Dumma knä!
_1111 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2010
    #1

    Dumma knä!

    Igårkväll gjorde det nåt så grymt ont i knäet! Svullet på ena sidan nedanför och det domnade ner mot foten. Helt otroligt smärtsamt. Ursäkta detaljen, men på natten fick jag Stå upp och kissa. I en behållare. Det gick inte att sätta sig ner. Ont ont ont. För att sedan lugna ner sig och nu vara rätt ok. Men jag har fått en tid på vårdcentralen idag för det kan inte fortsätta såhär, ajajaj...
  2. 1
    Dumma knä! Igårkväll gjorde det nåt så grymt ont i knäet! Svullet på ena sidan nedanför och det domnade ner mot foten. Helt otroligt smärtsamt. Ursäkta detaljen, men på natten fick jag Stå upp och kissa. I en behållare. Det gick inte att sätta sig ner. Ont ont ont. För att sedan lugna ner sig och nu vara rätt ok. Men jag har fått en tid på vårdcentralen idag för det kan inte fortsätta såhär, ajajaj...
  3. Medlem sedan
    May 2008
    #2
    Åh, hoppas det går bra på vårdcentralen och att du får mindre ont snart. Låter jättejobbigt :-( Kram!
  4. 2
    Åh, hoppas det går bra på vårdcentralen och att du får mindre ont snart. Låter jättejobbigt :-( Kram!
  5. Medlem sedan
    Mar 2011
    #3
    usch! Lider med dig! Kram
  6. 3
    usch! Lider med dig! Kram
  7. Bex
    #4
    Usch! Vad var det för någonting? Krya på!!
  8. 4
    Usch! Vad var det för någonting? Krya på!!
  9. Medlem sedan
    Aug 2010
    #5
    Eftersom jag har förhöjd risk för blodproppar och vänster vad var något tjockare än höger, blev det akut blodproppsutredning på röntgen. Har ultraljudat hela vänster ben, ny upplevelse! Men det enda som de hittade var en vätskeansamling långt in vid benet, och det hade inget med artärer eller vener att göra. Vidare upp på labbet för att ta olika kolesterolprover så får vi se om de visar nåt. Men, det verkar väl mest som att jag är överansträngd. Behandling? Vila, Linda knäet och ingen medicin förutom Alvedon. Alltså precis vad jag har gjort den senaste tiden. Jaja, jag får väl vila Ännu mer!
  10. 5
    Eftersom jag har förhöjd risk för blodproppar och vänster vad var något tjockare än höger, blev det akut blodproppsutredning på röntgen. Har ultraljudat hela vänster ben, ny upplevelse! Men det enda som de hittade var en vätskeansamling långt in vid benet, och det hade inget med artärer eller vener att göra. Vidare upp på labbet för att ta olika kolesterolprover så får vi se om de visar nåt. Men, det verkar väl mest som att jag är överansträngd. Behandling? Vila, Linda knäet och ingen medicin förutom Alvedon. Alltså precis vad jag har gjort den senaste tiden. Jaja, jag får väl vila Ännu mer!
  11. Medlem sedan
    May 2005
    #6
    Funkar det inte med inflammationsdämpande krämer? Typ voltaren kräm och sånt. Det borde väl verka lokalt och inte påverka bebisen. Det fick jag utskrivet när jag hade ont i knät (som ogravid). Krya på dig!
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ ~~
    Mamma till Elin född 080207. Bebis i magen, bf 8/11.
    Blogg från Elins första år:
    www.nogg.se/leyse
  12. 6
    Funkar det inte med inflammationsdämpande krämer? Typ voltaren kräm och sånt. Det borde väl verka lokalt och inte påverka bebisen. Det fick jag utskrivet när jag hade ont i knät (som ogravid). Krya på dig!

Liknande trådar

  1. Dumma frågor får dumma svar...
    By anonymt namn in forum Ur barnamun
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-11-28, 11:33
  2. Dumma dumma! (långt och gnälligt)
    By Lattemom in forum _0607 Julibarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-10-05, 19:43
  3. Dumma mamma, dumma pappa..
    By Tona m Kevin & Noah in forum _0409 Septemberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-09-03, 22:05
  4. dumma dumma dumma Milou ;o)
    By _em_ in forum Singelmingel
    Svar: 46
    Senaste inlägg: 2006-02-09, 20:49
  5. Mitt dumma dumma epostprogram
    By Susslar in forum Hem & fritid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-01-11, 23:44
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar