hälsar på
_1109 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2010
    #1

    hälsar på

    Hej! Hälsar på från septemberbebisar, är lite nostalgisk och tjuvläser er ibland
    Såg nu inlägget och kom på att jag har en emmaljunga som jag vill gärna klä om för den ser bedrövligt ut. Har du möjligtvis lust att tipsa om hur mycket tyg som går åt?
  2. 1
    hälsar på Hej! Hälsar på från septemberbebisar, är lite nostalgisk och tjuvläser er ibland
    Såg nu inlägget och kom på att jag har en emmaljunga som jag vill gärna klä om för den ser bedrövligt ut. Har du möjligtvis lust att tipsa om hur mycket tyg som går åt?
  3. Medlem sedan
    Jan 2010
    #2
    det måste vara tiden på dygnet... skulle skriva inlägget under "Klä om vagnen del 1" men det blev fristående inlägg istället... Bara gilla läget =)
  4. 2
    det måste vara tiden på dygnet... skulle skriva inlägget under "Klä om vagnen del 1" men det blev fristående inlägg istället... Bara gilla läget =)
  5. Medlem sedan
    Feb 2011
    #3
    Jag har inte kommit så långt ännu så jag vet om jag beräknade rätt tygmängd men innan jag köpte tyg så mätte jag orginalfodret och sufletten och sen dubblade det då tyget ska va dubbelt med foder emellan. Sen tog jag till 50 cm extra. Hellre köpa för mycket än för lite, blir det nått över kan det ju bli till en skötväska tex. Vill man veta exakt hur mycket tyg som går åt för att hålla ned kostnaderna kan man ju rita alla mönsterdelar först för att bättre kunna uppskatta hur mycket som går åt. Håll oss gärna uppdaterade hur det går skulle va roligt att få se en bild sen
  6. 3
    Jag har inte kommit så långt ännu så jag vet om jag beräknade rätt tygmängd men innan jag köpte tyg så mätte jag orginalfodret och sufletten och sen dubblade det då tyget ska va dubbelt med foder emellan. Sen tog jag till 50 cm extra. Hellre köpa för mycket än för lite, blir det nått över kan det ju bli till en skötväska tex. Vill man veta exakt hur mycket tyg som går åt för att hålla ned kostnaderna kan man ju rita alla mönsterdelar först för att bättre kunna uppskatta hur mycket som går åt. Håll oss gärna uppdaterade hur det går skulle va roligt att få se en bild sen

Liknande trådar

  1. Hälsar på !
    By anonymt namn in forum _0911 Novemberbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-03-20, 22:15
  2. Hälsar på ...
    By 1976 in forum _0808 Augustibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-06-11, 19:56
  3. hälsar på!
    By LinA_77 in forum Känsliga snack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-12-17, 09:59
  4. Hälsar på
    By liza in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-03-14, 15:03
  5. Hälsar på.
    By emma_2006 in forum _0604 Aprilbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-03-06, 20:16
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar