I lite chock...
_1204 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2008
    #1

    I lite chock...

    Vi hade planerat att försöka efter semestern, i höst, att se om vår lilla son på 1 år skulle kunna få ett syskon. Har inte skyddat oss under denna tid men fick å andra sidan jobba en del på att sonen skulle bli till så vi har inte funderat så mycket på det. Mensen har ju krånglat en del sen den kommit igång efter första barnet och några gånger tidigare har jag dessutom haft skäl att misstänka att det kanske var en graviditet som låg bakom fördröjningen men haft fel. Denna gång var jag helt säker på att det bara var allmänt krångel då det tidsmässigt var näst intill omöjligt! Sen symptomen som ömmande bröst, utebliven pms (gadh vad det har varit skönt!), konstant huvudvärk och enorm trötthet (iofs sonen håller på att bli piraya i munnen så sömnbristen är uppenbar) kunde jag ju hitta andra förklaringar till. Men för att vara på säkra sidan så testade jag mig imorse och kunde inte tro det jag såg - jag plussade! Maken fick sig en överraskning när han kom hem från nattskiftet och sen hade han svårt att kunna somna.

    Vi är jätteglad och positivt överraskade men många tankar och funderingar snurrar i huvet . Blev lite tagna på sängen och väntar nu på att chocken ska ge sig lite. Hoppas det går vägen den här gången då det förra vändan tog 2 missfall innan vår lilla son kom till. Ingen lust att gå igenom det igen. Vet inte hur vanligt det är att det går bra när man väntar sitt andra barn om man haft missfall när man försökte få det första - nån som vet?
  2. 1
    I lite chock... Vi hade planerat att försöka efter semestern, i höst, att se om vår lilla son på 1 år skulle kunna få ett syskon. Har inte skyddat oss under denna tid men fick å andra sidan jobba en del på att sonen skulle bli till så vi har inte funderat så mycket på det. Mensen har ju krånglat en del sen den kommit igång efter första barnet och några gånger tidigare har jag dessutom haft skäl att misstänka att det kanske var en graviditet som låg bakom fördröjningen men haft fel. Denna gång var jag helt säker på att det bara var allmänt krångel då det tidsmässigt var näst intill omöjligt! Sen symptomen som ömmande bröst, utebliven pms (gadh vad det har varit skönt!), konstant huvudvärk och enorm trötthet (iofs sonen håller på att bli piraya i munnen så sömnbristen är uppenbar) kunde jag ju hitta andra förklaringar till. Men för att vara på säkra sidan så testade jag mig imorse och kunde inte tro det jag såg - jag plussade! Maken fick sig en överraskning när han kom hem från nattskiftet och sen hade han svårt att kunna somna.

    Vi är jätteglad och positivt överraskade men många tankar och funderingar snurrar i huvet . Blev lite tagna på sängen och väntar nu på att chocken ska ge sig lite. Hoppas det går vägen den här gången då det förra vändan tog 2 missfall innan vår lilla son kom till. Ingen lust att gå igenom det igen. Vet inte hur vanligt det är att det går bra när man väntar sitt andra barn om man haft missfall när man försökte få det första - nån som vet?
  3. Medlem sedan
    Jul 2010
    #2
    Hej!

    Stort grattis!!

    Jag tror att varje graviditet är unik. Missfall beror väl oftast på att något var fel. Men om det finns statistiska samband mellan graviditeter vet jag inte. Får man många eller är orolig är det nog en bra ide att höra med en BM. Vad sade BM om missfallen när du var gravid förra gången? Nu är ju inte två gånger så många gånger.

    Missfall är tråkigheter som tyvärr händer... Jag har själv haft ett. Klart det får en att fundera, men vi får försöka att inte oroa oss utan glädjas över graviditeten! För det mesta går det ju bra.

    Kram Tallekvist
  4. 2
    Hej!

    Stort grattis!!

    Jag tror att varje graviditet är unik. Missfall beror väl oftast på att något var fel. Men om det finns statistiska samband mellan graviditeter vet jag inte. Får man många eller är orolig är det nog en bra ide att höra med en BM. Vad sade BM om missfallen när du var gravid förra gången? Nu är ju inte två gånger så många gånger.

    Missfall är tråkigheter som tyvärr händer... Jag har själv haft ett. Klart det får en att fundera, men vi får försöka att inte oroa oss utan glädjas över graviditeten! För det mesta går det ju bra.

    Kram Tallekvist
  5. Medlem sedan
    Sep 2008
    #3
    Tack Tallekvist. (charmigt nick *ler*)

    Jo, du har helt rätt i att det gäller att glädjas. Känns ju annorlunda ändå denna gången då jag inte känner mig så nojjig över vad man stoppar i sig och allt sånt utan känner mig mer avslappnad. Var min man som lite fint fick påminna mig om att jag inte kunde äta ädelost när jag höll på att köpa det i affären idag. *s*

    Nej, det fanns ingen förklaring till mina missfall och som du säger - det var "bara" två vilket inte tyder på att det är någonting som kommer att upprepas. Men sen kan jag inte låta bli att oroa mig lite över det när det gör lite ont eller så...

    Tråkigt att höra om ditt missfall, inget man ens önskar sin värsta fiende. Har du några barn sen tidigare?

    Önskar dig stor lycka till och hoppas att vi hörs vidare här på forumet och kan följas åt framöver.

    kram mckvinnan
  6. 3
    Tack Tallekvist. (charmigt nick *ler*)

    Jo, du har helt rätt i att det gäller att glädjas. Känns ju annorlunda ändå denna gången då jag inte känner mig så nojjig över vad man stoppar i sig och allt sånt utan känner mig mer avslappnad. Var min man som lite fint fick påminna mig om att jag inte kunde äta ädelost när jag höll på att köpa det i affären idag. *s*

    Nej, det fanns ingen förklaring till mina missfall och som du säger - det var "bara" två vilket inte tyder på att det är någonting som kommer att upprepas. Men sen kan jag inte låta bli att oroa mig lite över det när det gör lite ont eller så...

    Tråkigt att höra om ditt missfall, inget man ens önskar sin värsta fiende. Har du några barn sen tidigare?

    Önskar dig stor lycka till och hoppas att vi hörs vidare här på forumet och kan följas åt framöver.

    kram mckvinnan
  7. Medlem sedan
    Nov 2004
    #4
    Grattis!

    Har chocken lagt sig? Nej, det gör den nog inte så lätt...

    Håller tummarna för att vi får följas åt här hela vägen.

    Kram!
  8. 4
    Grattis!

    Har chocken lagt sig? Nej, det gör den nog inte så lätt...

    Håller tummarna för att vi får följas åt här hela vägen.

    Kram!
  9. Medlem sedan
    Jul 2010
    #5
    Hej igen!

    Jo, jag har två tjejer på 6 och 11. Så jag har definitivt fokus på vad "belöningen" är efter detta med graviditet och allt vad det kan medföra!

    Vi hörs framöver här!

    Kram Tallekvist
  10. 5
    Hej igen!

    Jo, jag har två tjejer på 6 och 11. Så jag har definitivt fokus på vad "belöningen" är efter detta med graviditet och allt vad det kan medföra!

    Vi hörs framöver här!

    Kram Tallekvist

Liknande trådar

  1. Är lite i chock
    By Lisse in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-01-07, 12:56
  2. Nu är jag lite i chock här...
    By Birgitta97 in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-11-24, 09:14
  3. Chock x2
    By L0ved in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-12-20, 16:07
  4. Chock idag *lite långt*
    By annushka in forum _05 Höstbarn
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2006-08-25, 18:42
  5. Chock
    By anonym idag in forum _0112 Decemberbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-04-10, 10:19
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar