Skor och gummistövlar
_0910 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2007
    #1

    Skor och gummistövlar

    Det har vi handlat till de barn som behövde det här hemma i "byn" idag. I vanliga fall brukar vi åka in till Borås för det blir mycket billigare. Men nu kände vi att vi gynnar ortens butiker men det kalaset gick å andra sidan på drygt 900 kronor.

    Men Adam fick ett par Viking gummistövlar. Från damavdelningen. Men de är svarta och inte alls flickiga. Han har så långa och smala fötter och hälar att det inte passade alls med de som var på herr avdelningen. Sedan fick Sakarias ett par Kangaroo gympaskor i strl. 25. De var på rea som tur var. Jakob fick med ett par gympaskor som han var jättenöjd med. Kul när de kan säga själva vad de gillar och inte. De första han provade ratade han direkt.
    Vill ni läsa min nystartade blogg så maila mig för adressen!
  2. 1
    Skor och gummistövlar Det har vi handlat till de barn som behövde det här hemma i "byn" idag. I vanliga fall brukar vi åka in till Borås för det blir mycket billigare. Men nu kände vi att vi gynnar ortens butiker men det kalaset gick å andra sidan på drygt 900 kronor.

    Men Adam fick ett par Viking gummistövlar. Från damavdelningen. Men de är svarta och inte alls flickiga. Han har så långa och smala fötter och hälar att det inte passade alls med de som var på herr avdelningen. Sedan fick Sakarias ett par Kangaroo gympaskor i strl. 25. De var på rea som tur var. Jakob fick med ett par gympaskor som han var jättenöjd med. Kul när de kan säga själva vad de gillar och inte. De första han provade ratade han direkt.
  3. Medlem sedan
    Jun 2000
    #2
    Jag kollade på skor idag till ungarna på COOP för där hade dom riktigt billiga skor som var av utgående modell. Kom dock bara hem med vanliga tygskor till mig för det extrema priset 10,- Hon i kassan undrade om det fanns fler. Jag min dumsnåle idiot köpte inte två par, vafan tänker jag med ibland *skrattar*
  4. 2
    Jag kollade på skor idag till ungarna på COOP för där hade dom riktigt billiga skor som var av utgående modell. Kom dock bara hem med vanliga tygskor till mig för det extrema priset 10,- Hon i kassan undrade om det fanns fler. Jag min dumsnåle idiot köpte inte två par, vafan tänker jag med ibland *skrattar*
  5. Medlem sedan
    Jan 2007
    #3
    Haha! Nä med det priset kunde du ju köpt flera par ju! Synd att man inte kan hitta skor till ungarna för det priset!
  6. 3
    Haha! Nä med det priset kunde du ju köpt flera par ju! Synd att man inte kan hitta skor till ungarna för det priset!
  7. Medlem sedan
    Jun 2000
    #4
    Dom hade skor för 39,- men självklart fanns inga till Alicia och eftersom sonen inte var med vågade jag inte köpa några till honom. Men det var tygskor och sandaler så dom funkar ju inte så länge till när hösten kommer...
  8. 4
    Dom hade skor för 39,- men självklart fanns inga till Alicia och eftersom sonen inte var med vågade jag inte köpa några till honom. Men det var tygskor och sandaler så dom funkar ju inte så länge till när hösten kommer...
  9. Medlem sedan
    Nov 2005
    #5
    Vad har era kids för skostorlek nu?

    Simon platsar numera i stlk 24. Från 21-22 som han hade tills för en månad sen så POFF blev det 24. Framförallt har stortån växt.
  10. 5
    Vad har era kids för skostorlek nu?

    Simon platsar numera i stlk 24. Från 21-22 som han hade tills för en månad sen så POFF blev det 24. Framförallt har stortån växt.
  11. Medlem sedan
    Jan 2007
    #6
    Nä det är inte lätt att köpa till dem när de inte är med. Här var det med nästan bara tygskor och sandaler på rean och av vanliga gympaskor var det ju inga storlekar som stämde med barnens fötter.
  12. 6
    Nä det är inte lätt att köpa till dem när de inte är med. Här var det med nästan bara tygskor och sandaler på rean och av vanliga gympaskor var det ju inga storlekar som stämde med barnens fötter.
  13. Medlem sedan
    Jan 2007
    #7
    På de skor som Sakarias fick idag var det strl. 25.
  14. 7
    På de skor som Sakarias fick idag var det strl. 25.
  15. Medlem sedan
    Jun 2000
    #8
    Alicia har fortfarande minifötter (minst i gruppen?). Hon har 19 i sina sandaler och 20 i sina gympaskor. Min farmor hade 35 i skor så jag misstänker att bägge ungarnas minifötter kommer från henne
  16. 8
    Alicia har fortfarande minifötter (minst i gruppen?). Hon har 19 i sina sandaler och 20 i sina gympaskor. Min farmor hade 35 i skor så jag misstänker att bägge ungarnas minifötter kommer från henne
  17. Medlem sedan
    Jan 2007
    #9
    Låter fint med små fötter tycker jag. In min familj har alla ganska stora fötter men smala.
  18. 9
    Låter fint med små fötter tycker jag. In min familj har alla ganska stora fötter men smala.
  19. Medlem sedan
    Jun 2000
    #10
    Alex är ju 7 och har 30, jag vet inte hur stora fötter en 7åring brukar ha men allas skor i skolan ser iaf mycket större ut. MYCKET större
  20. 10
    Alex är ju 7 och har 30, jag vet inte hur stora fötter en 7åring brukar ha men allas skor i skolan ser iaf mycket större ut. MYCKET större
  21. Medlem sedan
    Apr 2009
    #11
    Lo har fortfarande 22, samma som hon haft sedan tidigt i våras. Ungen växer inte, inte på något håll! Men jag köper nya kläder och skor ändå, för de gamla har jag hunnit tröttna på.
  22. 11
    Lo har fortfarande 22, samma som hon haft sedan tidigt i våras. Ungen växer inte, inte på något håll! Men jag köper nya kläder och skor ändå, för de gamla har jag hunnit tröttna på.
  23. Medlem sedan
    Jan 2007
    #12
    Gabriel är 8,5 år och han har 33- 34 på sina nu. Adam som är 10år har 36-37.
  24. 12
    Gabriel är 8,5 år och han har 33- 34 på sina nu. Adam som är 10år har 36-37.
  25. Medlem sedan
    Jun 2000
    #13
    Haha jag gör samma sak! Alicia kan fortfarande ha en del i 74 men jag är så innerligt trött på kläderna i 74 som hon haft sen förra sommaren så jag började redan på senvintern inhandla en massa nytt i 80 Orka vänta till ungen växer för det går icke fort i det här huset
  26. 13
    Haha jag gör samma sak! Alicia kan fortfarande ha en del i 74 men jag är så innerligt trött på kläderna i 74 som hon haft sen förra sommaren så jag började redan på senvintern inhandla en massa nytt i 80 Orka vänta till ungen växer för det går icke fort i det här huset
  27. Medlem sedan
    Feb 2009
    #14
    Har en till big foot med stl 24 (kommer bli 26 på vintersko)
    Hennes fot mäter nu 14,5 cm.
    Hon har vuxit från stl 22 till 24 under sommaren.
  28. 14
    Har en till big foot med stl 24 (kommer bli 26 på vintersko)
    Hennes fot mäter nu 14,5 cm.
    Hon har vuxit från stl 22 till 24 under sommaren.
  29. Medlem sedan
    Mar 2009
    #15
    Wow, det är inte billigt att vara en stor småbarnsfamilj.
  30. 15
    Wow, det är inte billigt att vara en stor småbarnsfamilj.
  31. Medlem sedan
    Aug 2007
    #16
    Samma här! Thea fyllde 8 i juni och har stl 34 i skor och antagligen blir det stl 35 i vinterkängorna.
  32. 16
    Samma här! Thea fyllde 8 i juni och har stl 34 i skor och antagligen blir det stl 35 i vinterkängorna.
  33. Medlem sedan
    Aug 2007
    #17
    Maja har stl 22/23...lite beroende på vad det är för sko
  34. 17
    Maja har stl 22/23...lite beroende på vad det är för sko
  35. Medlem sedan
    Jan 2007
    #18
    Nä speciellt inte om man tänker sig att gynna ortens egna butiker. Då blir det svindyrt. Men ibland gör vi det ändå.
  36. 18
    Nä speciellt inte om man tänker sig att gynna ortens egna butiker. Då blir det svindyrt. Men ibland gör vi det ändå.
  37. Medlem sedan
    Nov 2005
    #19
    Min bonusson är 7 (fyller 8) o har 29-30.. Men han klär bara stlk 122 (har typ gjort det i evigheter) så han kanske är liten??
  38. 19
    Min bonusson är 7 (fyller 8) o har 29-30.. Men han klär bara stlk 122 (har typ gjort det i evigheter) så han kanske är liten??
  39. Medlem sedan
    Jun 2000
    #20
    Alex har också bara 122 i storlek och jag får alltid höra att han är så liten men jag vet ju inget annat
  40. 20
    Alex har också bara 122 i storlek och jag får alltid höra att han är så liten men jag vet ju inget annat
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Gummistövlar eller skor i skogen?
    By Anonym Morsan in forum Tonåringar
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2010-05-11, 21:14
  2. Skor eller inte skor på fest?
    By huskors in forum Ordet är fritt
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2009-04-05, 21:36
  3. vinterkläder, skor/sommarkläder, skor
    By Jag-67 in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-09-03, 14:51
  4. Skor skor skor - skor överallt!
    By Nugga in forum Hem & fritid
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-06-22, 10:34
  5. Skor, skor skor....Hjälp!
    By ulrikaf69 in forum Småbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-03-26, 12:01
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar