Vaccination igen..
_1103 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2010
    #1

    Vaccination igen..

    Om en liten stund skall vi åka till BVC och så skall Maja få sin 5-mån vaccination. Ser inte alls fram emot detta. När hon vaccinerades vid 3 mån så fick hon så ont så det skar i mitt mammahjärta.
    Jag brukar vara ganska hårdhudad, men att se Maja få så ont var inget kul alls.

    Men, men... smärtan verkade gå över ganska snabbt och förra gången klarade hon sig från feber etc.

    Hur har era bebisar reagerat på vaccinationer. Har de haft ont, varit gnälliga efteråt osv osv?
    (¯`*•.¸ღ Dotter född 2011-03-08 ღ¸.•*´¯)
  2. 1
    Vaccination igen.. Om en liten stund skall vi åka till BVC och så skall Maja få sin 5-mån vaccination. Ser inte alls fram emot detta. När hon vaccinerades vid 3 mån så fick hon så ont så det skar i mitt mammahjärta.
    Jag brukar vara ganska hårdhudad, men att se Maja få så ont var inget kul alls.

    Men, men... smärtan verkade gå över ganska snabbt och förra gången klarade hon sig från feber etc.

    Hur har era bebisar reagerat på vaccinationer. Har de haft ont, varit gnälliga efteråt osv osv?
  3. Medlem sedan
    Jul 2010
    #2
    Inez har klarat sig bra båda vaccinationerna med bara lite feber och gnäll, värre är det med morsan - gud vad jag lipar! Senast på 5-månaders satt hon i mitt knä och då var jag lite lugnare men som du skriver så skär det i hjärtat när hennes tårar rullar och hon undrar varför vi gör henne illa.
    min bvc-sköterska tycker ju inte att det är helt lattjo heller utan vill ge sprutorna fort för att sen bli kompisar igen och fortsätta mäta och väga, inte att ta sprutorna sist och gå därifrån ledsna.
  4. 2
    Inez har klarat sig bra båda vaccinationerna med bara lite feber och gnäll, värre är det med morsan - gud vad jag lipar! Senast på 5-månaders satt hon i mitt knä och då var jag lite lugnare men som du skriver så skär det i hjärtat när hennes tårar rullar och hon undrar varför vi gör henne illa.
    min bvc-sköterska tycker ju inte att det är helt lattjo heller utan vill ge sprutorna fort för att sen bli kompisar igen och fortsätta mäta och väga, inte att ta sprutorna sist och gå därifrån ledsna.
  5. Medlem sedan
    Mar 2003
    #3
    Ingen har fått några större reaktioner på vaccinationerna hittills. Jag hoppas intensivt att det har tänkt fortsätta i den riktningen.
  6. 3
    Ingen har fått några större reaktioner på vaccinationerna hittills. Jag hoppas intensivt att det har tänkt fortsätta i den riktningen.

Liknande trådar

  1. vaccination igen..
    By trollisbo in forum _1009 Septemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-01-07, 11:53
  2. vaccination igen...
    By Maja Gräddnos in forum Autismspektrum
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-11-18, 08:28
  3. Vaccination...igen
    By Annamed5 in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-11-06, 10:08
  4. vaccination igen
    By iggan in forum Ordet är fritt
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2009-11-05, 12:51
  5. Vaccination igen
    By Cina m Julia & Maja in forum _0505 Majbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-10-17, 22:03
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar