Smyger in...
_1204 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2004
    #1

    Smyger in...

    ... lite försiktigt och säger hej!

    Plussade igår, men det har fortfarande inte riktigt gått in.

    Har två pojkar sedan tidigare, 7.5 och 5.5 år. Nu hoppas i att det lilla som flyttat in i magen ska bli en trea.

    Jag har längtat efter ett syskon mycket länge. Stundtals har det varit väldigt jobbigt. Under vårvintern i år möttes jag och min make till slut och tog ett gemensamt beslut om att försöka. Tiden sedan dess har känts rätt så skakig, men igår somnade maken med handen på min mage. Det kändes fint.

    Grattis till er andra som plussat! Jag hoppas att vi får följas åt hela vägen!

    Kramar från S
    Mamma till J 2006-03, R 2003-12 och lill* Flea i magen bf 7/4-2012
  2. 1
    Smyger in... ... lite försiktigt och säger hej!

    Plussade igår, men det har fortfarande inte riktigt gått in.

    Har två pojkar sedan tidigare, 7.5 och 5.5 år. Nu hoppas i att det lilla som flyttat in i magen ska bli en trea.

    Jag har längtat efter ett syskon mycket länge. Stundtals har det varit väldigt jobbigt. Under vårvintern i år möttes jag och min make till slut och tog ett gemensamt beslut om att försöka. Tiden sedan dess har känts rätt så skakig, men igår somnade maken med handen på min mage. Det kändes fint.

    Grattis till er andra som plussat! Jag hoppas att vi får följas åt hela vägen!

    Kramar från S
  3. Medlem sedan
    Jul 2011
    #2
    grattis och välkommen!

    jag väntar mitt första barn, och allt är nytt o spännande!
    jag har ett missfall i bagaget så lite oro har jag inför denna ggr, men jag har gett mej f*n på att tänka positivt

    kram
  4. 2
    grattis och välkommen!

    jag väntar mitt första barn, och allt är nytt o spännande!
    jag har ett missfall i bagaget så lite oro har jag inför denna ggr, men jag har gett mej f*n på att tänka positivt

    kram
  5. Medlem sedan
    Jul 2010
    #3
    Grattis!

    Jag hoppas också att vi får följas åt här alla!

    Jag har också två barn sedan tidigare: två fina tjejer på 6 och 11.

    Jag är jätteglad över den kommande lilla men känner mig samtidigt litet bävande över vad det kommer att innebära rent praktiskt för de stora barnen. Fast ett syskon är ju en vän att ha glädje av hela livet, även om det kanske blir litet omställning första året/åren. Funderar du något på det här?

    Kram från Tallekvist
  6. 3
    Grattis!

    Jag hoppas också att vi får följas åt här alla!

    Jag har också två barn sedan tidigare: två fina tjejer på 6 och 11.

    Jag är jätteglad över den kommande lilla men känner mig samtidigt litet bävande över vad det kommer att innebära rent praktiskt för de stora barnen. Fast ett syskon är ju en vän att ha glädje av hela livet, även om det kanske blir litet omställning första året/åren. Funderar du något på det här?

    Kram från Tallekvist
  7. Medlem sedan
    Nov 2004
    #4
    Tack

    Tänka positivt låter som en bra plan. Jag ska också försöka med det.

    Första barnet... Mysigt! 1/4 var det va? Vet du, min första var beräknad till 31/12

    12/4 verkar det vara här, eller 9:e. Olika var man tittar, beror väl på vilka parametrar som tas med i beräkningen.

    Spännande ska det bli, eller hur! (positivt, visst? )

    Kram!
  8. 4
    Tack

    Tänka positivt låter som en bra plan. Jag ska också försöka med det.

    Första barnet... Mysigt! 1/4 var det va? Vet du, min första var beräknad till 31/12

    12/4 verkar det vara här, eller 9:e. Olika var man tittar, beror väl på vilka parametrar som tas med i beräkningen.

    Spännande ska det bli, eller hur! (positivt, visst? )

    Kram!
  9. Medlem sedan
    Nov 2004
    #5
    Tack och hej igen

    Ja, hoppas verkligen att allt går bra för oss!

    Jag känner mig inte så orolig för hur mina pojkar ska reagera. Ännu... Jag har nog inte hunnit fundera så mycket på det. Faktum är att de självs vid flera tillfällen sagt till oss, och till varandra, att de vill ha en lillasyster. Det har gjort mig alldeles varm! Så nu, mitt i nyhetens behag så längtar jag efter att få berätta för dem. Men hur det sedan blir... Och hur jag kommer tänka framöver... Det vet jag inte. Det kommer säkerligen att bli mörkare tankar och oro. Men jag tror ändå att det kommer bli bra i slutändan. Jag har tänkt mycket på hur det skulle vara att få göra den här resan tillsammans, hela familjen. Mina två "stora" barn vill ha en lillasyster. Fast jag tänker mig nog en lillebror. Men det är nog helt baserat på att jag har två pojkar och att det är det jag tror att jag kan Knäppt...

    Oj, så svamligt det blev Jag är lite trött tror jag.

    Jag pratar gärna mer om detta, och annat, framöver! Klappa magen nu och sov gott. Det ska jag göra

    Kram!
  10. 5
    Tack och hej igen

    Ja, hoppas verkligen att allt går bra för oss!

    Jag känner mig inte så orolig för hur mina pojkar ska reagera. Ännu... Jag har nog inte hunnit fundera så mycket på det. Faktum är att de självs vid flera tillfällen sagt till oss, och till varandra, att de vill ha en lillasyster. Det har gjort mig alldeles varm! Så nu, mitt i nyhetens behag så längtar jag efter att få berätta för dem. Men hur det sedan blir... Och hur jag kommer tänka framöver... Det vet jag inte. Det kommer säkerligen att bli mörkare tankar och oro. Men jag tror ändå att det kommer bli bra i slutändan. Jag har tänkt mycket på hur det skulle vara att få göra den här resan tillsammans, hela familjen. Mina två "stora" barn vill ha en lillasyster. Fast jag tänker mig nog en lillebror. Men det är nog helt baserat på att jag har två pojkar och att det är det jag tror att jag kan Knäppt...

    Oj, så svamligt det blev Jag är lite trött tror jag.

    Jag pratar gärna mer om detta, och annat, framöver! Klappa magen nu och sov gott. Det ska jag göra

    Kram!
  11. Medlem sedan
    Jul 2010
    #6
    Ja, jag har förstått det som att det är mer sannolikt att man får barn av samma kön som man har sedan tidigare, än tvärtom. Så jag ser framför mig en glad skara av tre tjejer! Inte så att jag skulle bli ledsen om det blev en kille... nåja, det blir bra vilket som, en ny liten individ blir det ju i vilket fall.

    Kram
  12. 6
    Ja, jag har förstått det som att det är mer sannolikt att man får barn av samma kön som man har sedan tidigare, än tvärtom. Så jag ser framför mig en glad skara av tre tjejer! Inte så att jag skulle bli ledsen om det blev en kille... nåja, det blir bra vilket som, en ny liten individ blir det ju i vilket fall.

    Kram
  13. Medlem sedan
    May 2004
    #7
    Grattis till plusset. Jag hoppas oxå på att få följas heeela vägen =D
  14. 7
    Grattis till plusset. Jag hoppas oxå på att få följas heeela vägen =D
  15. Medlem sedan
    Nov 2004
    #8
    Tack! Grattis till dig också!
  16. 8
    Tack! Grattis till dig också!

Liknande trådar

  1. Smyger in...
    By -Helena m AoM- in forum _1001 Januaribarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-05-26, 08:28
  2. smyger mig på
    By nr 3 på väg in forum _1001 Januaribarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-05-24, 21:39
  3. nu smyger jag in
    By lyckligavera in forum _0911 Novemberbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-03-28, 12:00
  4. Smyger mig in här med
    By annzi in forum _0801 Januaribarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-04-26, 11:01
  5. Ny här smyger in...
    By ulle75 in forum Många barn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-04-23, 19:16
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar