Ingen support!
_0910 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2000
    #1

    Ingen support!

    Nej, här hemma får man fasen ingen support för att man försöker gå ner i vikt. Mannen tar gladeligen fram en skål godis eller poppar popcorn så det stinker i hela huset när man är som mest sugen. Kommenterade det en gång och undrade om han skulle lägga heroin på bordet om jag var nykter heroinist, men han tyckte jag var en riktig fåntratt då. Vet ju att inte kan kräva att alla andra ska sluta med sötsaker, men ibland blir man ju så irriterad när abstinensen är som värst. Lyckades igår att inte äta nåt sött alls, fastän sonen försökte pillra i mig godis när vi satt på arlanda och väntade på hans plan. Han sa "det är citron mamma, nyttigt" ville nästan gå på den ; )
    Emilia med Felikz 000729 Amadeus 030203 och Xander 091017
  2. 1
    Ingen support! Nej, här hemma får man fasen ingen support för att man försöker gå ner i vikt. Mannen tar gladeligen fram en skål godis eller poppar popcorn så det stinker i hela huset när man är som mest sugen. Kommenterade det en gång och undrade om han skulle lägga heroin på bordet om jag var nykter heroinist, men han tyckte jag var en riktig fåntratt då. Vet ju att inte kan kräva att alla andra ska sluta med sötsaker, men ibland blir man ju så irriterad när abstinensen är som värst. Lyckades igår att inte äta nåt sött alls, fastän sonen försökte pillra i mig godis när vi satt på arlanda och väntade på hans plan. Han sa "det är citron mamma, nyttigt" ville nästan gå på den ; )
  3. Medlem sedan
    Jan 2007
    #2
    Inte lätt när man är omgiven av det som man nu då ska undvika att äta. Men man får försöka intala sig själv att man inte får äta det just nu.

    Jag klarade ju allt så bra igår. Idag serverades det hallonpaj med vaniljsås på jobbet och när jag kom hem hade mannen stått och gjort våfflor. Gick inte att undvika både paj eller våfflor. Men jag begränsade ändå portionerna.

    Det vi gör här hemma är att begränsa inköpet av sötsaker och att sedan inte servera sådant i onödan. Kanske det kan funka hemma hos er med?
  4. 2
    Inte lätt när man är omgiven av det som man nu då ska undvika att äta. Men man får försöka intala sig själv att man inte får äta det just nu.

    Jag klarade ju allt så bra igår. Idag serverades det hallonpaj med vaniljsås på jobbet och när jag kom hem hade mannen stått och gjort våfflor. Gick inte att undvika både paj eller våfflor. Men jag begränsade ändå portionerna.

    Det vi gör här hemma är att begränsa inköpet av sötsaker och att sedan inte servera sådant i onödan. Kanske det kan funka hemma hos er med?
  5. Medlem sedan
    Aug 2007
    #3
    Jag har haft samma problem här

    Inte kul alls när maken dukar fram choklad och ostbågar och allt möjligt som jag gör allt för att undvika. Han tyckte inte heller att han skulle "straffas" bara för att jag undviker allt onyttigt.

    Har fått be både honom och döttrarna att äta "i smyg" för att undvika frestelsen
  6. 3
    Jag har haft samma problem här

    Inte kul alls när maken dukar fram choklad och ostbågar och allt möjligt som jag gör allt för att undvika. Han tyckte inte heller att han skulle "straffas" bara för att jag undviker allt onyttigt.

    Har fått be både honom och döttrarna att äta "i smyg" för att undvika frestelsen
  7. Medlem sedan
    Nov 2005
    #4
    Förr om åren när jag försökte sluta med godis på ett för mig felaktigt sätt (tex viktväktarna) så tyckte jag också att det var asjobbigt om nån annan åt nåt sött och jag föll nästan alltid dit då.

    Men numera när jag är sockerfri så äter jag på ett för mig korrekt sätt som gör att jag inte alls blir frestad eller sugen. Tvärtom, jag känner mig nästan stärkt av att kunna stå emot. Men ibland får jag dippar och känner nästan lite sorg över att jag inte "kan" äta, men det brukar vara när jag har varit sockerfri väldigt länge.

    Så egentligen har jag väl inget annat tips än att antingen försöka tänka tvärtom - shit vad duktig du är som står emot - eller att försöka hitta ett bra sätt att sluta äta godis på som gör att du inte blir frestad.
  8. 4
    Förr om åren när jag försökte sluta med godis på ett för mig felaktigt sätt (tex viktväktarna) så tyckte jag också att det var asjobbigt om nån annan åt nåt sött och jag föll nästan alltid dit då.

    Men numera när jag är sockerfri så äter jag på ett för mig korrekt sätt som gör att jag inte alls blir frestad eller sugen. Tvärtom, jag känner mig nästan stärkt av att kunna stå emot. Men ibland får jag dippar och känner nästan lite sorg över att jag inte "kan" äta, men det brukar vara när jag har varit sockerfri väldigt länge.

    Så egentligen har jag väl inget annat tips än att antingen försöka tänka tvärtom - shit vad duktig du är som står emot - eller att försöka hitta ett bra sätt att sluta äta godis på som gör att du inte blir frestad.
  9. Medlem sedan
    Mar 2009
    #5
    Inte ok!
  10. 5
    Inte ok!
  11. Medlem sedan
    Feb 2009
    #6
    Bra som Marilen sa att hon sagt till dom hemma : Be honom äta i smyg om han ska äta sånt.
  12. 6
    Bra som Marilen sa att hon sagt till dom hemma : Be honom äta i smyg om han ska äta sånt.
  13. Medlem sedan
    Feb 2000
    #7
    När är "onödan"? Alla dagar utom födelsedagar?
    Jag tänkte begränsa mitt gottande till helgerna. Har faktiskt ingen lust att sätta förbud för sånt helt och hållet eftersom jag skulle bli depp och tappa motivationen direkt då.
  14. 7
    När är "onödan"? Alla dagar utom födelsedagar?
    Jag tänkte begränsa mitt gottande till helgerna. Har faktiskt ingen lust att sätta förbud för sånt helt och hållet eftersom jag skulle bli depp och tappa motivationen direkt då.
  15. Medlem sedan
    Feb 2000
    #8
    Han skulle aldrig äta i smyg. Han äter ju faktiskt nästan aldrig godis, men just popcornen ångar sig i hela huset. Funderar starkt på att sexvägra i en månad varje gång han äter sånt framför mig, moahahaha
  16. 8
    Han skulle aldrig äta i smyg. Han äter ju faktiskt nästan aldrig godis, men just popcornen ångar sig i hela huset. Funderar starkt på att sexvägra i en månad varje gång han äter sånt framför mig, moahahaha
  17. Medlem sedan
    Aug 2007
    #9
    Hehe...frågan är väl om du kan hålla ut en månad
  18. 9
    Hehe...frågan är väl om du kan hålla ut en månad
  19. Medlem sedan
    Jan 2007
    #10
    Nej inte fullt så drastiskt. Här hemma serveras det sötsaker på helgen men inte på vardagar. Jag tror det är bra att begränsa sig så att man inte har det tillgängligt för lätt. Det blir så lätt till att man stoppar i sig hela tiden då. Även barnen halkar in i det för de känner ju samma sug som en annan.

    Jag resonerar som så att det är mitt ansvar att försöka lära dem äta vettigt. Så här hemma äter vi på bestämda tider alla dagar i veckan samt att sötsaker då äts på helgerna. Givetvis blir det ibland undantag.

    Förbud helt och hållet vill jag inte ha heller. Men jag vet att för min egen del måste jag ha nolltolerans när det gäller kakor och godis för äter jag en är det kört. Men bara för att det är så för mig vill jag inte att barnen ska behöva leva så som jag gör. Men man kan ju ändå leda dem rätt liksom. Hängde du med?!
  20. 10
    Nej inte fullt så drastiskt. Här hemma serveras det sötsaker på helgen men inte på vardagar. Jag tror det är bra att begränsa sig så att man inte har det tillgängligt för lätt. Det blir så lätt till att man stoppar i sig hela tiden då. Även barnen halkar in i det för de känner ju samma sug som en annan.

    Jag resonerar som så att det är mitt ansvar att försöka lära dem äta vettigt. Så här hemma äter vi på bestämda tider alla dagar i veckan samt att sötsaker då äts på helgerna. Givetvis blir det ibland undantag.

    Förbud helt och hållet vill jag inte ha heller. Men jag vet att för min egen del måste jag ha nolltolerans när det gäller kakor och godis för äter jag en är det kört. Men bara för att det är så för mig vill jag inte att barnen ska behöva leva så som jag gör. Men man kan ju ändå leda dem rätt liksom. Hängde du med?!

Liknande trådar

  1. Support tar mer tid än teknik
    By JorraG in forum Förlossning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-05-19, 19:45
  2. Sur på Traderas support
    By anonymt namn in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-10-09, 17:07
  3. Lön på support/helpdesk?
    By Karin in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-05-01, 18:28
  4. Moralisk support?
    By -ME- in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-04-10, 12:57
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar