Armen domnar bort!
_1109 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2010
    #1

    Armen domnar bort!

    Inatt vaknade jag vid halv 3 av att min högra arm var bortdomnad! Så obehagligt. Trots att det är min andra grav, så har jag aldrig varit med om det tidigare. Gick ju inte somna om så ja gick ner och la mig på soffan och runt halv sju i morse försvann det! Någon som vet varför?
  2. 1
    Armen domnar bort! Inatt vaknade jag vid halv 3 av att min högra arm var bortdomnad! Så obehagligt. Trots att det är min andra grav, så har jag aldrig varit med om det tidigare. Gick ju inte somna om så ja gick ner och la mig på soffan och runt halv sju i morse försvann det! Någon som vet varför?
  3. Medlem sedan
    Jun 2003
    #2
    Hmm vet inte varför men har för mig jag haft så i ben o arm.. har säkert något med trycket i kroppen att göra? Blodet, ökad mängd..-är ju så mkt som händer o hänt i kroppen.?? Kolla annars med BM eller googla. Kram på dig
  4. 2
    Hmm vet inte varför men har för mig jag haft så i ben o arm.. har säkert något med trycket i kroppen att göra? Blodet, ökad mängd..-är ju så mkt som händer o hänt i kroppen.?? Kolla annars med BM eller googla. Kram på dig
  5. Medlem sedan
    Aug 2008
    #3
    på besök från januarigruppen - jag upplevde det där någon gång för flera år sedan när jag lyckats somna med armen ovanför huvudet. Blev liksom tvungen att lyfta ner armen från den olämpliga positionen och genomlida stickningarna när cirkulationen åter flöt på som den skulle...
    Jag skulle gissa antingen att du somnat på ett sätt som gjort att något nervpaket kommit i kläm eller att blodförsörjningen delvis blockerats. Kan hända när som helst men eftersom kroppen är i ett lite annat skick vid graviditeten är det antagligen lättare hänt då... Men som sagt - bara gissningar...
  6. 3
    på besök från januarigruppen - jag upplevde det där någon gång för flera år sedan när jag lyckats somna med armen ovanför huvudet. Blev liksom tvungen att lyfta ner armen från den olämpliga positionen och genomlida stickningarna när cirkulationen åter flöt på som den skulle...
    Jag skulle gissa antingen att du somnat på ett sätt som gjort att något nervpaket kommit i kläm eller att blodförsörjningen delvis blockerats. Kan hända när som helst men eftersom kroppen är i ett lite annat skick vid graviditeten är det antagligen lättare hänt då... Men som sagt - bara gissningar...
  7. Medlem sedan
    Feb 2011
    #4
    Karpaltunnelsyndrom?
  8. 4
    Karpaltunnelsyndrom?
  9. Medlem sedan
    Jan 2011
    #5
    Jag tror som dig. under slutet av min tidigare graviditet domnade ena handen bort nästan varje natt (var i och för sig inte hela armen).
  10. 5
    Jag tror som dig. under slutet av min tidigare graviditet domnade ena handen bort nästan varje natt (var i och för sig inte hela armen).
  11. Medlem sedan
    Sep 2003
    #6
    Samma här - karpaltunnelsyndrom. Har varit vaken halva nätterna på sistone för mina domningar har övergått i smärta. Fick dock ett tips av BM som verkar hjälpa. Handledsskydd! Man kan få det av en arbetsterapeut, men det funkar även med inlinesvarianten, som lutar handen "bakåt". Har sedan sovit som en gris i natt med mina inlinesskydd på!

    Övriga tips! Stretcha handen bakåt, rör dig så att du ej svullnar för mycket och strecha armarna bakåt. Lycka till!
  12. 6
    Samma här - karpaltunnelsyndrom. Har varit vaken halva nätterna på sistone för mina domningar har övergått i smärta. Fick dock ett tips av BM som verkar hjälpa. Handledsskydd! Man kan få det av en arbetsterapeut, men det funkar även med inlinesvarianten, som lutar handen "bakåt". Har sedan sovit som en gris i natt med mina inlinesskydd på!

    Övriga tips! Stretcha handen bakåt, rör dig så att du ej svullnar för mycket och strecha armarna bakåt. Lycka till!

Liknande trådar

  1. Armen domnar.
    By Nippertipp in forum _1203 Marsbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-11-23, 20:31
  2. Domnar bort
    By Gabricia in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-09-06, 17:22
  3. Armen domnar
    By Vill in forum _0809 Septemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-08-16, 11:51
  4. Händerna domnar bort?
    By anonymt namn in forum Gravidsnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-02-06, 10:19
  5. Händerna domnar bort?
    By anonymt namn in forum Försöker bli med barn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-01-08, 10:52
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar