Orolig
_1111 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2011
    #1

    Orolig

    Vi väntar vårat första barn och jag har ingen erfarenhet alls när det gäller "hur det ska vara" att vara gravid. Jag är i vecka 22 och har mått oförskämt bra, knappt något illamående, ingenting helt enkelt. Men nu de senaste dagarna har jag fått så otroligt ont i nedre delen av magen, på sidorna. Igår när jag var på IKEA kunde jag knappt fortsätta gå för att jag hade så ont. Imorse kom jag knappt ur sängen för att jag hade så ont. Det kommer oftast när jag rör på mig eller när jag spänner magmusklerna.

    Det kanske är såhär det ska vara men jag känner mig lite smått orolig. Är det här foglossning? Eller vad kan det vara? Är det normalt att ha såhär i mitten av graviditeten? Ska jag ringa BM?

    Tuuusen tack på förhand,

    /En orolig blivande mamma
  2. 1
    Orolig Vi väntar vårat första barn och jag har ingen erfarenhet alls när det gäller "hur det ska vara" att vara gravid. Jag är i vecka 22 och har mått oförskämt bra, knappt något illamående, ingenting helt enkelt. Men nu de senaste dagarna har jag fått så otroligt ont i nedre delen av magen, på sidorna. Igår när jag var på IKEA kunde jag knappt fortsätta gå för att jag hade så ont. Imorse kom jag knappt ur sängen för att jag hade så ont. Det kommer oftast när jag rör på mig eller när jag spänner magmusklerna.

    Det kanske är såhär det ska vara men jag känner mig lite smått orolig. Är det här foglossning? Eller vad kan det vara? Är det normalt att ha såhär i mitten av graviditeten? Ska jag ringa BM?

    Tuuusen tack på förhand,

    /En orolig blivande mamma
  3. Medlem sedan
    Jun 2008
    #2
    Känner helt igen mig från min första graviditet: inget illamående, inga besvär, bara lite ökande otymplighet. Jag tyckte knappt att jag fick några humörsvängningar, även om maken hävdar motsatsen, hihi!
    Den här gången har jag också mått superbra, bara jag äter varannan timme så inte magen hinner bli tom och bubblig.
    Jag har också fått som hugg nere mot ljumsken, främst när jag ska vända mig i sängen på natten. Ibland krampar det ett bra tag. Fast bara en sida i taget. Jag har läst på om foglossningar på vardguiden.se och kommit fram till att det förmodligen är dem jag känner av. Ibland får jag som kramp mitt inne i skinkan också.
    MEN jag tycker att du helt klart ska ringa BM, för det är bättre att prata av sig om man är orolig! Bättre att fråga en gång för mycket än en gång för lite! Om inte annat för själsfriden.
  4. 2
    Känner helt igen mig från min första graviditet: inget illamående, inga besvär, bara lite ökande otymplighet. Jag tyckte knappt att jag fick några humörsvängningar, även om maken hävdar motsatsen, hihi!
    Den här gången har jag också mått superbra, bara jag äter varannan timme så inte magen hinner bli tom och bubblig.
    Jag har också fått som hugg nere mot ljumsken, främst när jag ska vända mig i sängen på natten. Ibland krampar det ett bra tag. Fast bara en sida i taget. Jag har läst på om foglossningar på vardguiden.se och kommit fram till att det förmodligen är dem jag känner av. Ibland får jag som kramp mitt inne i skinkan också.
    MEN jag tycker att du helt klart ska ringa BM, för det är bättre att prata av sig om man är orolig! Bättre att fråga en gång för mycket än en gång för lite! Om inte annat för själsfriden.
  5. Medlem sedan
    Mar 2011
    #3
    Foglossning och onda ligament skulle jag säga. Helt normalt men det är ju bra om du nämner det för din bm så du kanske kan få nr till en sjukgymnast. Finns flera hjälpmedel att få för att lindra det onda.

    Hade precis som du första graviditeten. Mådde toppen fram till runt v.24-25 då foglossningen slog till med full kraft. Nu har jag haft problem ända sen v.7 tyvärr

    Lycka till!
  6. 3
    Foglossning och onda ligament skulle jag säga. Helt normalt men det är ju bra om du nämner det för din bm så du kanske kan få nr till en sjukgymnast. Finns flera hjälpmedel att få för att lindra det onda.

    Hade precis som du första graviditeten. Mådde toppen fram till runt v.24-25 då foglossningen slog till med full kraft. Nu har jag haft problem ända sen v.7 tyvärr

    Lycka till!

Liknande trådar

  1. Orolig eller över-orolig?
    By Otis in forum Småbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-08-30, 08:28
  2. Orolig
    By L0ved in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-10-29, 16:25
  3. orolig :-(
    By miss thunder in forum Försöker bli med barn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-10-03, 21:18
  4. Orolig.
    By anonymt namn in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-10-01, 08:29
  5. Orolig! Är ej orolig längre!
    By Orolig igår! in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-08-20, 19:48
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar