Misslyckad hinnsvepning...
_1108 Augustibarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2006
    #1

    Misslyckad hinnsvepning...

    Var hos BM igår (för absolut sista gången) och blev erbjuden hinnsvepning eftersom vi gått en vecka över tiden. Men...det gick inte!

    Livmodertappen var bakåtriktad och hon kunde inte nå in. Vilken obehaglig undersökning - jag låg på britsen och svettades som en gris medan hon grävde runt. Nån mer som varit med om att det inte gått att svepa hinnorna?

    Inatt fick jag nån slags magsjuka, både kraftig diarré och kräkningar så att jag trodde jag skulle svimma inne på toa. Kan det kanske vara ett tecken på att nåt är på gång?Greppar efter halmstrån här som ni säkert förstår, men jag vill VERKLIGEN att barnet ska komma nu! BF+9 idag...
  2. 1
    Misslyckad hinnsvepning... Var hos BM igår (för absolut sista gången) och blev erbjuden hinnsvepning eftersom vi gått en vecka över tiden. Men...det gick inte!

    Livmodertappen var bakåtriktad och hon kunde inte nå in. Vilken obehaglig undersökning - jag låg på britsen och svettades som en gris medan hon grävde runt. Nån mer som varit med om att det inte gått att svepa hinnorna?

    Inatt fick jag nån slags magsjuka, både kraftig diarré och kräkningar så att jag trodde jag skulle svimma inne på toa. Kan det kanske vara ett tecken på att nåt är på gång?Greppar efter halmstrån här som ni säkert förstår, men jag vill VERKLIGEN att barnet ska komma nu! BF+9 idag...
  3. Medlem sedan
    Feb 2011
    #2
    Jag har hört att lös mage är ett ganska säkert tecken att förlossningen är nära. Stå ut!
  4. 2
    Jag har hört att lös mage är ett ganska säkert tecken att förlossningen är nära. Stå ut!
  5. skotskan
    #3
    Lycka till! Nu händer det snart! Jag blev lös i magen av prostaglandinet jag fick under igångsättningen. x
  6. 3
    Lycka till! Nu händer det snart! Jag blev lös i magen av prostaglandinet jag fick under igångsättningen. x
  7. Medlem sedan
    Nov 2008
    #4
    Jag har varit mogen för hinnsvepning två veckor innan bf båda gångerna nu när dom kännt. Dom har gjort flera på mig. Men det verkar inte hjälpa. Men jag har inte alls tyckt att det gjort ont, så jag tror inte dom varit tillräckligt brutala!
    Fick en hinnsvepning på mvc för ett par timmar sen. Så nu ska jag massera bröstvårtorna i flera timmar, sen ha sex med mannen.

    Blev även rekommenderad microlax. Om tarmarna får fart så påverkar det ofta tappen. Så hoppas att din "magsjuka" fått din livmoder att jobba på ordentligt nu!!!
  8. 4
    Jag har varit mogen för hinnsvepning två veckor innan bf båda gångerna nu när dom kännt. Dom har gjort flera på mig. Men det verkar inte hjälpa. Men jag har inte alls tyckt att det gjort ont, så jag tror inte dom varit tillräckligt brutala!
    Fick en hinnsvepning på mvc för ett par timmar sen. Så nu ska jag massera bröstvårtorna i flera timmar, sen ha sex med mannen.

    Blev även rekommenderad microlax. Om tarmarna får fart så påverkar det ofta tappen. Så hoppas att din "magsjuka" fått din livmoder att jobba på ordentligt nu!!!
  9. Medlem sedan
    Jan 2006
    #5
    Kommer du att testa med laxermedel? Verkar jobbigt tycker jag, att tvingas tömma tarmen på ett sånt sätt. Har iofs aldrig tagit microlax, det kanske är rätt skonsamt?

    Färdknäppen låter bra mycket trevligare, ska själv satsa på det ikväll...
  10. 5
    Kommer du att testa med laxermedel? Verkar jobbigt tycker jag, att tvingas tömma tarmen på ett sånt sätt. Har iofs aldrig tagit microlax, det kanske är rätt skonsamt?

    Färdknäppen låter bra mycket trevligare, ska själv satsa på det ikväll...
  11. Medlem sedan
    Jan 2006
    #6
    Jag hoppas att ni har rätt. Idag har jag mest haft ont i magen sådär som man har när man kräkts våldsamt. Svider i magsäcken...

    Tack för lyckönskningarna!
  12. 6
    Jag hoppas att ni har rätt. Idag har jag mest haft ont i magen sådär som man har när man kräkts våldsamt. Svider i magsäcken...

    Tack för lyckönskningarna!
  13. Medlem sedan
    Nov 2008
    #7
    Japp, jag ska testa båda samtidigt!!!
    Närå. Jag har inte orkar köpa nåt lavemang idag. Microlax är skonsamt. Inte obehagligt på något sätt. Blir färdknäpp idag och lavemang i morgon, tror jag...
  14. 7
    Japp, jag ska testa båda samtidigt!!!
    Närå. Jag har inte orkar köpa nåt lavemang idag. Microlax är skonsamt. Inte obehagligt på något sätt. Blir färdknäpp idag och lavemang i morgon, tror jag...
  15. Medlem sedan
    Jan 2006
    #8
    Hahaha, tänk vad våra stackars män får ställa upp på

    Skämt åsido, vi lyckades få till en färdknäpp igår trots att den rätta viljan inte riktigt finns där hos nån av oss för tillfället (konstigt, näääe!!) och nu tycker jag att molandet i ryggen blir starkare och starkare...
  16. 8
    Hahaha, tänk vad våra stackars män får ställa upp på

    Skämt åsido, vi lyckades få till en färdknäpp igår trots att den rätta viljan inte riktigt finns där hos nån av oss för tillfället (konstigt, näääe!!) och nu tycker jag att molandet i ryggen blir starkare och starkare...
  17. Medlem sedan
    Nov 2008
    #9
    Vad bra!!! Det är ditt första barn va?
    Molande i ryggen kände jag inte alls förr än det satte igång förra gången. Nu har jag kännt det flera kvällar senaste månaden. Men jag tror att det är för att jag är omföderska.
    Det kommer säkert igång av sig själv! Jag håller tummarna, tycker det är din tur nu! Och sen min, i morgon...
  18. 9
    Vad bra!!! Det är ditt första barn va?
    Molande i ryggen kände jag inte alls förr än det satte igång förra gången. Nu har jag kännt det flera kvällar senaste månaden. Men jag tror att det är för att jag är omföderska.
    Det kommer säkert igång av sig själv! Jag håller tummarna, tycker det är din tur nu! Och sen min, i morgon...

Liknande trådar

  1. Misslyckad hinnsvepning
    By Mirja78 in forum _0911 Novemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-11-24, 09:18
  2. Misslyckad EVK (?)
    By Heo's mamma in forum Bokstavsbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-02-05, 23:53
  3. Misslyckad...
    By _Busmamman_ in forum _0607 Julibarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-02-05, 22:36
  4. Misslyckad!
    By anonymt namn in forum Kärlek & relationer
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-01-25, 09:50
  5. Misslyckad..,
    By *Mysan* in forum Försöker bli med barn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-11-22, 23:09
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar