Några nya ord
_1009 Septemberbarn
  1. jagbarajag
    #1

    Några nya ord

    Mattheo experimenterar mycket med ord och ljud nu.

    Idag när Mattheos pappa skulle gå till jobbet så sa Mattheo "Häj åå, jaow jaow"

    Alltså "Hejdå, ciao ciao"

    Han har nog ingen aning om vad det betyder men pappa brukar ju säga så

    Jag brukar säga titt ut när jag drar ner tröjan över huvudet på honom, så idag sa han själv... "Tii uuu"

    Så mycket som händer i deras små huvuden, jag ser hur han verkligen studerar oss ibland och härmar lite med munnen och formar ord. Eller om jag mimar till en låt så fullkomligt stirrar hon på min mun och gör likadant.

    Spännande. Jag försöker skriva upp i hans "mitt första år" bok när han säger något som man kan uppfatta som ett riktigt ord.
  2. 1
    Några nya ord Mattheo experimenterar mycket med ord och ljud nu.

    Idag när Mattheos pappa skulle gå till jobbet så sa Mattheo "Häj åå, jaow jaow"

    Alltså "Hejdå, ciao ciao"

    Han har nog ingen aning om vad det betyder men pappa brukar ju säga så

    Jag brukar säga titt ut när jag drar ner tröjan över huvudet på honom, så idag sa han själv... "Tii uuu"

    Så mycket som händer i deras små huvuden, jag ser hur han verkligen studerar oss ibland och härmar lite med munnen och formar ord. Eller om jag mimar till en låt så fullkomligt stirrar hon på min mun och gör likadant.

    Spännande. Jag försöker skriva upp i hans "mitt första år" bok när han säger något som man kan uppfatta som ett riktigt ord.
  3. Medlem sedan
    Apr 2006
    #2
    skoj!
    Esther säger tack, tittut, nej, titta, ä dä, Addie (ena katten), men har aldrig upprepat min lyckliga stund när hon sa "mamma". hon har återgått till att bara garva åt mig när jag försöker träna det ordet - och jag förstår henne. varför ska hon ha ett ord för något som ändå liksom bara finns där hela tiden?
    A positive attitude may not solve all your problems, but it will annoy enough people to make it worth the effort.
  4. 2
    skoj!
    Esther säger tack, tittut, nej, titta, ä dä, Addie (ena katten), men har aldrig upprepat min lyckliga stund när hon sa "mamma". hon har återgått till att bara garva åt mig när jag försöker träna det ordet - och jag förstår henne. varför ska hon ha ett ord för något som ändå liksom bara finns där hela tiden?
  5. jagbarajag
    #3
    Ja men man blir ju alldeles fånigt lycklig när de lyckas få fram ett ord som man förstår :-) haha...nä sant, du är ju där onödigt att säga då :-)

    Jag tycker Mattheo säger pappa mer men det är väl säkert för att han inte är hemma på dagarna då!
  6. 3
    Ja men man blir ju alldeles fånigt lycklig när de lyckas få fram ett ord som man förstår :-) haha...nä sant, du är ju där onödigt att säga då :-)

    Jag tycker Mattheo säger pappa mer men det är väl säkert för att han inte är hemma på dagarna då!

Liknande trådar

  1. Några nya och några gamla auktioner
    By quadrifol in forum Småbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-04-08, 11:26
  2. några rätt några fel
    By Starchildgirl in forum _0706 Junibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-10-26, 12:58
  3. Några plus!
    By Snusmumrikan in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-03-14, 11:23
  4. Några plus i dag?
    By MrsHyde in forum _0703 Marsbarn
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2007-02-08, 21:22
  5. Har ni några råd att ge?
    By fialotta in forum Föräldraskap
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-12-08, 22:15
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar