Yr, matt, illamående och svimfärdig
_1111 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2011
    #1

    Yr, matt, illamående och svimfärdig

    Hej på er.

    Har de sista dagarna med jämna mellanrum känt mig fruktansvärt yr, darrig och matt för att sedan bli illamående och svimfärdig. Klarar bara att ligga ned i dessa lägen.
    Ringde BM idag men jag har ju tid i morgon em, så hon tyckte jag kunde avvakta.
    Jag har ju inte varit hos BM på nio veckor och sista blodtrycket och blodvärde togs i maj senast.
    Troligen är det väl lågt BT eller blodbrist.
    Har någon av er erfarenhet av detta?

    Kram på er <3
  2. 1
    Yr, matt, illamående och svimfärdig Hej på er.

    Har de sista dagarna med jämna mellanrum känt mig fruktansvärt yr, darrig och matt för att sedan bli illamående och svimfärdig. Klarar bara att ligga ned i dessa lägen.
    Ringde BM idag men jag har ju tid i morgon em, så hon tyckte jag kunde avvakta.
    Jag har ju inte varit hos BM på nio veckor och sista blodtrycket och blodvärde togs i maj senast.
    Troligen är det väl lågt BT eller blodbrist.
    Har någon av er erfarenhet av detta?

    Kram på er <3
  3. Medlem sedan
    May 2011
    #2
    Ja jag råkar ut för exakt samma med jämna mellanrum.. Framför allt precis efter frukosten vissa morgnar.. Blir alldeles kallsvettig och känner mig svimfärdig.. Finns inget annat läge då än sängläge.. är orolig för hur det ska gå på jobbet om jag råkar ut för det där..

    Det hände tyvärr oxå när jag satt på planet ner till Turkiet för 1 mån sedan.. höll på i 2 h.. inget roligt!
    Så jag har bara antagit att det är blodtrycket som har svårt att hålla sig i schack..

    Hoppas att din BM kan svara på vad det är du råkar ut för..!
  4. 2
    Ja jag råkar ut för exakt samma med jämna mellanrum.. Framför allt precis efter frukosten vissa morgnar.. Blir alldeles kallsvettig och känner mig svimfärdig.. Finns inget annat läge då än sängläge.. är orolig för hur det ska gå på jobbet om jag råkar ut för det där..

    Det hände tyvärr oxå när jag satt på planet ner till Turkiet för 1 mån sedan.. höll på i 2 h.. inget roligt!
    Så jag har bara antagit att det är blodtrycket som har svårt att hålla sig i schack..

    Hoppas att din BM kan svara på vad det är du råkar ut för..!
  5. Medlem sedan
    Mar 2011
    #3
    usch vad otäckt! Som du säger så är det säkert blodtrycket eller eventuellt järnvärdet som spökar.

    Lycka till hos BM och hoppas att hon kan klura ut vad problemet är.
  6. 3
    usch vad otäckt! Som du säger så är det säkert blodtrycket eller eventuellt järnvärdet som spökar.

    Lycka till hos BM och hoppas att hon kan klura ut vad problemet är.
  7. Medlem sedan
    May 2011
    #4
    Hej på er.

    Har de sista dagarna med jämna mellanrum känt mig fruktansvärt yr, darrig och matt för att sedan bli illamående och svimfärdig. Klarar bara att ligga ned i dessa lägen.
    Ringde BM idag men jag har ju tid i morgon em, så hon tyckte jag kunde avvakta.
    Jag har ju inte varit hos BM på nio veckor och sista blodtrycket och blodvärde togs i maj senast.
    Troligen är det väl lågt BT eller blodbrist.
    Har någon av er erfarenhet av detta?

    Kram på er <3


    Hej! Åh vad jag känner igen mig i vad du beskriver, jag blir likadan. Låg lite lågt på Järnet så min BM säger det beror på det, men jag orkar inte ta mig för några stora saker. Gick upp för två trappor med en nästan tom väska, fick lägga mig ner och det tog nog 3 timmar innan jag var som vanligt igen. Ska börja joba nästa vecka, får se hur det går... Hoppas du får bra svar av din BM, lycka till!
  8. 4
    Hej på er.

    Har de sista dagarna med jämna mellanrum känt mig fruktansvärt yr, darrig och matt för att sedan bli illamående och svimfärdig. Klarar bara att ligga ned i dessa lägen.
    Ringde BM idag men jag har ju tid i morgon em, så hon tyckte jag kunde avvakta.
    Jag har ju inte varit hos BM på nio veckor och sista blodtrycket och blodvärde togs i maj senast.
    Troligen är det väl lågt BT eller blodbrist.
    Har någon av er erfarenhet av detta?

    Kram på er <3


    Hej! Åh vad jag känner igen mig i vad du beskriver, jag blir likadan. Låg lite lågt på Järnet så min BM säger det beror på det, men jag orkar inte ta mig för några stora saker. Gick upp för två trappor med en nästan tom väska, fick lägga mig ner och det tog nog 3 timmar innan jag var som vanligt igen. Ska börja joba nästa vecka, får se hur det går... Hoppas du får bra svar av din BM, lycka till!

Liknande trådar

  1. Svimfärdig...
    By MsBecks in forum Ur barnamun
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-09-14, 17:46
  2. Svimfärdig
    By Pirrigt in forum _0911 Novemberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-04-15, 18:11
  3. svimfärdig
    By xaramia in forum _0801 Januaribarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-08-21, 11:16
  4. svimfärdig....
    By xaramia in forum Ordet är fritt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-08-21, 07:21
  5. svimfärdig!!! :(
    By Veronica in forum Försöker bli med barn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-05-22, 13:43
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar