smärta på vänster sida mage
Gravidsnack
  1. Medlem sedan
    Jul 2011
    #1

    smärta på vänster sida mage

    hej! är det någon mer än jag som har smärta på vänster sida, av förmodligen livmodern? och det dra neråt ljumsken? har läst att det kan höra till graviditeten då livmodern "tränar inför förlossningen" men blir lite fundersam på om någon annan har detta? det känns som om allt drar ihop sig och släpper efter en stund.. svårt att förklara..
    KRAM
  2. 1
    smärta på vänster sida mage hej! är det någon mer än jag som har smärta på vänster sida, av förmodligen livmodern? och det dra neråt ljumsken? har läst att det kan höra till graviditeten då livmodern "tränar inför förlossningen" men blir lite fundersam på om någon annan har detta? det känns som om allt drar ihop sig och släpper efter en stund.. svårt att förklara..
    KRAM
  3. Medlem sedan
    May 2011
    #2
    Hej.

    Vill inte skrämma upp dig, men jag fick ont i vänster sida av magen, som strålade ner i vänster jumske.. Det var njursten!
    Helt ofarligt för bebisen, men det gör så in i helvete ont!

    Inte säkert att det är njursten som du har, men mitt tipps är att lägga dig ner och vila och om det börjar göra ondare så ska du kontakta bm!

    MVH Malin
  4. 2
    Hej.

    Vill inte skrämma upp dig, men jag fick ont i vänster sida av magen, som strålade ner i vänster jumske.. Det var njursten!
    Helt ofarligt för bebisen, men det gör så in i helvete ont!

    Inte säkert att det är njursten som du har, men mitt tipps är att lägga dig ner och vila och om det börjar göra ondare så ska du kontakta bm!

    MVH Malin
  5. krukan04
    #3
    Hej busan!
    Jag har haft liknande smärtor som du beskriver, på både höger och vänster sida..
    Fick det förklarat för mig av min syster, saken är den att vår livmoder "sitter fast" men två "gummiband" på varderasida.. Detta kallar ligement. När livmodern reser på sig som den gär i början av gravidteten så måste även dessa band sträcka på sig. Detta kan göra ont och hos andra känns det inte, som allt annar med våra kroppar
    Jag tror inte du behöver vara orlig faktist, du märker själv när det gör ont på ett underligt fel sätt och då är rådomvård ett telefonsamtal bort
    Hoppas det blir bättre, när jag får som ondast och det inte går över så tar jag en eller två alvedon
    Bättre det än att det gör ont, både för dig och bebis
    Kram
  6. 3
    Hej busan!
    Jag har haft liknande smärtor som du beskriver, på både höger och vänster sida..
    Fick det förklarat för mig av min syster, saken är den att vår livmoder "sitter fast" men två "gummiband" på varderasida.. Detta kallar ligement. När livmodern reser på sig som den gär i början av gravidteten så måste även dessa band sträcka på sig. Detta kan göra ont och hos andra känns det inte, som allt annar med våra kroppar
    Jag tror inte du behöver vara orlig faktist, du märker själv när det gör ont på ett underligt fel sätt och då är rådomvård ett telefonsamtal bort
    Hoppas det blir bättre, när jag får som ondast och det inte går över så tar jag en eller två alvedon
    Bättre det än att det gör ont, både för dig och bebis
    Kram
  7. Medlem sedan
    Aug 2011
    #4
    Har haft ont i magen av och till mest hela tiden, men barnmorskan sa att så länge man inte får tillbaka sin mens, eller blodflytningar så är det inget att oroa sig över. Däremot kan det vara njursten eller något annat, men jag är ingen expert på magont så har svårt att hjälpa dig där. Jag har inte gjort något åt saken i alla fall, utan litat på att allt är i sin ordning så länge jag inte blöder
    Ska på UL snart så då vet man mer hur krabaten mår
  8. 4
    Har haft ont i magen av och till mest hela tiden, men barnmorskan sa att så länge man inte får tillbaka sin mens, eller blodflytningar så är det inget att oroa sig över. Däremot kan det vara njursten eller något annat, men jag är ingen expert på magont så har svårt att hjälpa dig där. Jag har inte gjort något åt saken i alla fall, utan litat på att allt är i sin ordning så länge jag inte blöder
    Ska på UL snart så då vet man mer hur krabaten mår
  9. Medlem sedan
    Jul 2011
    #5
    Jag har ofta samnågot liknande men på höger sida, särskilt när jag är och går med hunden i snabb takt. Så jag tror att det kan vara livmodern eller något annat som spänner.

    Oroar mig dock inte då alla värden hela tiden varit perfekta utan kosttillskott, mediciner eller andra åtgärder.
  10. 5
    Jag har ofta samnågot liknande men på höger sida, särskilt när jag är och går med hunden i snabb takt. Så jag tror att det kan vara livmodern eller något annat som spänner.

    Oroar mig dock inte då alla värden hela tiden varit perfekta utan kosttillskott, mediciner eller andra åtgärder.
  11. Medlem sedan
    Sep 2010
    #6
    Jag har spänningasr i hela magen!
    Ibland hela framsidan, ibland på sidorna. Ibland känns det som håll.
    Precis som SaraRahm så är hundprommenader kämpigt ibland!
    Pratade med BM igår och hon sa att det var helt normalt!
  12. 6
    Jag har spänningasr i hela magen!
    Ibland hela framsidan, ibland på sidorna. Ibland känns det som håll.
    Precis som SaraRahm så är hundprommenader kämpigt ibland!
    Pratade med BM igår och hon sa att det var helt normalt!
  13. Medlem sedan
    Jul 2011
    #7
    tack för alla svaren! blev att känns lite bättre nu när inte bara jag har de här "konstiga" smärtorna.. vi får hoppas att de går över snart..
  14. 7
    tack för alla svaren! blev att känns lite bättre nu när inte bara jag har de här "konstiga" smärtorna.. vi får hoppas att de går över snart..

Liknande trådar

  1. Ont på vänster sida?
    By Irene Huss in forum _1108 Augustibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-04-27, 22:03
  2. Ont i nedre vänster sida
    By Änglen in forum _1104 Aprilbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-09-13, 15:35
  3. Domningar i vänster sida av
    By AnneF med 3 busar in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-01-30, 08:23
  4. Diffus smärta i vänster bröst...?
    By anonym in forum Kropp & hälsa
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-08-05, 11:15
  5. Vänster sida?
    By webbee in forum _0702 Februaribarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-12-20, 13:15
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar