Hur många kvar som väntar?
_1107 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2003
    #1

    Hur många kvar som väntar?

    Det känns som att det är relativt få bebisar som kommit än så länge eller så är det många som fått men inte haft tid att uppdatera.
    Hur många är kvar och väntar på sin/sina bebisar?

    myssli, bf 29/7, -5
    myssli med S 2003 & V 2006
  2. 1
    Hur många kvar som väntar? Det känns som att det är relativt få bebisar som kommit än så länge eller så är det många som fått men inte haft tid att uppdatera.
    Hur många är kvar och väntar på sin/sina bebisar?

    myssli, bf 29/7, -5
  3. Medlem sedan
    Jan 2011
    #2
    Jag gör inte mycket annat än väntar...känner mig såå färdig med det här nu!Längtar så efter att mysa med bebis Har en del förvärkar men inget ordentiligt än så länge.

    Bf 25/7 så -2 dagar
  4. 2
    Jag gör inte mycket annat än väntar...känner mig såå färdig med det här nu!Längtar så efter att mysa med bebis Har en del förvärkar men inget ordentiligt än så länge.

    Bf 25/7 så -2 dagar
  5. Medlem sedan
    Jan 2006
    #3
    Jag väntar fortfarande, har BF på tisdag (26/7) men hoppas på igångsättning på måndag. Står knappt ut i värmen, sambon och jag var en sväng på torgmarknaden här i Jönköping i förmiddags och jag orkade knappt gå. Nu ligger jag i vårt sovrum med persiennen nere och en fläkt vid sängen.

    Jag tror att det är väääldigt många på vår BF-lista som inte är aktiva i gruppen, så det är därför som det verkar som att det är så många kvar och väntar...
  6. 3
    Jag väntar fortfarande, har BF på tisdag (26/7) men hoppas på igångsättning på måndag. Står knappt ut i värmen, sambon och jag var en sväng på torgmarknaden här i Jönköping i förmiddags och jag orkade knappt gå. Nu ligger jag i vårt sovrum med persiennen nere och en fläkt vid sängen.

    Jag tror att det är väääldigt många på vår BF-lista som inte är aktiva i gruppen, så det är därför som det verkar som att det är så många kvar och väntar...
  7. Medlem sedan
    Sep 2010
    #4
    Ännu en som väntar...har bf på onsdag den 27. Är så less nu...

    Jag har massor av samandragningar och molvärk, antar att det är förvärkar, har aldrig haft så förr..
  8. 4
    Ännu en som väntar...har bf på onsdag den 27. Är så less nu...

    Jag har massor av samandragningar och molvärk, antar att det är förvärkar, har aldrig haft så förr..
  9. Medlem sedan
    Jul 2002
    #5

    Jag väntar fortfarande

    Jag har BF på fredag och väntar fortfarande. Jag hade hoppats på att jag inte skulle behöva gå på BM-besöket på tisdag, men jag kommer nog få gå då.
    *Mamma till tre underbara barn*
  10. 5
    Jag väntar fortfarande Jag har BF på fredag och väntar fortfarande. Jag hade hoppats på att jag inte skulle behöva gå på BM-besöket på tisdag, men jag kommer nog få gå då.
  11. Medlem sedan
    Jan 2002
    #6
    Här är en till som väntar... Har BF idag men ännu ingen Lillebror i sikte. Han har i och för sig ett par timmar till på sig innan denna dag är över.

    Jag trodde verkligen inte att jag skulle gå över denna gång men tydligen inte... Är sååå less just nu! Har massvis med onda förvärkar allra helst på kvällarna/nätterna men varje morgon har jag vaknat upp utan att det satt igång... Tids nog kommer har ju i alla fall...
  12. 6
    Här är en till som väntar... Har BF idag men ännu ingen Lillebror i sikte. Han har i och för sig ett par timmar till på sig innan denna dag är över.

    Jag trodde verkligen inte att jag skulle gå över denna gång men tydligen inte... Är sååå less just nu! Har massvis med onda förvärkar allra helst på kvällarna/nätterna men varje morgon har jag vaknat upp utan att det satt igång... Tids nog kommer har ju i alla fall...
  13. Medlem sedan
    Jun 2003
    #7
    Ja då är jag inte helt ensam ännu
    Ni som har barn sen innan har mi gått över eller fått innan bf?

    Mitt första barn kom 3 dagar innan bf och andra barnet kom 4 dagar efter bf.....och det är ju bara att vänta och se hur det blir denna gången.
    Jag har en del förvärkar som känns ordentligt, men ingen tvekan om att det bara är förvärkar. Konstigt nog känner jag mig inte så otålig ännu. Känner mig knappt redo och har inte packat färdigt bb-väskan ännu, men vi får se hur det känns när fredag kommer närmare,
  14. 7
    Ja då är jag inte helt ensam ännu
    Ni som har barn sen innan har mi gått över eller fått innan bf?

    Mitt första barn kom 3 dagar innan bf och andra barnet kom 4 dagar efter bf.....och det är ju bara att vänta och se hur det blir denna gången.
    Jag har en del förvärkar som känns ordentligt, men ingen tvekan om att det bara är förvärkar. Konstigt nog känner jag mig inte så otålig ännu. Känner mig knappt redo och har inte packat färdigt bb-väskan ännu, men vi får se hur det känns när fredag kommer närmare,
  15. Medlem sedan
    Jan 2002
    #8
    Med min första gick jag över 6 dagar och min andra kom 1 dag innan. Vet egentligen inte varför jag trodde att även denna skulle komma tidigare, det kändes bara så. Är både otålig och less men samtidigt inte det. Men det är klart att det vore ju skönt om han ville titta ut rätt snart så jag kan röra mig ordentligt igen samt sova gott på natten.
  16. 8
    Med min första gick jag över 6 dagar och min andra kom 1 dag innan. Vet egentligen inte varför jag trodde att även denna skulle komma tidigare, det kändes bara så. Är både otålig och less men samtidigt inte det. Men det är klart att det vore ju skönt om han ville titta ut rätt snart så jag kan röra mig ordentligt igen samt sova gott på natten.
  17. Medlem sedan
    Jul 2002
    #9

    Vi har samma BF då;)

    Jag har två barn innan och de kom på BF och BF-1. Så jag gissar på torsdag den här gången. Båda två startade på BF-1 men första förlossningen tog så lång tid att han kom dagen efter. Jag har förvärkar hela tiden nu som känns som riktiga värkar fast svagare bara. Men det har jag haft ett tag så än är inget på G Vill inte vänta längre nu.
    *Mamma till tre underbara barn*
  18. 9
    Vi har samma BF då;) Jag har två barn innan och de kom på BF och BF-1. Så jag gissar på torsdag den här gången. Båda två startade på BF-1 men första förlossningen tog så lång tid att han kom dagen efter. Jag har förvärkar hela tiden nu som känns som riktiga värkar fast svagare bara. Men det har jag haft ett tag så än är inget på G Vill inte vänta längre nu.
  19. Medlem sedan
    Jun 2003
    #10
    Tezza, jo jag längtar också en hel del efter att bli lite mer rörlig igen. Att sova gott på natten har jag ingen förhoppning om ännu på flera veckor

    Canis, tycker att det vore lite orättvist om du skulle köra om mig nu på slutet Vi kan väl komma överrens om en dag så ingen behöver bli avundsjuk
  20. 10
    Tezza, jo jag längtar också en hel del efter att bli lite mer rörlig igen. Att sova gott på natten har jag ingen förhoppning om ännu på flera veckor

    Canis, tycker att det vore lite orättvist om du skulle köra om mig nu på slutet Vi kan väl komma överrens om en dag så ingen behöver bli avundsjuk
  21. Medlem sedan
    Jan 2011
    #11
    BF på torsdag men inget hände här... Börjar bli lite less på det och samtidigt undrar jag när det ska börja. 1 barnet så jättespännande...
  22. 11
    BF på torsdag men inget hände här... Börjar bli lite less på det och samtidigt undrar jag när det ska börja. 1 barnet så jättespännande...
  23. Medlem sedan
    Jul 2002
    #12
    Då får vi säga på fredag då , du har ju också fått runt BF tidigare.
  24. 12
    Då får vi säga på fredag då , du har ju också fått runt BF tidigare.
  25. Medlem sedan
    Jun 2003
    #13
    För mig är det ju tredje barnet och jag vet hur less och otålig man kan vara på slutet. Samtidigt är det ju en begränsad tid kvar även om man skulle gå över.
    Så jag tror att man skall försöka njuta av det man kan den sista transportsträckan. Kanske mysa lite extra med sin respektive, se till att vila ordentligt kanske ligga och läsa bra böcker i lugn och ro eller titta på bra filmer, kanske gå på bio om man orkar (det kan ju ta ett tag innan man gör det igen). Just nu njuter jag av en stor skål med ben&jerrys glass
    Men visst längtar man efter att få träffa bebisen
  26. 13
    För mig är det ju tredje barnet och jag vet hur less och otålig man kan vara på slutet. Samtidigt är det ju en begränsad tid kvar även om man skulle gå över.
    Så jag tror att man skall försöka njuta av det man kan den sista transportsträckan. Kanske mysa lite extra med sin respektive, se till att vila ordentligt kanske ligga och läsa bra böcker i lugn och ro eller titta på bra filmer, kanske gå på bio om man orkar (det kan ju ta ett tag innan man gör det igen). Just nu njuter jag av en stor skål med ben&jerrys glass
    Men visst längtar man efter att få träffa bebisen
  27. Medlem sedan
    Jun 2003
    #14
    Då får vi säga på fredag då , du har ju också fått runt BF tidigare.
    Ok, då säger vi fredag Då hinner jag packa färdigt bb-väskan och handla ett par småsaker till. Men ska jag hinna färdigt till fredag får jag nog starta så smått på torsdag kväll om jag ska hinna. I alla fall om jag går efter tidigare förlossningar...
    myssli med S 2003 & V 2006
  28. 14
    Då får vi säga på fredag då , du har ju också fått runt BF tidigare.
    Ok, då säger vi fredag Då hinner jag packa färdigt bb-väskan och handla ett par småsaker till. Men ska jag hinna färdigt till fredag får jag nog starta så smått på torsdag kväll om jag ska hinna. I alla fall om jag går efter tidigare förlossningar...
  29. Medlem sedan
    Jun 2011
    #15
    Jag går fortfarande och väntar jag med, men jag har bf den 26/7. Jag vet att min bebis kommer komma under nästa vecka eftersom jag inte får gå över tiden för mycket pga havandeskapsförgiftning, men jag vill så gärna att det ska komma igång av sig självt. Hade ganska mycket sammandragningar och typ mensmolande värk fram till i torsdags, men efter det har det varit i princip dött, ja förutom fosterrörelser såklart. Jag sa till min barnmorska att jag hoppades på att det var lugnet före stormen. =) Och till min sambo har jag sagt att han ska påminna mig under förlossningen att jag har gått och bett om att få värkar. hehe Hoppas iaf att många av er som väntar sätter igång så att ni får träffa era bebisar snart för det vill verkligen jag göra.
  30. 15
    Jag går fortfarande och väntar jag med, men jag har bf den 26/7. Jag vet att min bebis kommer komma under nästa vecka eftersom jag inte får gå över tiden för mycket pga havandeskapsförgiftning, men jag vill så gärna att det ska komma igång av sig självt. Hade ganska mycket sammandragningar och typ mensmolande värk fram till i torsdags, men efter det har det varit i princip dött, ja förutom fosterrörelser såklart. Jag sa till min barnmorska att jag hoppades på att det var lugnet före stormen. =) Och till min sambo har jag sagt att han ska påminna mig under förlossningen att jag har gått och bett om att få värkar. hehe Hoppas iaf att många av er som väntar sätter igång så att ni får träffa era bebisar snart för det vill verkligen jag göra.
  31. Medlem sedan
    Oct 2009
    #16
    BF i morgon!!! Måndagen den 25 Juli 2011, ååååååhhh vad jag hoppas att det blir så för nu är det tungt!!! Jag längtar så efter min bebis nu att jag nästan blir galen. Tänk snart får man gosa och lukta på ett litet underverk igen

    Fast jag kan fortfarande inte fatta att min lilla kille på 15mån ska bli storebror!!!

    Lycka till till oss alla som fortfarande väntar!

    Kram kram
  32. 16
    BF i morgon!!! Måndagen den 25 Juli 2011, ååååååhhh vad jag hoppas att det blir så för nu är det tungt!!! Jag längtar så efter min bebis nu att jag nästan blir galen. Tänk snart får man gosa och lukta på ett litet underverk igen

    Fast jag kan fortfarande inte fatta att min lilla kille på 15mån ska bli storebror!!!

    Lycka till till oss alla som fortfarande väntar!

    Kram kram

Liknande trådar

  1. Jag e kvar o väntar...
    By vildeo in forum _0907 Julibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-07-25, 12:22
  2. Vilka är kvar som väntar?
    By Frida m N, L, T & M in forum _0705 Majbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-05-28, 19:12
  3. Hur många här väntar 3-an?
    By Alicen in forum _0707 Julibarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-11-08, 20:22
  4. Hur många väntar...
    By Malin in forum _0703 Marsbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-07-18, 13:30
  5. Hur många är vi kvar som väntar???
    By mamma till sex troll in forum _0605 Majbarn
    Svar: 42
    Senaste inlägg: 2006-05-19, 14:16
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar