Kan man "läcka" fostervatten?
_1109 Septemberbarn
  1. Anonym
    #1

    Kan man "läcka" fostervatten?

    Igår när jag satt framför datorn och fixade med lite allmänt pill. Så kom det ut en skvätt vattnig vätska. Jag hade precis innan varit på toaletten. Datorstolen är så hård så jag sitter på en kudde, och när jag luktade på det blöta luktade det inte kiss. Lite mer unket, kanske lite likt spema.

    Min fråga är därför, kan man läcka fostervatten? Är det farligt? Jag har känt bebis röra sig i magen idag, men har inte ringt till BM eller förlossning.

    Tycker definitivt det var för lite vätska för att vattnet ska ha gått. Känner man något särskilt när vattnet har gått?
  2. 1
    Kan man "läcka" fostervatten? Igår när jag satt framför datorn och fixade med lite allmänt pill. Så kom det ut en skvätt vattnig vätska. Jag hade precis innan varit på toaletten. Datorstolen är så hård så jag sitter på en kudde, och när jag luktade på det blöta luktade det inte kiss. Lite mer unket, kanske lite likt spema.

    Min fråga är därför, kan man läcka fostervatten? Är det farligt? Jag har känt bebis röra sig i magen idag, men har inte ringt till BM eller förlossning.

    Tycker definitivt det var för lite vätska för att vattnet ska ha gått. Känner man något särskilt när vattnet har gått?
  3. Medlem sedan
    Feb 2011
    #2
    Jo man kan läcka fostervatten. Ring förlossningen o kolla om de vill att du kommer in på kontroll.
  4. 2
    Jo man kan läcka fostervatten. Ring förlossningen o kolla om de vill att du kommer in på kontroll.
  5. Anonym
    #3
    Har nu pratat med förlossningen, då min sambo blev orolig efter jag berättade.. De trodde att det kunde ha varit en flytning eller liknande. Men gav mig rådet att ta på mig en binda och om det kom mer så skulle jag höra av mig igen.
  6. 3
    Har nu pratat med förlossningen, då min sambo blev orolig efter jag berättade.. De trodde att det kunde ha varit en flytning eller liknande. Men gav mig rådet att ta på mig en binda och om det kom mer så skulle jag höra av mig igen.
  7. Medlem sedan
    Feb 2011
    #4
    Skönt!
  8. 4
    Skönt!
  9. Medlem sedan
    Jul 2011
    #5
    Jag läckte fostervatten och fick åka in till mvc på sjukhuset o göra ultraljud o gyn-undersökning o så blev jag inlagd efter det...
    Så du ska verkligen vara försiktig, för sen kom min son inom en vecka efter det...
  10. 5
    Jag läckte fostervatten och fick åka in till mvc på sjukhuset o göra ultraljud o gyn-undersökning o så blev jag inlagd efter det...
    Så du ska verkligen vara försiktig, för sen kom min son inom en vecka efter det...
  11. Anonym
    #6
    Ojdå, ja om det nu var fostervatten så måste jag verkligen vara försiktig.. Är i vecka 35 så vill gärna vänta ett par veckor till. Men ska tänka på det. Tack!
  12. 6
    Ojdå, ja om det nu var fostervatten så måste jag verkligen vara försiktig.. Är i vecka 35 så vill gärna vänta ett par veckor till. Men ska tänka på det. Tack!
  13. Medlem sedan
    Jul 2011
    #7
    Egentligen tycker jag att du ska åka in och kolla det, bara för att vara på den säkra sidan... För tänk om jag inte hade åkt in och det hade hänt nåt med våran son, så hade jag aldrig kunnat förlåta mig själv...
    Det skadar ju inte att kolla upp det, bättre en gång för mycket ;-)
  14. 7
    Egentligen tycker jag att du ska åka in och kolla det, bara för att vara på den säkra sidan... För tänk om jag inte hade åkt in och det hade hänt nåt med våran son, så hade jag aldrig kunnat förlåta mig själv...
    Det skadar ju inte att kolla upp det, bättre en gång för mycket ;-)

Liknande trådar

  1. "litet" barn, lite fostervatten och säte
    By Mella in forum Komplikationer
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-10-31, 15:23
  2. Inget fostervatten..."torr förlossning"?
    By Pansen in forum Komplikationer
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-04-18, 12:23
  3. Inget fostervatten..."torr förlossning"?
    By Pansen in forum Förlossning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-04-13, 11:07
  4. läcka fostervatten?
    By anonymt namn in forum Komplikationer
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-09-06, 08:53
  5. kan man läcka fostervatten?
    By anonymt namn in forum _0711 Novemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-09-05, 14:23
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar