Boar
_1111 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    May 2011
    #1

    Boar

    Oj, vad jag boar! Dagarna är fyllda av projekt som till största del har med bebisen att göra. Hittade mönster på en amningskudde på nätet och plockade fram mormors gamla Singer-symaskin och gjorde en, över förväntan, bra amningskudde i svart härligt tyg..
    Idag målade jag färdigt den gamla spjälsäng som jag och mina syskon legat i när vi var små som vi ska använda till bebben, givetvis vit.
    Har plockat ner lister och element i det blivande barnrummet som ska tapetseras och målas i mörkgrått och vitt, vilket alltså är nästa projekt!
    Ge mig en till två veckor sen är jag redo för bebisen..! Fast jag har ju 15 veckor kvar att gå...=)
    "Mors stolthet, Fars glädje" (Walter Scott)
  2. 1
    Boar Oj, vad jag boar! Dagarna är fyllda av projekt som till största del har med bebisen att göra. Hittade mönster på en amningskudde på nätet och plockade fram mormors gamla Singer-symaskin och gjorde en, över förväntan, bra amningskudde i svart härligt tyg..
    Idag målade jag färdigt den gamla spjälsäng som jag och mina syskon legat i när vi var små som vi ska använda till bebben, givetvis vit.
    Har plockat ner lister och element i det blivande barnrummet som ska tapetseras och målas i mörkgrått och vitt, vilket alltså är nästa projekt!
    Ge mig en till två veckor sen är jag redo för bebisen..! Fast jag har ju 15 veckor kvar att gå...=)
  3. Medlem sedan
    Feb 2009
    #2
    Å jag har fortfarande inte ens börjat :S Tittade lite på vagn i helgen, jag och sambon var inne i en affär i max 5 minuter och kände att va bra nu har vi börjat då behöver vi inte göra mer förrän i oktober.

    Men det låter praktiskt att sy en amningskudde själv! Har du lust att länka till mönstret så blir jag glad.
  4. 2
    Å jag har fortfarande inte ens börjat :S Tittade lite på vagn i helgen, jag och sambon var inne i en affär i max 5 minuter och kände att va bra nu har vi börjat då behöver vi inte göra mer förrän i oktober.

    Men det låter praktiskt att sy en amningskudde själv! Har du lust att länka till mönstret så blir jag glad.
  5. Medlem sedan
    May 2011
    #3
    http://www.amningskudde.com/sy-en-amningskudde-sjalv/

    Ganska lätt, om man inte gör det svårt för sig!=)
    Köpte kuddar från Jysk, ca 30 kr st, som jag använde som stoppning.. Den kostade mig alltså ca 60 kr + max 2 timmar. Och det roliga är ju att man kan välja tyg själv eller sy en massa överdrag så kan man byta när man känner för det..=)
  6. 3
    http://www.amningskudde.com/sy-en-amningskudde-sjalv/

    Ganska lätt, om man inte gör det svårt för sig!=)
    Köpte kuddar från Jysk, ca 30 kr st, som jag använde som stoppning.. Den kostade mig alltså ca 60 kr + max 2 timmar. Och det roliga är ju att man kan välja tyg själv eller sy en massa överdrag så kan man byta när man känner för det..=)
  7. Medlem sedan
    Feb 2009
    #4
    Då vet jag vad jag ska göra idag Ut och handla tyg och sen får någon gammalkudde ge bort sin stoppning.
  8. 4
    Då vet jag vad jag ska göra idag Ut och handla tyg och sen får någon gammalkudde ge bort sin stoppning.
  9. Medlem sedan
    May 2005
    #5
    Vad duktigt! Det låter väldigt pyssligt. Här boas det ingenting! Förrutom en del renoveringsprojekt som rör bebisens rum och tvättstugan där vi ska byta blöjor.
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ ~~
    Mamma till Elin född 080207. Bebis i magen, bf 8/11.
    Blogg från Elins första år:
    www.nogg.se/leyse
  10. 5
    Vad duktigt! Det låter väldigt pyssligt. Här boas det ingenting! Förrutom en del renoveringsprojekt som rör bebisens rum och tvättstugan där vi ska byta blöjor.

Liknande trådar

  1. Boar
    By lena84 in forum _1006 Junibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-05-01, 19:46
  2. jag boar
    By Jo+ 4 små ljuvliga in forum _0806 Junibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-02-11, 09:43
  3. Boar??
    By Karin m A & N in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-01-23, 13:01
  4. Boar in oss
    By Milne in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2008-01-06, 17:10
  5. Boar ni?
    By ::Kiddan:: in forum _0712 Decemberbarn
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2007-11-12, 17:53
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar