Tidiga SD?
_0910 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2009
    #1

    Tidiga SD?

    Jag väljer att fråga er här eftersom ni alla är erfarna
    Har de senaste två dagarna haft en känsla i magen som känns som sammandragningar eller förvärkar...men det kommer inte o går itan känns ihållande hela tiden!
    Är det inte lite tidigt för detta?
    Jag ska ringa BM senare idag och höra vad hon säger, känner mig ändå lite oroad måste jag erkänna.

    Idag fickjag vända direkt då jag kom till jobbet pga att jag hade vanlig magknip också, som fick mig att bli kräksjuk...both ways ommansägerså, nu har det lugnat ner sig men själva sammandragningsvärken eller vad det nu är håller i sig. Kan det hänga ihop?
    Em -- -,- -`- -@
  2. 1
    Tidiga SD? Jag väljer att fråga er här eftersom ni alla är erfarna
    Har de senaste två dagarna haft en känsla i magen som känns som sammandragningar eller förvärkar...men det kommer inte o går itan känns ihållande hela tiden!
    Är det inte lite tidigt för detta?
    Jag ska ringa BM senare idag och höra vad hon säger, känner mig ändå lite oroad måste jag erkänna.

    Idag fickjag vända direkt då jag kom till jobbet pga att jag hade vanlig magknip också, som fick mig att bli kräksjuk...both ways ommansägerså, nu har det lugnat ner sig men själva sammandragningsvärken eller vad det nu är håller i sig. Kan det hänga ihop?
  3. Medlem sedan
    Aug 2007
    #2
    Det kan ju vara stress och det kan vara urinvägsinfektion om jag inte minns helt fel som orsakar tidiga SD. Du gör nog rätt som kontaktar BM för att utreda vidare vad dina sd beror på.

    Hoppas du får ett svar och kan åtgärda så du slipper sd och att oroa dig kram
  4. 2
    Det kan ju vara stress och det kan vara urinvägsinfektion om jag inte minns helt fel som orsakar tidiga SD. Du gör nog rätt som kontaktar BM för att utreda vidare vad dina sd beror på.

    Hoppas du får ett svar och kan åtgärda så du slipper sd och att oroa dig kram
  5. Medlem sedan
    Nov 2005
    #3
    Jag mådde ju illa typ hela tiden men mådde ännu mer illa när jag hade sammandragningar, så det kan absolut hänga ihop.

    Sammandragningarna kan ju framkallas av stress, men kolla upp för säkerhets skull. Det gjorde ju inte jag (fattade inte vad det var) o till sist visade det sig att jag hade börjat öppna mig (i v 29). Men annars har jag nåt minne av att jag hade sammandragningar redan från v 20 o med andra barnet kan väl det mesta komma tidigare, är det inte så? (man blir stor tidigare o känner bebisen tidigare???)
  6. 3
    Jag mådde ju illa typ hela tiden men mådde ännu mer illa när jag hade sammandragningar, så det kan absolut hänga ihop.

    Sammandragningarna kan ju framkallas av stress, men kolla upp för säkerhets skull. Det gjorde ju inte jag (fattade inte vad det var) o till sist visade det sig att jag hade börjat öppna mig (i v 29). Men annars har jag nåt minne av att jag hade sammandragningar redan från v 20 o med andra barnet kan väl det mesta komma tidigare, är det inte så? (man blir stor tidigare o känner bebisen tidigare???)
  7. Medlem sedan
    Jan 2007
    #4
    Låter som att du nog ska höra med din BM om sammandragningarna. Jag har med hört att det kan tyda på UVI men har ingen egen erfarenhet av det.

    Mår du fortfarande dålig som om du vore kräksjuk?
  8. 4
    Låter som att du nog ska höra med din BM om sammandragningarna. Jag har med hört att det kan tyda på UVI men har ingen egen erfarenhet av det.

    Mår du fortfarande dålig som om du vore kräksjuk?

Liknande trådar

  1. Tidiga UL?
    By mayya in forum _0909 Septemberbarn
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2009-02-23, 10:45
  2. Tidiga symptom
    By Ziro in forum _0909 Septemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-01-20, 11:59
  3. oj 12v för tidiga
    By tvilling2 in forum _0801 Januaribarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-01-31, 14:52
  4. Den tidiga morgonen
    By Tindraliten in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-01-29, 09:20
  5. Ang tidiga ul
    By bipbip in forum Flera barn - tvillingar & fler
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-11-14, 09:48
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar