bil för en lång man
Bilsnack
  1. Anonym
    #1

    bil för en lång man

    vi ska köpa en ny bil men min man är lång.
    vi vill ha nog en kombi
    ev disel.
    årsmodell.-07-----
    vilken bil passar långa människor.
  2. 1
    bil för en lång man vi ska köpa en ny bil men min man är lång.
    vi vill ha nog en kombi
    ev disel.
    årsmodell.-07-----
    vilken bil passar långa människor.
  3. Medlem sedan
    Aug 2007
    #2
    Har inga direkt tips på lämplig modell och var heller inte mera exakta önskemål på storlek osv. Men vanligtvis brukar dom större bilarna ha rätt rejäl skjutmån på framstolarna överlag.

    Så det smartaste vore nog som vanligt att provsitta lite olika bilmodeller man nu är intresserad av och den vägen finna modeller med tillräckligt skjutmån och en bil man annars trivs med.
  4. 2
    Har inga direkt tips på lämplig modell och var heller inte mera exakta önskemål på storlek osv. Men vanligtvis brukar dom större bilarna ha rätt rejäl skjutmån på framstolarna överlag.

    Så det smartaste vore nog som vanligt att provsitta lite olika bilmodeller man nu är intresserad av och den vägen finna modeller med tillräckligt skjutmån och en bil man annars trivs med.
  5. Medlem sedan
    Jan 2004
    #3
    Alla,
    utom en liten öppen 50 tals MG eller fiat 126

    har du sett programmet "wheeler dealer" som går på discovery?

    han som reparera bilarna verkar vara runt 2meter lång och han får plats i om flesta bilarna utom när dom hade en liten öppen MG,
    hela huvudet var ovanför vindrutan
  6. 3
    Alla,
    utom en liten öppen 50 tals MG eller fiat 126

    har du sett programmet "wheeler dealer" som går på discovery?

    han som reparera bilarna verkar vara runt 2meter lång och han får plats i om flesta bilarna utom när dom hade en liten öppen MG,
    hela huvudet var ovanför vindrutan
  7. Medlem sedan
    Aug 2007
    #4
    Jo allt är ju relativt,,, och sedan beroende påvilka längdmått vi nu pratar om :-) Så har generellt sett brukar mindre bilar sämre skjutmån för framsäten än större oavsett årsmodeller.

    Är själv runt 175cm så där finns ju inga sådana bekymmer med vart man skall göra av med benen,,, ;-)
  8. 4
    Jo allt är ju relativt,,, och sedan beroende påvilka längdmått vi nu pratar om :-) Så har generellt sett brukar mindre bilar sämre skjutmån för framsäten än större oavsett årsmodeller.

    Är själv runt 175cm så där finns ju inga sådana bekymmer med vart man skall göra av med benen,,, ;-)
  9. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #5

    Beror litet på

    Det går att justera sittplatsen i de flesta bilar bra nog. Det man kan vilja kolla på är om det går att sitta i baksätet bakom din man när han har fått sin stol så som han vill ha den. Om ni har två tonårsbarn har ni en annan sits än om ni bara har ett barn och inte tänker er fler t.ex.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  10. 5
    Beror litet på Det går att justera sittplatsen i de flesta bilar bra nog. Det man kan vilja kolla på är om det går att sitta i baksätet bakom din man när han har fått sin stol så som han vill ha den. Om ni har två tonårsbarn har ni en annan sits än om ni bara har ett barn och inte tänker er fler t.ex.
  11. Medlem sedan
    Sep 2007
    #6
    Det bästa är väl om ni provkör en massa olika bilmodeller.
  12. 6
    Det bästa är väl om ni provkör en massa olika bilmodeller.
  13. Medlem sedan
    Aug 2007
    #7
    Precis det råd jag med gav i första svaret i denna tråd ;-)
  14. 7
    Precis det råd jag med gav i första svaret i denna tråd ;-)
  15. Anonym
    #8
    Ett tips är Hyundai i 30. Min man som är en bit över 1.90 och alltid gnäller på trånga bilar tycker att den är rymlig.
  16. 8
    Ett tips är Hyundai i 30. Min man som är en bit över 1.90 och alltid gnäller på trånga bilar tycker att den är rymlig.

Liknande trådar

  1. lång-lång-lång promenad...
    By eiraeira in forum Träning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-12-10, 11:21
  2. lång-lång-lång promenad...
    By eiraeira in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-12-05, 21:08
  3. Hur lång tid?
    By Blivande mamman in forum Förlossning
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2007-03-27, 21:42
  4. Hur lång tid tar det???
    By sarawn in forum Hjärtfel - barn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-10-31, 16:37
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar