Inget socker!
_0910 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2007
    #1

    Inget socker!

    Idag har jag påbörjat min lilla viktresa med. Har en hel del kilon att gå ner och jag börjar nu med att inte äta och dricka sött. Första dagen har gått bra! Inget småätande alls på jobbet och inte hemma heller. Är bara till att hoppas att det fortsätter i samma stil nu!

    Jag kommer inte skriva upp mig på listan utan rapporterar mer skriftligt mellan varven.

    Fick till en liten cykeltur i kväll med!
    Vill ni läsa min nystartade blogg så maila mig för adressen!
  2. 1
    Inget socker! Idag har jag påbörjat min lilla viktresa med. Har en hel del kilon att gå ner och jag börjar nu med att inte äta och dricka sött. Första dagen har gått bra! Inget småätande alls på jobbet och inte hemma heller. Är bara till att hoppas att det fortsätter i samma stil nu!

    Jag kommer inte skriva upp mig på listan utan rapporterar mer skriftligt mellan varven.

    Fick till en liten cykeltur i kväll med!
  3. Medlem sedan
    Jan 2002
    #2
    Vad duktig du är! Jag bestämde mig i söndags för att INTE äta alls - CHIPS och SMÅGODIS. Fast ugnsbakade chips är OK, men efter ha tryckt i mig en 300 g's grillchipspåse i lördags inser jag att näe, det här funkar inte.. jag kan liksom inte "UNNA" mig 10 chips... nope, går inte tyvärr. Så nu ska jag försöka hålla mig ifrån chips och godis -ETT TAG- iallafall

    Heja dig!
  4. 2
    Vad duktig du är! Jag bestämde mig i söndags för att INTE äta alls - CHIPS och SMÅGODIS. Fast ugnsbakade chips är OK, men efter ha tryckt i mig en 300 g's grillchipspåse i lördags inser jag att näe, det här funkar inte.. jag kan liksom inte "UNNA" mig 10 chips... nope, går inte tyvärr. Så nu ska jag försöka hålla mig ifrån chips och godis -ETT TAG- iallafall

    Heja dig!
  5. Medlem sedan
    Feb 2000
    #3
    Bravo : ) Sockersuget är det jäkligaste!
  6. 3
    Bravo : ) Sockersuget är det jäkligaste!
  7. Medlem sedan
    Mar 2009
    #4
    Tummen upp!
    Det som är så skönt med det är att man tappar kilona så fort. Bara om man klarar av att hålla sig!

    Jag ska också sätta igång snart! Nu ska 7kg bort. Vill helst väga som jag gjorde för 6-7 år sedan. Får se hur det går.

    Tänkte inte heller skriva upp mig på listan. Eftersom terminen börjar och AFF blir oregelbundet nu för min del.
    Tänkte också bara skriva en kort rapport då och då.

    Lycka till med jobbet och kämpandet!
  8. 4
    Tummen upp!
    Det som är så skönt med det är att man tappar kilona så fort. Bara om man klarar av att hålla sig!

    Jag ska också sätta igång snart! Nu ska 7kg bort. Vill helst väga som jag gjorde för 6-7 år sedan. Får se hur det går.

    Tänkte inte heller skriva upp mig på listan. Eftersom terminen börjar och AFF blir oregelbundet nu för min del.
    Tänkte också bara skriva en kort rapport då och då.

    Lycka till med jobbet och kämpandet!
  9. Medlem sedan
    Mar 2009
    #5
    eller nej, jag menade som för 3-5 år sedan.
    Vill inte heller tillbaka in i de kläder då jag saknade några kilon.
  10. 5
    eller nej, jag menade som för 3-5 år sedan.
    Vill inte heller tillbaka in i de kläder då jag saknade några kilon.
  11. Medlem sedan
    Jan 2006
    #6
    Heja! Att bli av med sockret är det bästa! En befrielse att få det giftet ur kroppen. Jag har stretat på sedan i februari och mår SÅ bra!
  12. 6
    Heja! Att bli av med sockret är det bästa! En befrielse att få det giftet ur kroppen. Jag har stretat på sedan i februari och mår SÅ bra!
  13. Medlem sedan
    Jan 2007
    #7
    Jag funkar nog som dig där med. Kan inte hålla mig till en liten dos utan då blir det bara mer och mer i alla fall. Jag kör nolltolerans nu för annars vet jag att det är kört om jag tillåter mig att äta lite grand.
  14. 7
    Jag funkar nog som dig där med. Kan inte hålla mig till en liten dos utan då blir det bara mer och mer i alla fall. Jag kör nolltolerans nu för annars vet jag att det är kört om jag tillåter mig att äta lite grand.
  15. Medlem sedan
    Jan 2007
    #8
    Ja det är väldigt kraftigt. Men kände inte så mycket sug igår och det har jag inte gjort idag heller på dagen. Vi får se hur det blir nu senare ikväll. Det är då jag brukar trilla dit.
  16. 8
    Ja det är väldigt kraftigt. Men kände inte så mycket sug igår och det har jag inte gjort idag heller på dagen. Vi får se hur det blir nu senare ikväll. Det är då jag brukar trilla dit.
  17. Medlem sedan
    Jan 2007
    #9
    Ja jag hoppas att det kan rasa några kilon hyfsat fort nu! Lycka till själv!
  18. 9
    Ja jag hoppas att det kan rasa några kilon hyfsat fort nu! Lycka till själv!
  19. Medlem sedan
    Jan 2007
    #10
    Ja man mår verkligen mycket bättre utan allt socker. Jag har hållt upp i perioder innan och man märker stor skillnad ganska fort!
  20. 10
    Ja man mår verkligen mycket bättre utan allt socker. Jag har hållt upp i perioder innan och man märker stor skillnad ganska fort!
  21. Medlem sedan
    Aug 2007
    #11
    Det är tufft att bli av med sockersuget men oj vad mkt bättre man mår och hjälp vad mkt smaker man känner helt plötsligt

    Så kämpa på
  22. 11
    Det är tufft att bli av med sockersuget men oj vad mkt bättre man mår och hjälp vad mkt smaker man känner helt plötsligt

    Så kämpa på
  23. Medlem sedan
    Jan 2007
    #12
    Det går riktigt bra det här! Har faktiskt inte haft mycket sug alls och har inte ätit sött alls här hemma. Nu på någon dag. Blev ju lite på jobbet men väldigt lite. Såg på vågen med att jag nästan gått ner ett kilo på min första vecka och det sporrar ju en också. Sedan är det flera stycken på jobbet som också håller på med viktminskning och att få igång sin motion. Kul för då kan man sporra varandra där med!
  24. 12
    Det går riktigt bra det här! Har faktiskt inte haft mycket sug alls och har inte ätit sött alls här hemma. Nu på någon dag. Blev ju lite på jobbet men väldigt lite. Såg på vågen med att jag nästan gått ner ett kilo på min första vecka och det sporrar ju en också. Sedan är det flera stycken på jobbet som också håller på med viktminskning och att få igång sin motion. Kul för då kan man sporra varandra där med!
  25. Medlem sedan
    Aug 2007
    #13
    Härligt att du märker resultat
  26. 13
    Härligt att du märker resultat

Liknande trådar

  1. Inget slutdatum - inget blir gjort...
    By _Maa_ in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-04-09, 09:54
  2. Inget allvarligt, faktiskt inget alls
    By fruwiklund in forum _0812 Decemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-10-17, 17:29
  3. Ât inget onödigt socker i gâr!
    By angiesry in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-01-29, 10:30
  4. Å nej, inget socker!
    By Xappoline in forum Mat & dryck
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-10, 13:49
  5. Sylt socker / vanligt socker
    By BrazilianLinda in forum Mat & dryck
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-07-31, 17:40
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar