24 år gravid första barnet
Gravidsnack
  1. Medlem sedan
    Aug 2011
    #1

    24 år gravid första barnet

    Någon mer i GBG som är gravid med sitt första barn? hade varit kul att snacka lite
  2. 1
    24 år gravid första barnet Någon mer i GBG som är gravid med sitt första barn? hade varit kul att snacka lite
  3. Medlem sedan
    Aug 2011
    #2
    Jag är också 24 och gravid med första, även om jag hinner fylla 25 innan den kommer - förhoppningsvis ;D Både skrämmande och roligt att vara så ung. Tycker alla föräldrar på stan ser så gamla ut, när man börjar jämföra med sig själv
    Bor dock inte i Göteborg, utan helt nere i söder
  4. 2
    Jag är också 24 och gravid med första, även om jag hinner fylla 25 innan den kommer - förhoppningsvis ;D Både skrämmande och roligt att vara så ung. Tycker alla föräldrar på stan ser så gamla ut, när man börjar jämföra med sig själv
    Bor dock inte i Göteborg, utan helt nere i söder
  5. Medlem sedan
    Jul 2011
    #3
    Hej! Är 24 och gravid med första barnet! Bor i Borås så det är ju inte jättelångt emellan!
    När är du beräknad till?
  6. 3
    Hej! Är 24 och gravid med första barnet! Bor i Borås så det är ju inte jättelångt emellan!
    När är du beräknad till?
  7. Medlem sedan
    Aug 2011
    #4
    Jag är också 24 och gravid med första, även om jag hinner fylla 25 innan den kommer - förhoppningsvis ;D Både skrämmande och roligt att vara så ung. Tycker alla föräldrar på stan ser så gamla ut, när man börjar jämföra med sig själv
    Bor dock inte i Göteborg, utan helt nere i söder

    Vad roligt! Ja man känner sig rätt så ung, men samtidigt inte, tror det är en rätt bra ålder ändå När är bebben beräknad?
  8. 4
    Jag är också 24 och gravid med första, även om jag hinner fylla 25 innan den kommer - förhoppningsvis ;D Både skrämmande och roligt att vara så ung. Tycker alla föräldrar på stan ser så gamla ut, när man börjar jämföra med sig själv
    Bor dock inte i Göteborg, utan helt nere i söder

    Vad roligt! Ja man känner sig rätt så ung, men samtidigt inte, tror det är en rätt bra ålder ändå När är bebben beräknad?
  9. Medlem sedan
    Aug 2011
    #5
    Ja nä det är ju nära 5 Mars är det sagt, du då?
  10. 5
    Ja nä det är ju nära 5 Mars är det sagt, du då?
  11. Medlem sedan
    Jul 2011
    #6
    11 februari.. men går säkert över minst en vecka! =)
    hur mår du och bebis då?
  12. 6
    11 februari.. men går säkert över minst en vecka! =)
    hur mår du och bebis då?
  13. Medlem sedan
    Aug 2011
    #7
    11 februari.. men går säkert över minst en vecka! =)
    hur mår du och bebis då?
    Jo vi mår hyfsat bra förutom hemska kväljningar, usch det är vidrigt! Men det är väl det enda hittills, hoppas man slipper foglossning bara! Hur mår ni?
  14. 7
    11 februari.. men går säkert över minst en vecka! =)
    hur mår du och bebis då?
    Jo vi mår hyfsat bra förutom hemska kväljningar, usch det är vidrigt! Men det är väl det enda hittills, hoppas man slipper foglossning bara! Hur mår ni?
  15. Medlem sedan
    Jul 2011
    #8
    Ja det är ju inte så trevligt! Nej det ser man ju inte fram emot jättemycket direkt! Jo vi mår hyfsat, illamåendet har äntligen börjat släppa! Nu längtar man bara efter att magen ska börja växa på riktigt så man inte bara set tjock och pluffsig ut!
  16. 8
    Ja det är ju inte så trevligt! Nej det ser man ju inte fram emot jättemycket direkt! Jo vi mår hyfsat, illamåendet har äntligen börjat släppa! Nu längtar man bara efter att magen ska börja växa på riktigt så man inte bara set tjock och pluffsig ut!
  17. Medlem sedan
    Aug 2011
    #9
    Ja det är ju inte så trevligt! Nej det ser man ju inte fram emot jättemycket direkt! Jo vi mår hyfsat, illamåendet har äntligen börjat släppa! Nu längtar man bara efter att magen ska börja växa på riktigt så man inte bara set tjock och pluffsig ut!
    Ja vilken vecka befinner du dig i nu? Ja man känner sig uppsvälld och fet nu bara. har ni varit på nåt ultraljud än`?
  18. 9
    Ja det är ju inte så trevligt! Nej det ser man ju inte fram emot jättemycket direkt! Jo vi mår hyfsat, illamåendet har äntligen börjat släppa! Nu längtar man bara efter att magen ska börja växa på riktigt så man inte bara set tjock och pluffsig ut!
    Ja vilken vecka befinner du dig i nu? Ja man känner sig uppsvälld och fet nu bara. har ni varit på nåt ultraljud än`?
  19. Medlem sedan
    Jul 2011
    #10
    Nu är jag i vecka 15 (14+3). Du då? Ja vi var på Ul i vecka 12, ja ska vara med i nån undersökning och du fick man ett tidigt ultraljud! Det var helt underbart! Du då?
  20. 10
    Nu är jag i vecka 15 (14+3). Du då? Ja vi var på Ul i vecka 12, ja ska vara med i nån undersökning och du fick man ett tidigt ultraljud! Det var helt underbart! Du då?
  21. Medlem sedan
    Aug 2011
    #11
    Nu är jag i vecka 15 (14+3). Du då? Ja vi var på Ul i vecka 12, ja ska vara med i nån undersökning och du fick man ett tidigt ultraljud! Det var helt underbart! Du då?
    Jag är i vecka 11, vet inte exakt vilken dag, för på ultraljudet var det lite olika beroende på hur hon mätte. Det var spännande läskigt och roligt, ja allt på samma gång Känns fortfarande overkligt på nåt sätt. Har ni gjort KUB test också?
  22. 11
    Nu är jag i vecka 15 (14+3). Du då? Ja vi var på Ul i vecka 12, ja ska vara med i nån undersökning och du fick man ett tidigt ultraljud! Det var helt underbart! Du då?
    Jag är i vecka 11, vet inte exakt vilken dag, för på ultraljudet var det lite olika beroende på hur hon mätte. Det var spännande läskigt och roligt, ja allt på samma gång Känns fortfarande overkligt på nåt sätt. Har ni gjort KUB test också?
  23. Medlem sedan
    Jul 2011
    #12
    Okej! Ja visst var det det. Jag kan fortfarande få för mig att barnet är dött. Det är riktigt jobbigt att tänka på det hela tiden. Hur känner du? Är du orolig eller lugn? Nej nåt sånt har vi inte gjort, har ni?
  24. 12
    Okej! Ja visst var det det. Jag kan fortfarande få för mig att barnet är dött. Det är riktigt jobbigt att tänka på det hela tiden. Hur känner du? Är du orolig eller lugn? Nej nåt sånt har vi inte gjort, har ni?
  25. Medlem sedan
    Aug 2011
    #13
    Okej! Ja visst var det det. Jag kan fortfarande få för mig att barnet är dött. Det är riktigt jobbigt att tänka på det hela tiden. Hur känner du? Är du orolig eller lugn? Nej nåt sånt har vi inte gjort, har ni?

    Ja vi ska göra det nästa vecka, så ska dom kolla att ungen är frisk Även om det inte är 100% säkert svar.

    Jag är nog för det mesta ganska lugn, oroar mig mer för vad som kommer att hända när ungen väl är född, jag har ingen erfarenhet alls av barn.

    Jag är så sugen på att kolla barngrejer redan nu har ni vänner och så som har barn också?
  26. 13
    Okej! Ja visst var det det. Jag kan fortfarande få för mig att barnet är dött. Det är riktigt jobbigt att tänka på det hela tiden. Hur känner du? Är du orolig eller lugn? Nej nåt sånt har vi inte gjort, har ni?

    Ja vi ska göra det nästa vecka, så ska dom kolla att ungen är frisk Även om det inte är 100% säkert svar.

    Jag är nog för det mesta ganska lugn, oroar mig mer för vad som kommer att hända när ungen väl är född, jag har ingen erfarenhet alls av barn.

    Jag är så sugen på att kolla barngrejer redan nu har ni vänner och så som har barn också?
  27. Medlem sedan
    Jul 2011
    #14
    Okej! Ja det är ju skönt att veta att den mår bra! Va härligt att du är så lugn, önskar ja kunde vara det med!

    Ja är åxå supersugen på att kolla på massa söta saker, men ska vänta tills nästa Ul är gjort har ja tänkt! Sen ska vi nog ta reda på könet tror jag. Ska ni det?

    Nja, min sambos kompisar har barn men inte mina! Har era det?
  28. 14
    Okej! Ja det är ju skönt att veta att den mår bra! Va härligt att du är så lugn, önskar ja kunde vara det med!

    Ja är åxå supersugen på att kolla på massa söta saker, men ska vänta tills nästa Ul är gjort har ja tänkt! Sen ska vi nog ta reda på könet tror jag. Ska ni det?

    Nja, min sambos kompisar har barn men inte mina! Har era det?
  29. Medlem sedan
    Aug 2011
    #15
    Ja när är nästa UL? Min barnmorska sa att man bara gör ett och det är i vecka 18, låångt kvar tills dess
    Nä jag har en kompis från gymnasiet som har barn annars inga fler...
    Hur länge har du och sin sambo varit tillsammans?
    Jag är kluven det där med å ta reda på könet, men jag tror det får bli en överraskning, om man nu inte råkar se det själv då på UL :P
  30. 15
    Ja när är nästa UL? Min barnmorska sa att man bara gör ett och det är i vecka 18, låångt kvar tills dess
    Nä jag har en kompis från gymnasiet som har barn annars inga fler...
    Hur länge har du och sin sambo varit tillsammans?
    Jag är kluven det där med å ta reda på könet, men jag tror det får bli en överraskning, om man nu inte råkar se det själv då på UL :P
  31. Medlem sedan
    Jul 2011
    #16
    Ja det brukar ju vara i vecka 17-18 men vi har inte försen i v. 19 så vi har 1 månad kvar och det känns som en evighet dit!

    Vi har varit tillsammans i snart 5 år! Ni då!?

    Ja jag hoppas ju att man får se det själv på Ul, det är ju inte läkare, eller vad dom nu är, som säger vilket kön det är även fast dom ser det!

    Har ni berättat än för era närmast förresten!? Hur reagerade dom?
  32. 16
    Ja det brukar ju vara i vecka 17-18 men vi har inte försen i v. 19 så vi har 1 månad kvar och det känns som en evighet dit!

    Vi har varit tillsammans i snart 5 år! Ni då!?

    Ja jag hoppas ju att man får se det själv på Ul, det är ju inte läkare, eller vad dom nu är, som säger vilket kön det är även fast dom ser det!

    Har ni berättat än för era närmast förresten!? Hur reagerade dom?
  33. Medlem sedan
    Aug 2011
    #17
    Ja det brukar ju vara i vecka 17-18 men vi har inte försen i v. 19 så vi har 1 månad kvar och det känns som en evighet dit!

    Vi har varit tillsammans i snart 5 år! Ni då!?

    Ja jag hoppas ju att man får se det själv på Ul, det är ju inte läkare, eller vad dom nu är, som säger vilket kön det är även fast dom ser det!

    Har ni berättat än för era närmast förresten!? Hur reagerade dom?
    Vi har varit tillsammans i 3 år!

    Ja lång väntan blir det

    Nej vi har faktiskt inte berättat för föräldrar/jobbet än, bara för vänner.
    Går å tänker på hur vi ska berätta, har ni berättat? Isåfall hur?
  34. 17
    Ja det brukar ju vara i vecka 17-18 men vi har inte försen i v. 19 så vi har 1 månad kvar och det känns som en evighet dit!

    Vi har varit tillsammans i snart 5 år! Ni då!?

    Ja jag hoppas ju att man får se det själv på Ul, det är ju inte läkare, eller vad dom nu är, som säger vilket kön det är även fast dom ser det!

    Har ni berättat än för era närmast förresten!? Hur reagerade dom?
    Vi har varit tillsammans i 3 år!

    Ja lång väntan blir det

    Nej vi har faktiskt inte berättat för föräldrar/jobbet än, bara för vänner.
    Går å tänker på hur vi ska berätta, har ni berättat? Isåfall hur?
  35. Medlem sedan
    Jul 2011
    #18
    Ja det känns som om tiden går väldigt långsamt ibland!

    Ja vi har berättat för de närmaste vännerna och släkten, resten får märka det själva!! Jag var supernervös när vi skulle berätta och mådde nästan illa ha ha! Vi fick ju ett tidigt Ul och fick 4 fina bilder så vi satte in dem i ett album. Sen så visade vi bara albumet för dem så fick de själva titta! jag tyckte det var superskönt att slippa säga det till dom ha ha!!
    Hur har ni tänkt att göra?
  36. 18
    Ja det känns som om tiden går väldigt långsamt ibland!

    Ja vi har berättat för de närmaste vännerna och släkten, resten får märka det själva!! Jag var supernervös när vi skulle berätta och mådde nästan illa ha ha! Vi fick ju ett tidigt Ul och fick 4 fina bilder så vi satte in dem i ett album. Sen så visade vi bara albumet för dem så fick de själva titta! jag tyckte det var superskönt att slippa säga det till dom ha ha!!
    Hur har ni tänkt att göra?
  37. Medlem sedan
    Aug 2011
    #19
    Ja det känns som om tiden går väldigt långsamt ibland!

    Ja vi har berättat för de närmaste vännerna och släkten, resten får märka det själva!! Jag var supernervös när vi skulle berätta och mådde nästan illa ha ha! Vi fick ju ett tidigt Ul och fick 4 fina bilder så vi satte in dem i ett album. Sen så visade vi bara albumet för dem så fick de själva titta! jag tyckte det var superskönt att slippa säga det till dom ha ha!!
    Hur har ni tänkt att göra?
    ja vad smart, vi fick inga bilder tyvärr så vi måste berätta det, nervöst! hur reagerade dom? Blev dom glada?
    Jobbar du och din kille förresten?
  38. 19
    Ja det känns som om tiden går väldigt långsamt ibland!

    Ja vi har berättat för de närmaste vännerna och släkten, resten får märka det själva!! Jag var supernervös när vi skulle berätta och mådde nästan illa ha ha! Vi fick ju ett tidigt Ul och fick 4 fina bilder så vi satte in dem i ett album. Sen så visade vi bara albumet för dem så fick de själva titta! jag tyckte det var superskönt att slippa säga det till dom ha ha!!
    Hur har ni tänkt att göra?
    ja vad smart, vi fick inga bilder tyvärr så vi måste berätta det, nervöst! hur reagerade dom? Blev dom glada?
    Jobbar du och din kille förresten?
  39. Medlem sedan
    Aug 2011
    #20
    Vad roligt! Ja man känner sig rätt så ung, men samtidigt inte, tror det är en rätt bra ålder ändå När är bebben beräknad?
    Ursäkta, missade fullständigt ditt svar Jag tror också det ordnar sig.
    23e Mars, sägs det
  40. 20
    Vad roligt! Ja man känner sig rätt så ung, men samtidigt inte, tror det är en rätt bra ålder ändå När är bebben beräknad?
    Ursäkta, missade fullständigt ditt svar Jag tror också det ordnar sig.
    23e Mars, sägs det
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Gravid BF vår-sommar 2012 första barnet?
    By saruska in forum Gravidsnack
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-02-28, 13:58
  2. Gravid med första barnet BF 6/3
    By Anonym in forum _1203 Marsbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-08-22, 07:54
  3. gravid 36 år första barnet
    By barn alnö in forum _1104 Aprilbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-12-17, 10:38
  4. Gravid över 40 år med första barnet
    By Eleonora09 in forum Gravidsnack
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2010-12-02, 23:04
  5. Gravid med 4:e barnet
    By anonymt namn in forum Många barn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-05-16, 09:35
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar