Mat är ju supergott!
_1103 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2010
    #1

    Mat är ju supergott!

    Tycker Inez när hon slipper äta den äckliga gröten och får burkar med majs/potatis eller palsternacka/potatis.
    Glupande aptit och hon öppnar munnen och slänger sig på skeden, en hel del puttar hon ut igen med tungan men till slut är allt uppätet.
    Har inte blivit hård i magen än peppar peppar, har en burk katrinplommon/morot i nödfall om det blir hårt i magen.
    MEN hur mkt ska man trycka i de små liven? tills de säger nej ? eller ska man sluta tidigare?
  2. 1
    Mat är ju supergott! Tycker Inez när hon slipper äta den äckliga gröten och får burkar med majs/potatis eller palsternacka/potatis.
    Glupande aptit och hon öppnar munnen och slänger sig på skeden, en hel del puttar hon ut igen med tungan men till slut är allt uppätet.
    Har inte blivit hård i magen än peppar peppar, har en burk katrinplommon/morot i nödfall om det blir hårt i magen.
    MEN hur mkt ska man trycka i de små liven? tills de säger nej ? eller ska man sluta tidigare?
  3. Medlem sedan
    Jul 2010
    #2
    Hur mycket man skall ge dem... det är en bra fråga. Jag fick följande råd av BVC när jag ställde denna fråga:
    Ge dem små smakportioner (typ 1-2 msk) av samma sort ett par dagar i följd, fortsätt sedan med nästa smak ett par dagar osv. När vi sedan avverkat ett antal smaker då skulle vi kunna låta Maja äta så mycket hon ville till tex lunch av de sorter vi testat.
    Typ:
    3 dagar smakis av potatis
    3 dagar morot
    3 dagar majs
    3 dagar palsternacka etc
    Sedan så har vi låtit henne äta sig mätt på "hela" portioner av tex potatis+palsernacka.

    Vet inte om detta är nödvändigt, men kan vara ett bra sätt att se att de tål alla grejer osv.
  4. 2
    Hur mycket man skall ge dem... det är en bra fråga. Jag fick följande råd av BVC när jag ställde denna fråga:
    Ge dem små smakportioner (typ 1-2 msk) av samma sort ett par dagar i följd, fortsätt sedan med nästa smak ett par dagar osv. När vi sedan avverkat ett antal smaker då skulle vi kunna låta Maja äta så mycket hon ville till tex lunch av de sorter vi testat.
    Typ:
    3 dagar smakis av potatis
    3 dagar morot
    3 dagar majs
    3 dagar palsternacka etc
    Sedan så har vi låtit henne äta sig mätt på "hela" portioner av tex potatis+palsernacka.

    Vet inte om detta är nödvändigt, men kan vara ett bra sätt att se att de tål alla grejer osv.
  5. Medlem sedan
    Jul 2010
    #3
    så har jag också hört och tycker det verkar som en bra rekommendation
  6. 3
    så har jag också hört och tycker det verkar som en bra rekommendation

Liknande trådar

  1. Kaffet var supergott!
    By Marmelad in forum Ordet är fritt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-12-03, 11:22
  2. vad är supergott OCH supernyttigt?
    By petronellis71 in forum Vikt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-08-25, 11:16
  3. Hemmgjort supergott the..
    By -Helena m AoM- in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-07-05, 21:12
  4. Dumleganache var ju supergott
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-03-16, 14:34
  5. Ia!! Det var supergott!!
    By ---Cami--- in forum Mat & dryck
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-01-17, 20:20
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar