Bm besök igår...
_1109 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2007
    #1

    Bm besök igår...

    Var ju till bm igår och allt såg bra ut hjärtljuden låg på mellen 138-140 hela tiden, magen var 32 cm blodvärdet 126 det var bra för att inte äta några hjärntabletter men hon frågade om jag hade gjort en sockerbelastning i v 29 men det har jag inte gjort så det fick jag en tid till på måndag den 8/8 kl 8.15 baraför att jag har fått ett barn på över 4500 så skulle man göra det fick jag höra igår men jag gjorde inte det när jag väntade flickan så jag fattar inte varför jag ska göra det nu då men men det är väl så så det är bara att gå dit och göra det sitta där i 2 timmar och vänta segt kommer det bli.
  2. 1
    Bm besök igår... Var ju till bm igår och allt såg bra ut hjärtljuden låg på mellen 138-140 hela tiden, magen var 32 cm blodvärdet 126 det var bra för att inte äta några hjärntabletter men hon frågade om jag hade gjort en sockerbelastning i v 29 men det har jag inte gjort så det fick jag en tid till på måndag den 8/8 kl 8.15 baraför att jag har fått ett barn på över 4500 så skulle man göra det fick jag höra igår men jag gjorde inte det när jag väntade flickan så jag fattar inte varför jag ska göra det nu då men men det är väl så så det är bara att gå dit och göra det sitta där i 2 timmar och vänta segt kommer det bli.
  3. Medlem sedan
    Feb 2011
    #2
    Hmmm, jag blir lite orolig nu då jag minsann inte fått nåt sockertest alls. Och inget blodtest över huvud taget (varken för järn eller något annat) sedan inskrivningen när dom kollade om jag hade HIV eller hepatit osv.
  4. 2
    Hmmm, jag blir lite orolig nu då jag minsann inte fått nåt sockertest alls. Och inget blodtest över huvud taget (varken för järn eller något annat) sedan inskrivningen när dom kollade om jag hade HIV eller hepatit osv.
  5. Medlem sedan
    Jun 2002
    #3
    Här tas bara sockerbelastning om sockret är över 7 på vanliga kollen.
    Tar dom inte stick i fingret på dig när du träffar bm? Då tas ju även hb (järn)
  6. 3
    Här tas bara sockerbelastning om sockret är över 7 på vanliga kollen.
    Tar dom inte stick i fingret på dig när du träffar bm? Då tas ju även hb (järn)
  7. Medlem sedan
    Feb 2011
    #4
    Nej, ingenting sådant tar dom. Hittills har dom bara get mig ett UL eller kollat hjärtat på lillen (ingen mätning av hur stor han är eller hur han ligger), frågat att allt är okej och sen skickat iväg mig. Dom kollar urin och vikt varje gång innan jag kommer in till BM. Konstigt.
  8. 4
    Nej, ingenting sådant tar dom. Hittills har dom bara get mig ett UL eller kollat hjärtat på lillen (ingen mätning av hur stor han är eller hur han ligger), frågat att allt är okej och sen skickat iväg mig. Dom kollar urin och vikt varje gång innan jag kommer in till BM. Konstigt.
  9. Medlem sedan
    Jan 2011
    #5
    Jag har haft 7.1 på sockret båda de senaste gångerna men ingen har nämnt något om något sockerbelastnings test ändå. Det verkar vara väldigt olika! Däremot har jag vid tre tillfällen frågat om hb värdet eftersom jag helst skulle vilja sluta äta järntabletter och då har det kollats. Jag tror att jag gjort 2 ordinarie hb mätningar + då mina tre extra som jag bett om. Jag tycker speciellt om de ändå sticker för sockermätningen så är det ju bra om man får hb också.
  10. 5
    Jag har haft 7.1 på sockret båda de senaste gångerna men ingen har nämnt något om något sockerbelastnings test ändå. Det verkar vara väldigt olika! Däremot har jag vid tre tillfällen frågat om hb värdet eftersom jag helst skulle vilja sluta äta järntabletter och då har det kollats. Jag tror att jag gjort 2 ordinarie hb mätningar + då mina tre extra som jag bett om. Jag tycker speciellt om de ändå sticker för sockermätningen så är det ju bra om man får hb också.
  11. Medlem sedan
    Mar 2011
    #6
    Mycket konstigt. i mitt lansting får alla glukosbelasting i v 27. Och vid varje bm besök tar man blodtryck, blodvärde och vikt. Blodvärdet påverkar en så mycket när det går ner så det är konstigt att de inte kollar.

    varje besök så kollar de även läget i magen, hur stor livemodern är och hjärtljuden.

    kräv dessa undersökningar för de är verkligen viktiga!
  12. 6
    Mycket konstigt. i mitt lansting får alla glukosbelasting i v 27. Och vid varje bm besök tar man blodtryck, blodvärde och vikt. Blodvärdet påverkar en så mycket när det går ner så det är konstigt att de inte kollar.

    varje besök så kollar de även läget i magen, hur stor livemodern är och hjärtljuden.

    kräv dessa undersökningar för de är verkligen viktiga!
  13. Medlem sedan
    Feb 2011
    #7
    Jag vet inte om det är standard här alls. Bor ju inte i sverige. Jag vet inte, hittills har ju allt gått som en dröm (alltså bara den vanliga värken, sömnbristen, humörsvängningarna, osv) så jag vet inte om dom bara kollar om det går fel någonstans eller något... Sist mätte dom magen också, iofs. Och dom kollar ju alltid att allt är bra därinne. Det är bara järnvärde + socker dom inte kollar. Jag antog lite att dom mäter barnet och bara inte bryr sig om att berätta eftersom han är normal. Tja, skall dit igen på torsdag (jag går till husläkare eller barnmorska varje vecka nu), ska se om dom säger något då...
  14. 7
    Jag vet inte om det är standard här alls. Bor ju inte i sverige. Jag vet inte, hittills har ju allt gått som en dröm (alltså bara den vanliga värken, sömnbristen, humörsvängningarna, osv) så jag vet inte om dom bara kollar om det går fel någonstans eller något... Sist mätte dom magen också, iofs. Och dom kollar ju alltid att allt är bra därinne. Det är bara järnvärde + socker dom inte kollar. Jag antog lite att dom mäter barnet och bara inte bryr sig om att berätta eftersom han är normal. Tja, skall dit igen på torsdag (jag går till husläkare eller barnmorska varje vecka nu), ska se om dom säger något då...
  15. Medlem sedan
    Dec 2007
    #8
    Jag tycker det är konstigt att man ska göra en sockerbelastning när det inte visar något de gånger jag har varit hos bm och de har stuckit mig i fingret då har det legat på mellan 5,0 och 6,0 varje gång så det borde inte visa något på måndag heller hoppas jag.
  16. 8
    Jag tycker det är konstigt att man ska göra en sockerbelastning när det inte visar något de gånger jag har varit hos bm och de har stuckit mig i fingret då har det legat på mellan 5,0 och 6,0 varje gång så det borde inte visa något på måndag heller hoppas jag.

Liknande trådar

  1. Bm besök igår..
    By Empa in forum _0909 Septemberbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2009-09-01, 15:25
  2. BVC besök igår
    By elsan in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2007-09-06, 16:42
  3. BM-besök igår
    By Av-längtan-till-dig in forum _0710 Oktoberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-08-16, 17:53
  4. BVC besök igår
    By monica_75 in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-10-06, 23:22
  5. BM-besök igår
    By Cissi med Gustav bf 11/10 in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-08-23, 14:08
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar