Barnvakt!?
_1003 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2008
    #1

    Barnvakt!?

    Någon som har haft barnvakt ännu? Wilmer har varit med farmor rätt mycket på senare tid men bara några timmar åt gången. Så i lördags skulle jag och sambon jobba till 23.00 och farmor ville såååå gärna sköta för att Wilmer skulle slippa sova på dagis. Sagt och gjort, farmor skötte och det gick superbra!!! Wilmer hade somnat på en gång.

    Så nu börjar jag och sambon fundera på om det kanske är dags för oss att få lite kvalitetstid! Tanken är att farmor kommer tor, sover över till fre och på fre åker jag och sambon till stugan och sover där till lör.

    Känns både lockande och skrämmande. Viktigt för mig är dock att Wilmer får vara hemma då han inte har sovit borta själv tidigare.

    Vad tror ni, verkar det som en bra lösning?
  2. 1
    Barnvakt!? Någon som har haft barnvakt ännu? Wilmer har varit med farmor rätt mycket på senare tid men bara några timmar åt gången. Så i lördags skulle jag och sambon jobba till 23.00 och farmor ville såååå gärna sköta för att Wilmer skulle slippa sova på dagis. Sagt och gjort, farmor skötte och det gick superbra!!! Wilmer hade somnat på en gång.

    Så nu börjar jag och sambon fundera på om det kanske är dags för oss att få lite kvalitetstid! Tanken är att farmor kommer tor, sover över till fre och på fre åker jag och sambon till stugan och sover där till lör.

    Känns både lockande och skrämmande. Viktigt för mig är dock att Wilmer får vara hemma då han inte har sovit borta själv tidigare.

    Vad tror ni, verkar det som en bra lösning?
  3. Medlem sedan
    Dec 2006
    #2
    Det låter som en utmärkt plan och det kommer säkert gå super.

    Liam har lämnats till farmor, mormor och hennes sambo och till våra närmaste vänner någon/några timmar i stöter vid flera tillfällen. Men oftast är ju storasyster med honom då så det blir klart en extra trygghet även om det inte verkar bekomma honom ett dugg att vi försvinner.

    För 3 veckor sedan annordnades det möhippa och svensexa för oss och då sov vi utan lilleman för första gången sedan han kom till världen och tog oss en rejäl sovmorgon.

    På lördag gifter vi oss och då sover också barnen borta....och vi checkar in i bröllopssviten!

    Men på "smekmånaden" följer barnen med. Skulle aldrig klara mig utan dem en hel vecka!!!
  4. 2
    Det låter som en utmärkt plan och det kommer säkert gå super.

    Liam har lämnats till farmor, mormor och hennes sambo och till våra närmaste vänner någon/några timmar i stöter vid flera tillfällen. Men oftast är ju storasyster med honom då så det blir klart en extra trygghet även om det inte verkar bekomma honom ett dugg att vi försvinner.

    För 3 veckor sedan annordnades det möhippa och svensexa för oss och då sov vi utan lilleman för första gången sedan han kom till världen och tog oss en rejäl sovmorgon.

    På lördag gifter vi oss och då sover också barnen borta....och vi checkar in i bröllopssviten!

    Men på "smekmånaden" följer barnen med. Skulle aldrig klara mig utan dem en hel vecka!!!
  5. Medlem sedan
    Oct 2008
    #3
    Grattis och lycka till på lördag!!!!!

    Nej en vecka är otänkbart, men en natt ska jag nog klara :-)
  6. 3
    Grattis och lycka till på lördag!!!!!

    Nej en vecka är otänkbart, men en natt ska jag nog klara :-)
  7. Medlem sedan
    Mar 2000
    #4
    Låter som en jättebra lösning! Hur har det gått, har ni prövat nu?

    Vi har inte haft barnvakt på natten än, faktiskt inte ens på kvällen. Rex är en riktig mammagris på kvällarna/nätterna (nu pratar vi illskrik tills jag tar honom), så det är svårt bara om jag är borta på kvällen. Så barnvakt får vänta ett tag. Det får bli när Rex är redo.
    lyrasmamma.wordpress.com
  8. 4
    Låter som en jättebra lösning! Hur har det gått, har ni prövat nu?

    Vi har inte haft barnvakt på natten än, faktiskt inte ens på kvällen. Rex är en riktig mammagris på kvällarna/nätterna (nu pratar vi illskrik tills jag tar honom), så det är svårt bara om jag är borta på kvällen. Så barnvakt får vänta ett tag. Det får bli när Rex är redo.
  9. Medlem sedan
    May 2000
    #5
    Vi har sovit borta en natt, och det funkade hur bra som helst. Vi har varit inne på att åka iväg en helg, bara jag och maken, men det har inte blivit av ännu, men det kanske blir här i höst.
    Vi är även lite bortskämda med att ha vår äldsta dotter som är 14 år som barnvakt, vi kommer iväg på kvällarna rätt ofta om vi vill.

    Hur vart det med er barnfria natt? Hade det gått bra?
  10. 5
    Vi har sovit borta en natt, och det funkade hur bra som helst. Vi har varit inne på att åka iväg en helg, bara jag och maken, men det har inte blivit av ännu, men det kanske blir här i höst.
    Vi är även lite bortskämda med att ha vår äldsta dotter som är 14 år som barnvakt, vi kommer iväg på kvällarna rätt ofta om vi vill.

    Hur vart det med er barnfria natt? Hade det gått bra?
  11. Medlem sedan
    Oct 2008
    #6
    Har inte kommit iväg än. Planen är att åka nästa vecka ti-ons. Tror att det kommer att gå jättebra men första gången är ju alltid första gången ;-)
  12. 6
    Har inte kommit iväg än. Planen är att åka nästa vecka ti-ons. Tror att det kommer att gå jättebra men första gången är ju alltid första gången ;-)

Liknande trådar

  1. Barnvakt eller inte barnvakt
    By ullen in forum _1002 Februaribarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-03-04, 15:06
  2. Barnvakt
    By emda in forum Småbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-08-28, 21:33
  3. Barnvakt
    By Nettikan in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-03-23, 14:58
  4. Barnvakt?
    By cillae in forum _0506 Junibarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-02-09, 21:39
  5. Barnvakt
    By Harmony in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-02-04, 22:26
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar