Semesterslutaångeat i förtur...
_1111 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2010
    #1

    Semesterslutaångeat i förtur...

    Ush och fy, idag börjar vår sista gemensamma semestervecka. På måndag börjar mannen arbeta och sen börjar jag på mitt nya jobb den 11. Jag är nervös över hur det ska gå, är ju fortfarande ganska trött av mig. Men positivt är att jag är inte alls så stor som jag trodde att jag skulle vara vid starten, har inte svullnat nånting och kläderna passar fortfarande jag får hålLa huvet högt och göra det bästa jag kan...
  2. 1
    Semesterslutaångeat i förtur... Ush och fy, idag börjar vår sista gemensamma semestervecka. På måndag börjar mannen arbeta och sen börjar jag på mitt nya jobb den 11. Jag är nervös över hur det ska gå, är ju fortfarande ganska trött av mig. Men positivt är att jag är inte alls så stor som jag trodde att jag skulle vara vid starten, har inte svullnat nånting och kläderna passar fortfarande jag får hålLa huvet högt och göra det bästa jag kan...
  3. Medlem sedan
    May 2011
    #2
    Jag börjar känna att det knappt är lönt att börja jobba igen..=)
    Hur långt ska man förvänta sig att man orkar jobba?? Hur många veckor innan BF tänker ni gå på ledighet? Är det att ha för höga förhoppningar om man tror att man klarar jobba ända tills det är dags?
  4. 2
    Jag börjar känna att det knappt är lönt att börja jobba igen..=)
    Hur långt ska man förvänta sig att man orkar jobba?? Hur många veckor innan BF tänker ni gå på ledighet? Är det att ha för höga förhoppningar om man tror att man klarar jobba ända tills det är dags?
  5. Medlem sedan
    May 2005
    #3
    Lycka till på det nya jobbet!

    Vad skönt att du inte svullnat, jag har svullnat massor. Mina fötter är elefantstora.

    Har också lite ångest. Jag börjar på onsdag. Iom att jag får jätteont på kvällarna när jag har gjort nåt ansträngande på semestern är jag orolig att det kommer att bli ännu värre om jag jobbar. Men jag gillar ju att jobba.
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ ~~
    Mamma till Elin född 080207. Bebis i magen, bf 8/11.
    Blogg från Elins första år:
    www.nogg.se/leyse
  6. 3
    Lycka till på det nya jobbet!

    Vad skönt att du inte svullnat, jag har svullnat massor. Mina fötter är elefantstora.

    Har också lite ångest. Jag börjar på onsdag. Iom att jag får jätteont på kvällarna när jag har gjort nåt ansträngande på semestern är jag orolig att det kommer att bli ännu värre om jag jobbar. Men jag gillar ju att jobba.
  7. Medlem sedan
    Aug 2010
    #4
    Ja jag har ett arbete som inte är fysiskt påfrestande, men det kan vara psykiskt... Mycket ansvar och förväntningar från många människor. Och samtidigt börjar jag på ett helt nytt ställe, på en provanställning, och vill visa att jag klarar av det! Så, min plan är att arbeta fram till och med slutet av oktober, alltså ca. 2 veckor innan förlossningen. Det gjorde jag förra gången också, men då hade jag en annan typ av arbete som tillät att jag ställde mindre krav på mig själv och innan annan gjorde det heller... Och motvikt till det är att nu är det andra graviditeten, jag är mycket mer säker på mig själv, behöver inte grubbla över hur allt ska bli på samma sätt som jag gjorde förra gången, vilket gör att jag har mer energi kvar att koncentrera mig på att faktiskt arbeta.

    Ja, vi får se hur det går helt enkelt
  8. 4
    Ja jag har ett arbete som inte är fysiskt påfrestande, men det kan vara psykiskt... Mycket ansvar och förväntningar från många människor. Och samtidigt börjar jag på ett helt nytt ställe, på en provanställning, och vill visa att jag klarar av det! Så, min plan är att arbeta fram till och med slutet av oktober, alltså ca. 2 veckor innan förlossningen. Det gjorde jag förra gången också, men då hade jag en annan typ av arbete som tillät att jag ställde mindre krav på mig själv och innan annan gjorde det heller... Och motvikt till det är att nu är det andra graviditeten, jag är mycket mer säker på mig själv, behöver inte grubbla över hur allt ska bli på samma sätt som jag gjorde förra gången, vilket gör att jag har mer energi kvar att koncentrera mig på att faktiskt arbeta.

    Ja, vi får se hur det går helt enkelt
  9. Medlem sedan
    Mar 2011
    #5
    Det kommer säkert gå jättebra Låter ju som att du har en bra inställning! Men, ta inte i för hårt, tänk på hälsan också

    Lycka till med nya jobbet iaf
  10. 5
    Det kommer säkert gå jättebra Låter ju som att du har en bra inställning! Men, ta inte i för hårt, tänk på hälsan också

    Lycka till med nya jobbet iaf
  11. Medlem sedan
    Aug 2010
    #6
    Ja jag gillar också att jobba, och jag ska inte sticka under stol med att det ska bli jeheheheeevligt skönt att lämna sonen på förskolan nästa torsdag!!! Sommaren är kort, men det är ganska lång också

    Hoppas att du bli mindre svullen av att aktivera dig på jobbet! Förra gången svullnade jag också, då satt jag i källaren och läste rapporter och knapprade på datorn Osocialt som bara den!!
  12. 6
    Ja jag gillar också att jobba, och jag ska inte sticka under stol med att det ska bli jeheheheeevligt skönt att lämna sonen på förskolan nästa torsdag!!! Sommaren är kort, men det är ganska lång också

    Hoppas att du bli mindre svullen av att aktivera dig på jobbet! Förra gången svullnade jag också, då satt jag i källaren och läste rapporter och knapprade på datorn Osocialt som bara den!!
  13. Medlem sedan
    Aug 2010
    #7
    Tack! Ja jag försöker ha så bra inställning som det bara går! Och så klart ska det bli spännande att träffa alla nya kollegor och arbetsuppgifter.
  14. 7
    Tack! Ja jag försöker ha så bra inställning som det bara går! Och så klart ska det bli spännande att träffa alla nya kollegor och arbetsuppgifter.

Liknande trådar

  1. Förtur före kompetens?
    By Anonym in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-07-14, 11:26
  2. Har jag förtur till bsk-tjänst? Är fsk.
    By Anonym in forum Barn som yrke
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-10-26, 20:54
  3. Förtur???
    By sommarregn in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-10-27, 08:14
  4. Förtur vid flytt?
    By Therese in forum Småbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-05-30, 13:34
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar