inte ihåg) till min mammas flicknamn, jag hette Andersson i efternamn och vi var fler som hette annat. När min morbror dog var mormor ensam om att heta det efternamnet i vår släkt, så tog jag det. Min syster och bror följde efter och det var meningen att mamma och pappa också skulle byta, men pappa han dö innan. Mamma har bytt nu också.
  6. 3
    Jag bytte efternamn när jag var 18 eller 19 (kom inte ihåg) till min mammas flicknamn, jag hette Andersson i efternamn och vi var fler som hette annat. När min morbror dog var mormor ensam om att heta det efternamnet i vår släkt, så tog jag det. Min syster och bror följde efter och det var meningen att mamma och pappa också skulle byta, men pappa han dö innan. Mamma har bytt nu också.
  7. mandelblomma
    #4
    född med ett mycket ovanligt namn. Gifte mig till ett soon namn....gifte om mig, till samma soon efternamn!
    Men vi ska faktiskt byta till mitt flicknamn i höst 8 efter utlandsresan, annars måste alla ha nya pass!
    Min man och våra två små ska ha ett namn, dvs mitt flicknamn. Mina stora barn behåller sin pappas namn, vilket jag fullt förstår och eftersom jag vill heta samma som alla mina barn kommer jag ha dubbelnamn.
  8. 4
    född med ett mycket ovanligt namn. Gifte mig till ett soon namn....gifte om mig, till samma soon efternamn!
    Men vi ska faktiskt byta till mitt flicknamn i höst 8 efter utlandsresan, annars måste alla ha nya pass!
    Min man och våra två små ska ha ett namn, dvs mitt flicknamn. Mina stora barn behåller sin pappas namn, vilket jag fullt förstår och eftersom jag vill heta samma som alla mina barn kommer jag ha dubbelnamn.
  9. Medlem sedan
    Sep 2002
    #5
    Jodå.... det känns helt okej
  10. 5
    Jodå.... det känns helt okej
  11. Medlem sedan
    Jan 2000
    #6
    Jag är nöjd med mitt förnamn. Mitt efternamn som jg föddes med (Gustafsson) bytte jag för mååånga år sen. Jag tog min mammas flicknamn - mycket finare och kortare
  12. 6
    Jag är nöjd med mitt förnamn. Mitt efternamn som jg föddes med (Gustafsson) bytte jag för mååånga år sen. Jag tog min mammas flicknamn - mycket finare och kortare
  13. Medlem sedan
    Jun 2007
    #7
    Jag är nöjd med mitt namn, både för- och efternamn, som är rättså ovanligt, men har bytt ett antal gånger, både namn och stavning och bytt tillbaka och krånglat Skulle jag gifta om mig så skulle jag behålla mitt efternamn och kanske ta den andres namn som mellannamn.
  14. 7
    Jag är nöjd med mitt namn, både för- och efternamn, som är rättså ovanligt, men har bytt ett antal gånger, både namn och stavning och bytt tillbaka och krånglat Skulle jag gifta om mig så skulle jag behålla mitt efternamn och kanske ta den andres namn som mellannamn.
  15. Medlem sedan
    Nov 2003
    #8

    men väntan är ju HELT okul!!!...

    ...shoot kvinna!!!

    Jag är jättenöjd - även om jag inte stämmer överens med mitt förnamn... men det är snyggt & grymt internationellt - har varit mycket bra uti livet!
    "I don't necessarily agree with everything I say"
    //Marshall McLuhan

    "vilken tur att jag finns - jag som har så roligt"
    //systerdottern 4 år
  16. 8
    men väntan är ju HELT okul!!!... ...shoot kvinna!!!

    Jag är jättenöjd - även om jag inte stämmer överens med mitt förnamn... men det är snyggt & grymt internationellt - har varit mycket bra uti livet!
  17. Medlem sedan
    Jul 2002
    #9
    Jag är nöjd med mitt förnamn, jag är inte missnöjd med mitt efternamn (som jag tagit i samband med giftermål). Jag har funderat fram och tillbaka om jag vill byta efternamn eller inte. Körkortet ska bytas nästa år, får fundera till dess.
  18. 9
    Jag är nöjd med mitt förnamn, jag är inte missnöjd med mitt efternamn (som jag tagit i samband med giftermål). Jag har funderat fram och tillbaka om jag vill byta efternamn eller inte. Körkortet ska bytas nästa år, får fundera till dess.
  19. Medlem sedan
    Jun 2005
    #10

    Jag är nöjd:)

    Jag behöll mitt efternamn när vi gifte oss.

    Mannen har ett -ssonnamn.

    När jag var mindre ville jag heta Sabina.
    Medgång gör vänner, motgång prövar dem.

  20. 10
    Jag är nöjd:) Jag behöll mitt efternamn när vi gifte oss.

    Mannen har ett -ssonnamn.

    När jag var mindre ville jag heta Sabina.
  21. mandelblomma
    #11
    jag tycker du har ett coolt efternamn i hop med ditt förnamn!
    Mitt flicknamn jag ska återta är inte lika coolt och heller inte så internationellt...men tusan så mycket roligare än det sson namn jag har.
  22. 11
    jag tycker du har ett coolt efternamn i hop med ditt förnamn!
    Mitt flicknamn jag ska återta är inte lika coolt och heller inte så internationellt...men tusan så mycket roligare än det sson namn jag har.
  23. Medlem sedan
    Dec 2005
    #12
    jodå det funkar

    inte internationellt egentligen men det funkar ganska bra ändå i de flesta länder

    Det var inte heller vanligt när jag var barn men är desto vanligare bland barn nu

    Efternamnet skulle jag vilja byta bort, antingen får jag gifta mig till ett snyggare eller kanske byta till min mors efternamn (mina föräldrar har fortfarande inte gift sig)

    Andranamnet som kommer före mitt tilltalsnamn klingar fint med tilltalsnamnet
  24. 12
    jodå det funkar

    inte internationellt egentligen men det funkar ganska bra ändå i de flesta länder

    Det var inte heller vanligt när jag var barn men är desto vanligare bland barn nu

    Efternamnet skulle jag vilja byta bort, antingen får jag gifta mig till ett snyggare eller kanske byta till min mors efternamn (mina föräldrar har fortfarande inte gift sig)

    Andranamnet som kommer före mitt tilltalsnamn klingar fint med tilltalsnamnet
  25. Liz*
    #13
    Ett namn är vad man gör det till, men jag har vackra förnamn och ett ovanligt efternamn så jag klagar inte
  26. 13
    Ett namn är vad man gör det till, men jag har vackra förnamn och ett ovanligt efternamn så jag klagar inte
  27. Medlem sedan
    Nov 2003
    #14

    visst är det coolt!...

    ...snyggt jobbat där mamma & pappa - oxå!

    Ska bli KUL att se vad du får dig för namn denna gång... ser fram emot!!!
    "I don't necessarily agree with everything I say"
    //Marshall McLuhan

    "vilken tur att jag finns - jag som har så roligt"
    //systerdottern 4 år
  28. 14
    visst är det coolt!... ...snyggt jobbat där mamma & pappa - oxå!

    Ska bli KUL att se vad du får dig för namn denna gång... ser fram emot!!!
  29. mandelblomma
    #15
    du har post
  30. 15
    du har post
  31. Medlem sedan
    Jan 2004
    #16
    Tja, jag har växt i det, det spelar liksom inte så stor roll tycker jag.
  32. 16
    Tja, jag har växt i det, det spelar liksom inte så stor roll tycker jag.
  33. Medlem sedan
    Aug 2006
    #17
    tack för alla era namn svar!
  34. 17
    tack för alla era namn svar!
  35. Medlem sedan
    Jun 2003
    #18
    Jag är nöjd med både för- och efternamn.Har ju gift mig,tagit mannens efternamn men behåller mitt som mellannamn då mina större barn heter det i efternamn och calle har både mitt och mannens efternamn,dvs lika som jag nu
  36. 18
    Jag är nöjd med både för- och efternamn.Har ju gift mig,tagit mannens efternamn men behåller mitt som mellannamn då mina större barn heter det i efternamn och calle har både mitt och mannens efternamn,dvs lika som jag nu
  37. Medlem sedan
    Nov 2001
    #19
    Aldrig bytt namn ens när jag gifte mig. Är helt nöjd med både för och efternamn så då hittar man ngn med samma efternamn så blir det inget tjafs
    Mamma skulle promt ge mig ett tredjenamn då jag döptes. Det pappa envisades att jag skulle heta hette bara gamla tanter. Andra namnet var hennes namn så då fick jag ett som jag skulle kunna byta till. Tror jag inte.
    Det hette typ alla som var upp till 10 år äldre än mig och mitt namn hette typ alla som var några år yngre upp till 10 år yngre än mig )
  38. 19
    Aldrig bytt namn ens när jag gifte mig. Är helt nöjd med både för och efternamn så då hittar man ngn med samma efternamn så blir det inget tjafs
    Mamma skulle promt ge mig ett tredjenamn då jag döptes. Det pappa envisades att jag skulle heta hette bara gamla tanter. Andra namnet var hennes namn så då fick jag ett som jag skulle kunna byta till. Tror jag inte.
    Det hette typ alla som var upp till 10 år äldre än mig och mitt namn hette typ alla som var några år yngre upp till 10 år yngre än mig )

Liknande trådar

  1. Lorena bytte namn
    By Azucena in forum Ordet är fritt
    Svar: 42
    Senaste inlägg: 2008-07-12, 21:42
  2. Bytte namn
    By Big_belly in forum _0807 Julibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-12-15, 12:40
  3. Duka bytte namn
    By anna197 in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-12-12, 08:47
  4. När bytte de namn på
    By Svammelmamma in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-12-11, 19:36
  5. Bytte namn f.d flyffyn
    By -Fluffyn- in forum _0605 Majbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-09-11, 14:55
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar