Bakslag
Vikt
  1. Medlem sedan
    Jun 2010
    #1

    Bakslag

    Usch så less jag blev på mig själv ikväll! Vi har haft besök av min faster under några dagar och hon hade med sig en del godsaker. Jag har inte rört dem. Förrän ikväll... Fick den dumma idén att "bara ta en". Jag kan aldrig ta bara en av något som är gott!!! Jag vet det mycket väl men gjorde det ändå. Hann stoppa i mig en hel del tyvärr Sen gick jag dock ut i köket och slängde allt. Två askar chokladpraliner, en ask After Eight och en förpackning punschrullar. Det enda som fick vara kvar var makens glutenfria havrekakor, men de gillar jag inte ens så de borde inte bli ett problem

    Bara att konstatera, jag kan inte ha onödiga grejer hemma om jag ska kunna gå ner i vikt.

    Nu ska jag sluta vara arg på mig själv och fortsätta må bra av mitt nya sunda leverne

    Natti natt alla duktiga!
  2. 1
    Bakslag Usch så less jag blev på mig själv ikväll! Vi har haft besök av min faster under några dagar och hon hade med sig en del godsaker. Jag har inte rört dem. Förrän ikväll... Fick den dumma idén att "bara ta en". Jag kan aldrig ta bara en av något som är gott!!! Jag vet det mycket väl men gjorde det ändå. Hann stoppa i mig en hel del tyvärr Sen gick jag dock ut i köket och slängde allt. Två askar chokladpraliner, en ask After Eight och en förpackning punschrullar. Det enda som fick vara kvar var makens glutenfria havrekakor, men de gillar jag inte ens så de borde inte bli ett problem

    Bara att konstatera, jag kan inte ha onödiga grejer hemma om jag ska kunna gå ner i vikt.

    Nu ska jag sluta vara arg på mig själv och fortsätta må bra av mitt nya sunda leverne

    Natti natt alla duktiga!
  3. Medlem sedan
    Jan 2006
    #2
    Ja, ett litet dopp i godisbaljan det kan alla göra Bara men lägger det bakom sig och inte fastnar i det Och det har du ju gjort!!

    Ett felsteg bygger ingen elefant
  4. 2
    Ja, ett litet dopp i godisbaljan det kan alla göra Bara men lägger det bakom sig och inte fastnar i det Och det har du ju gjort!!

    Ett felsteg bygger ingen elefant
  5. Medlem sedan
    Nov 2004
    #3
    Ja,sluta vara arg på dig själv nu och ta nya tag i dag:-)
    Det händer ju tyvärr att man halkar lite ibland men då är det bara att tänka som så att i dag är en ny dag och i går var en annan dag.
    Lycka till igen!
  6. 3
    Ja,sluta vara arg på dig själv nu och ta nya tag i dag:-)
    Det händer ju tyvärr att man halkar lite ibland men då är det bara att tänka som så att i dag är en ny dag och i går var en annan dag.
    Lycka till igen!
  7. Medlem sedan
    May 2006
    #4
    En bra erfarenhet, nu vet du att du inte ens ska testa. Starkt av dig att kasta allt!
    Det bästa är ju, precis som du skriver, att inte ha några fällor i form av "fel mat" hemma. Bort med det dåliga och farliga. Det blir mycket svårare att göra felsteg då.

    Så, och nu fokusera framåt på allt som du kommer göra rätt!
  8. 4
    En bra erfarenhet, nu vet du att du inte ens ska testa. Starkt av dig att kasta allt!
    Det bästa är ju, precis som du skriver, att inte ha några fällor i form av "fel mat" hemma. Bort med det dåliga och farliga. Det blir mycket svårare att göra felsteg då.

    Så, och nu fokusera framåt på allt som du kommer göra rätt!
  9. Medlem sedan
    Jan 2004
    #5
    Ja nu har du ju gjort vad du kan för att minimera skadan,,,sakerna finns inte kvar.
  10. 5
    Ja nu har du ju gjort vad du kan för att minimera skadan,,,sakerna finns inte kvar.
  11. Medlem sedan
    Jun 2010
    #6
    Haha roligt talesätt Nä, ibland kan det vara bra att "råka" återfalla så man blir desto emr motoverad efteråt. Jag är mer bestämd än någonsin nu
  12. 6
    Haha roligt talesätt Nä, ibland kan det vara bra att "råka" återfalla så man blir desto emr motoverad efteråt. Jag är mer bestämd än någonsin nu
  13. Medlem sedan
    Jun 2010
    #7
    Jo man måste ju gå vidare Tack för uppmuntran!
  14. 7
    Jo man måste ju gå vidare Tack för uppmuntran!
  15. Medlem sedan
    Jun 2010
    #8
    Tack! Jag ska verkligen göra mitt bästa för att fokusera framåt. Känns som att det kommer att gå fint
  16. 8
    Tack! Jag ska verkligen göra mitt bästa för att fokusera framåt. Känns som att det kommer att gå fint
  17. Medlem sedan
    Jun 2010
    #9
    Precis! Och inga fler kommer under detta tak
  18. 9
    Precis! Och inga fler kommer under detta tak

Liknande trådar

  1. Bakslag
    By starlet1 in forum _0703 Marsbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-02-27, 14:14
  2. Bakslag
    By starlet1 in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-02-22, 12:04
  3. bakslag
    By tvilling2 in forum Bebissnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-02-19, 22:21
  4. Bakslag...
    By sarap in forum _0706 Junibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-02-14, 22:20
  5. Bakslag efter bakslag...
    By Tinselflickan in forum Provrörsbefruktning - IVF
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-05-17, 07:59
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar