Flygande cirkus
Många barn
  1. Medlem sedan
    Aug 2000
    #1

    Flygande cirkus

    Igår när vi varit på havet hela dagen och gick från båten mot parkeringen såg vi tydligen ut som en sån. Flygande cirkus alltså. En familj med tre barn i åldrarna 1-4 år stod och kollade hela tiden när vi gick över stranden med 5 barn, packning och flytvästar. Sen gick dom framför oss och vände sig om hela vägen- föräldrarna alltså. När vi sen packat in oss i bilarna(vi har två nu istället för buss) så glider min man förbi med sportbilen och två barn och jag kör ut bakom i Lexusen med tre. Mannen i den andra familjen står utanför sin bil och kollar, ropar på sin fru som kommer och han berättar vad han sett. Båda två står precis framför mig när jag kör iväg och ler stort åt oss.
    Vi var varken högljudda eller speciellt många. Hur har ni det som har många barn- alltså betydligt fler än fem? Glor folk så?
    Visst kollar folk ofta när vi är tillsammans allihop men det här var ju inte direkt diskret.
    Mamma till
    Noah-00
    Jonah-03
    Gabriel-05
    Eliah-08
    Hannah jan.11
    fudge.babyblogg.se
  2. 1
    Flygande cirkus Igår när vi varit på havet hela dagen och gick från båten mot parkeringen såg vi tydligen ut som en sån. Flygande cirkus alltså. En familj med tre barn i åldrarna 1-4 år stod och kollade hela tiden när vi gick över stranden med 5 barn, packning och flytvästar. Sen gick dom framför oss och vände sig om hela vägen- föräldrarna alltså. När vi sen packat in oss i bilarna(vi har två nu istället för buss) så glider min man förbi med sportbilen och två barn och jag kör ut bakom i Lexusen med tre. Mannen i den andra familjen står utanför sin bil och kollar, ropar på sin fru som kommer och han berättar vad han sett. Båda två står precis framför mig när jag kör iväg och ler stort åt oss.
    Vi var varken högljudda eller speciellt många. Hur har ni det som har många barn- alltså betydligt fler än fem? Glor folk så?
    Visst kollar folk ofta när vi är tillsammans allihop men det här var ju inte direkt diskret.
  3. Medlem sedan
    Nov 2001
    #2

    Kanske kollade de in

    de snygga bilarna
  4. 2
    Kanske kollade de in de snygga bilarna
  5. Medlem sedan
    Nov 2001
    #3

    :-)

    ---
  6. 3
    :-) ---
  7. Medlem sedan
    Aug 2000
    #4
    Ja så måste det vara
  8. 4
    Ja så måste det vara
  9. Medlem sedan
    Mar 2003
    #5
    Behöver inte ha varit ngt negativt, kan ha varit så enkelt som att de var nyfikna på hur ni valt att lösa bilfrågan... Redan nu när vi har tre är det klart meckigt och bekymmersamt att rymmas i vår bil så jag kan tänka mig att det inte är helt unikt att man funderar på den typen av praktiska saker.
  10. 5
    Behöver inte ha varit ngt negativt, kan ha varit så enkelt som att de var nyfikna på hur ni valt att lösa bilfrågan... Redan nu när vi har tre är det klart meckigt och bekymmersamt att rymmas i vår bil så jag kan tänka mig att det inte är helt unikt att man funderar på den typen av praktiska saker.
  11. Medlem sedan
    Oct 2009
    #6
    Tror inte det var antalet barn de glodde på, dom undrade nog bara hur ni kan ha råd med så fina bilar när ni borde köra omkring i en skruttig folkvagnsbuss eller något.

    Vi har en sjusittsig bil, men eftersom vi har 6 barn och en pojkvän till den älsta, får vi ofta köra med 2 bilar. men jag har aldrig upplevt att någon glor på oss när vi är alla 9.

    I januari blir vi en till, då kanske det är dags att bli uttittade, när vi blir 10 personer, men inget ännu.
  12. 6
    Tror inte det var antalet barn de glodde på, dom undrade nog bara hur ni kan ha råd med så fina bilar när ni borde köra omkring i en skruttig folkvagnsbuss eller något.

    Vi har en sjusittsig bil, men eftersom vi har 6 barn och en pojkvän till den älsta, får vi ofta köra med 2 bilar. men jag har aldrig upplevt att någon glor på oss när vi är alla 9.

    I januari blir vi en till, då kanske det är dags att bli uttittade, när vi blir 10 personer, men inget ännu.
  13. Medlem sedan
    Jun 2003
    #7
    ibland kollar folk men jag bryr mig inte.

    Vi har 6 barn tillsammans (han 2 sen förut,jag 3 sen förut,1 gemensam ) i åldrarna från 3-20

    Min man är 52,jag 39,vi har en 3 åring.....mannen har en dotter på 20,ibland undrar nog folk över vem som är förälder till vem osv...ha ha
  14. 7
    ibland kollar folk men jag bryr mig inte.

    Vi har 6 barn tillsammans (han 2 sen förut,jag 3 sen förut,1 gemensam ) i åldrarna från 3-20

    Min man är 52,jag 39,vi har en 3 åring.....mannen har en dotter på 20,ibland undrar nog folk över vem som är förälder till vem osv...ha ha

Liknande trådar

  1. Flygande Jakob.
    By *Koala* in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-10-31, 17:22
  2. Flygande FavoritFisk!
    By mor72 in forum Mat & dryck
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-02-14, 22:09
  3. Flygande barn...
    By Maria m. Hampus in forum _02 Höstbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-01-18, 16:33
  4. Flygande Jacob
    By Grynisen in forum Mat & dryck
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-09-09, 11:35
  5. Flygande Jakob
    By Anna i Seattle, bf 4/12 in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2005-10-21, 02:31
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar