kalla mig knäpp...
_1103 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2010
    #1

    kalla mig knäpp...

    ...men nu har jag införskaffat en vindfleece från pop till vintern. jag vet, det är sjukt att tänka på vinterkläder när det är högsommar utanför fönstret. men jag fick ett infall när webbutiken hade fraktfritt kände att jag ville kosta på flickungen en nyköpt overall när hon i stort sett bara går klädd i mina egensydda kläder (som visserligen är nya, men i alla fall inte köpta!).

    tog en stl 74 och jisses så stor den var (är inte pops vinterkläder stooora i storlekarna?!). den kommer hon garanterat att kunna ha hela vår-vintern. tur jag har några mindre overaller som hon kan inleda höstsäsongen med...

    var på bvc igår och lilla snusan är nu 4,5 månad, 61 cm lång och väger 7 350 g. såg att många har börjat med riktig mat. vi har inte ens provat ännu. håller på att fasa över till nan 2 och det har varit lite si och så med magen, så jag vill vänta till dess att nan 2 funkar. en sak i taget.

    ha det skönt i sommarvärmen
    A 2008-09
    Pyret bf 2011-03-16

    www.makrilldesign.blogspot.com
  2. 1
    kalla mig knäpp... ...men nu har jag införskaffat en vindfleece från pop till vintern. jag vet, det är sjukt att tänka på vinterkläder när det är högsommar utanför fönstret. men jag fick ett infall när webbutiken hade fraktfritt kände att jag ville kosta på flickungen en nyköpt overall när hon i stort sett bara går klädd i mina egensydda kläder (som visserligen är nya, men i alla fall inte köpta!).

    tog en stl 74 och jisses så stor den var (är inte pops vinterkläder stooora i storlekarna?!). den kommer hon garanterat att kunna ha hela vår-vintern. tur jag har några mindre overaller som hon kan inleda höstsäsongen med...

    var på bvc igår och lilla snusan är nu 4,5 månad, 61 cm lång och väger 7 350 g. såg att många har börjat med riktig mat. vi har inte ens provat ännu. håller på att fasa över till nan 2 och det har varit lite si och så med magen, så jag vill vänta till dess att nan 2 funkar. en sak i taget.

    ha det skönt i sommarvärmen
  3. Medlem sedan
    Jul 2010
    #2
    hej, jag köpte samma overall tror jag och jag tog oxå 74:an trots att inez är större än din flicka, tror att den kommer att räcka länge ändå. de är nog stora i strl.
    Den jag köpte är vit och med på halva prise-rean = bra!
  4. 2
    hej, jag köpte samma overall tror jag och jag tog oxå 74:an trots att inez är större än din flicka, tror att den kommer att räcka länge ändå. de är nog stora i strl.
    Den jag köpte är vit och med på halva prise-rean = bra!
  5. Medlem sedan
    Jul 2010
    #3
    när min man såg overallen så tyckte han att vår treåring skulle kunna ha den

    jag köpte en traditionell röd overall - tycker att de är så fina, men hutlöst dyra...

    hur stor är din flicka?!
  6. 3
    när min man såg overallen så tyckte han att vår treåring skulle kunna ha den

    jag köpte en traditionell röd overall - tycker att de är så fina, men hutlöst dyra...

    hur stor är din flicka?!
  7. Medlem sedan
    Jul 2010
    #4
    på 5-månaderskollen för en och en halv vecka sedan vägde hon 7875 gram och var 68 cm lång vill jag minnas.
  8. 4
    på 5-månaderskollen för en och en halv vecka sedan vägde hon 7875 gram och var 68 cm lång vill jag minnas.
  9. Medlem sedan
    Mar 2003
    #5
    Pop ÄR generellt stora i storlekarna. Osse som i vanliga fall drar 92 har 86 och ibland 74 på kläderna från Pop och Visan kan fortfarande utan omsvep ha de som är i storlek 56 (drar 62-68 i vanliga fall).
  10. 5
    Pop ÄR generellt stora i storlekarna. Osse som i vanliga fall drar 92 har 86 och ibland 74 på kläderna från Pop och Visan kan fortfarande utan omsvep ha de som är i storlek 56 (drar 62-68 i vanliga fall).
  11. Medlem sedan
    Aug 2003
    #6
    Ha! Vi köpte vinteroveraller redan förra månaden. Snacka om att vara ute i god tid. Vi har börjat med smakisar men det är ingen höjdare.
  12. 6
    Ha! Vi köpte vinteroveraller redan förra månaden. Snacka om att vara ute i god tid. Vi har börjat med smakisar men det är ingen höjdare.
  13. Medlem sedan
    Jul 2010
    #7
    nähä, nu har jag bestämt mig för att gå ner en storlek. till våren blir hon ju ett år och är då kanske i behov av en overall hon kan sitta i utomhus... krångel krångel!
  14. 7
    nähä, nu har jag bestämt mig för att gå ner en storlek. till våren blir hon ju ett år och är då kanske i behov av en overall hon kan sitta i utomhus... krångel krångel!

Liknande trådar

  1. Det här kan man kalla
    By Liz* in forum Känsliga snack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-05-11, 15:51
  2. Kalla det tjat kalla det tradition...
    By SAGA! in forum Ordet är fritt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2010-11-13, 23:05
  3. Kalla fingrar, kalla fötter
    By Gitski in forum Småbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-12-31, 22:58
  4. Kalla fingrar, kalla fötter
    By Gitski in forum _0707 Julibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-12-29, 20:50
  5. Hur kan man kalla
    By Busluren in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-10-01, 17:46
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar