Ni med tre eller fler barn
_1110 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2008
    #1

    Ni med tre eller fler barn

    Jag får hela tiden höra att förlossningen med trean kommer bli jobbig, har haft otroligt lätta förlossningar med de första två och är nog egentligen inte orolig men funderar ändå.

    Jag hade ju bestämt mig för att föda utan smärtlindring denna gången (om det går), lite för att utmana mig själv och se om jag kan. Kanske låter hel sjukt men jag har knappt haft någon smärtlindring med de andra och denna gången vill jag verkligen testa helt utan, men hur blir det nu då kommer det göra mycket ondare och ta mycket längre tid med trean?

    Självklart är det ju olika för alla men ni som har tre eller fler barn hur var det för er?
    Arabelle 090413
    Jadie 100221
    Harley 110919
    http://Neccin.blogg.se
  2. 1
    Ni med tre eller fler barn Jag får hela tiden höra att förlossningen med trean kommer bli jobbig, har haft otroligt lätta förlossningar med de första två och är nog egentligen inte orolig men funderar ändå.

    Jag hade ju bestämt mig för att föda utan smärtlindring denna gången (om det går), lite för att utmana mig själv och se om jag kan. Kanske låter hel sjukt men jag har knappt haft någon smärtlindring med de andra och denna gången vill jag verkligen testa helt utan, men hur blir det nu då kommer det göra mycket ondare och ta mycket längre tid med trean?

    Självklart är det ju olika för alla men ni som har tre eller fler barn hur var det för er?
  3. Medlem sedan
    Aug 2000
    #2
    För mig var trean klart lättast. Ingen smärtlindring förutom mannens massage (och het dusch hemma). Däremot upplevde jag krystningsskedet som jobbigare med trean. Antar att det beror på att det gick såpass lätt att öppna sig, så smärtan blev för stark i jämförelse. Men jag har alltid tyckt att det jobbigaste är krystvärkarna.
  4. 2
    För mig var trean klart lättast. Ingen smärtlindring förutom mannens massage (och het dusch hemma). Däremot upplevde jag krystningsskedet som jobbigare med trean. Antar att det beror på att det gick såpass lätt att öppna sig, så smärtan blev för stark i jämförelse. Men jag har alltid tyckt att det jobbigaste är krystvärkarna.
  5. Medlem sedan
    Jul 2008
    #3
    Åh va skönt att höra att det inte bara är värre för alla
  6. 3
    Åh va skönt att höra att det inte bara är värre för alla
  7. Medlem sedan
    Sep 2008
    #4
    För mig har nog tvåan varit jobbigast.
    Men trean var den med störst komplikationer. Moderkakan ville inte lossna vilket resulterade i att jag förlorade nästintill 3 l blod.
    Men själva förlossningen har varit bäst med trean och fyran.
    Så nu satsar jag på en superenkel med femman
    Har bara haft lustgas vid alla mina förlossningar.
  8. 4
    För mig har nog tvåan varit jobbigast.
    Men trean var den med störst komplikationer. Moderkakan ville inte lossna vilket resulterade i att jag förlorade nästintill 3 l blod.
    Men själva förlossningen har varit bäst med trean och fyran.
    Så nu satsar jag på en superenkel med femman
    Har bara haft lustgas vid alla mina förlossningar.
  9. Medlem sedan
    Apr 2007
    #5

    Trean var segast

    Trean var för mig den segaste förlossningen. Visserligen gick den fortare än den första som höll på i 19 timmar men det känns ändå som om den var segare och mer smärtsam. Hade konstant ont hela förlossningen igenom och var aldrig smärtfri mellan värkarna vilket var oerhört jobbigt. Vi åkte in till förlossningen ganska tidigt också, var bara öppen 1 cm och under hela natten hade jag onda värkar som knappt gjorde någon nytta för på morgonen var jag bara öppen 2 cm. Men sedan under förmiddagen började det hända lite mer och Savannah föddes klockan 13:02, efter ca 13 timmar.
  10. 5
    Trean var segast Trean var för mig den segaste förlossningen. Visserligen gick den fortare än den första som höll på i 19 timmar men det känns ändå som om den var segare och mer smärtsam. Hade konstant ont hela förlossningen igenom och var aldrig smärtfri mellan värkarna vilket var oerhört jobbigt. Vi åkte in till förlossningen ganska tidigt också, var bara öppen 1 cm och under hela natten hade jag onda värkar som knappt gjorde någon nytta för på morgonen var jag bara öppen 2 cm. Men sedan under förmiddagen började det hända lite mer och Savannah föddes klockan 13:02, efter ca 13 timmar.
  11. Medlem sedan
    Jul 2008
    #6
    Klart du ska ha en superenkel femma
  12. 6
    Klart du ska ha en superenkel femma

Liknande trådar

  1. Har ni 3 barn eller fler ?
    By anna197 in forum Ordet är fritt
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2007-10-18, 19:41
  2. 10 barn eller fler
    By Ganza in forum Många barn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-06-01, 10:27
  3. Ni med tre barn eller fler
    By petra in forum Förlossning
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2006-08-05, 20:32
  4. Ni med 3 barn eller fler...
    By Anna m Maja + 2 till in forum _0604 Aprilbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-05-23, 19:01
  5. Ni som har tre barn, eller fler..
    By Katja + tjejerna in forum Föräldraskap
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-03-11, 14:30
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar