ironwoman igen
Träning
  1. Medlem sedan
    Apr 2000
    #1

    ironwoman igen

    Körde i söndags min sjätte (!) triathlontävling på ironmandistans, denna gång i Köpehamn. Efter tre dåliga år, en rejäl cykelkrasch och en separation så blev det en riktigt bra comeback. Lyckades hålla ihop näring och vätska under hela loppet och sprang hela löpsträckan (utan att gå) vilket är första gången!

    Simningen var jättefin, skyddad från vågor i en lagun ute på Amager. Sedan cyklade man kustvägen upp mot Helsingör och tillbaka längs med fina böljande landsvägar. Löpningen var inte riktigt lika naturskön, men gick förbi bl.a. lilla sjöjungfrun, fast å andra sidan så stirrar man mest bara rakt ner i marken när man kommit så långt.

    Jag har sagt det förut och säger det igen: det är helt fantastiskt vad kroppen klarar av. Och hur fort den återhämtar sig efteråt. Det mesta med en sådan här utmaning handlar faktiskt om huvudet, ett mentalt spel, att tänja på gränserna för vad man tror man klarar av. Om ni har funderat på att kanske, kanske vara med på det ena eller det andra... prova! Det kan mycket väl gå alldeles jättebra!

    ps. distanserna är alltså 3.8 km simning, 18 mil cykel, 42 km löpning i ett svep. Och jag är inte ensam här på AFF om att ha klarat av detta!
  2. 1
    ironwoman igen Körde i söndags min sjätte (!) triathlontävling på ironmandistans, denna gång i Köpehamn. Efter tre dåliga år, en rejäl cykelkrasch och en separation så blev det en riktigt bra comeback. Lyckades hålla ihop näring och vätska under hela loppet och sprang hela löpsträckan (utan att gå) vilket är första gången!

    Simningen var jättefin, skyddad från vågor i en lagun ute på Amager. Sedan cyklade man kustvägen upp mot Helsingör och tillbaka längs med fina böljande landsvägar. Löpningen var inte riktigt lika naturskön, men gick förbi bl.a. lilla sjöjungfrun, fast å andra sidan så stirrar man mest bara rakt ner i marken när man kommit så långt.

    Jag har sagt det förut och säger det igen: det är helt fantastiskt vad kroppen klarar av. Och hur fort den återhämtar sig efteråt. Det mesta med en sådan här utmaning handlar faktiskt om huvudet, ett mentalt spel, att tänja på gränserna för vad man tror man klarar av. Om ni har funderat på att kanske, kanske vara med på det ena eller det andra... prova! Det kan mycket väl gå alldeles jättebra!

    ps. distanserna är alltså 3.8 km simning, 18 mil cykel, 42 km löpning i ett svep. Och jag är inte ensam här på AFF om att ha klarat av detta!
  3. Medlem sedan
    Jun 2003
    #2
    Åh grattis! Då kanske jag såg dig svischa förbi, vi bor längs cykelvägen - i Holte, när du var på väg tillbaka till Köpenhamn (ca 18 km norr om stan). Om inte annat kanske du minns den trevliga backen här i Holte som heter Geels backe
    Snyggt jobbat, sååååå jäkla impad av alla som genomför iron!
  4. 2
    Åh grattis! Då kanske jag såg dig svischa förbi, vi bor längs cykelvägen - i Holte, när du var på väg tillbaka till Köpenhamn (ca 18 km norr om stan). Om inte annat kanske du minns den trevliga backen här i Holte som heter Geels backe
    Snyggt jobbat, sååååå jäkla impad av alla som genomför iron!
  5. Medlem sedan
    Apr 2000
    #3
    Oj men tänk om jag vetat om det innan! Då hade jag vinkat åtminstone! Bor ni vid en uppförsbacke så svischade jag så lagom, men... Det var en enormt trevlig cykelbana. De där vägarna genom landsbygden från Nivå och ner till er ungefär var kanonfina!

    Hm jag kanske måste tillbaka nästa år då för att vinka...
  6. 3
    Oj men tänk om jag vetat om det innan! Då hade jag vinkat åtminstone! Bor ni vid en uppförsbacke så svischade jag så lagom, men... Det var en enormt trevlig cykelbana. De där vägarna genom landsbygden från Nivå och ner till er ungefär var kanonfina!

    Hm jag kanske måste tillbaka nästa år då för att vinka...
  7. Medlem sedan
    Jun 2003
    #4
    Ja den backen är inte för småbarn, när man lägger in den på löparrundan, som de sista 3 på en 28 km runda Ja du får komma och vinka nästa år! Lovar att stå nere i korsningen precis innan backen och vifta med en svensk flagga
  8. 4
    Ja den backen är inte för småbarn, när man lägger in den på löparrundan, som de sista 3 på en 28 km runda Ja du får komma och vinka nästa år! Lovar att stå nere i korsningen precis innan backen och vifta med en svensk flagga
  9. Medlem sedan
    Feb 1999
    #5
    GRYMT!!! SOm jag skrev tidigare på FB!
    Du är het otrolig!
  10. 5
    GRYMT!!! SOm jag skrev tidigare på FB!
    Du är het otrolig!
  11. Medlem sedan
    Nov 2003
    #6

    Wowwww...

    Grym är bara förnamnet, jag är full av beundran!

    //A
    ~ Thea augusti -04 ~
    ~ Lovis april -08 ~

  12. 6
    Wowwww... Grym är bara förnamnet, jag är full av beundran!

    //A
  13. Medlem sedan
    Dec 1998
    #7
    Shit så bra jobbat! Jag vet att kroppen klarar mycket mycket mer än man tror men de där sträckorna är verkligen inte dåliga :-)
    Jag är lite sugen på att anta nåt slags utmaning och triathlon är klart frestande... Fast jag tvivlar på att jag har tid att träna för att klara ironmandistanserna... Men kanske ett lättare...
  14. 7
    Shit så bra jobbat! Jag vet att kroppen klarar mycket mycket mer än man tror men de där sträckorna är verkligen inte dåliga :-)
    Jag är lite sugen på att anta nåt slags utmaning och triathlon är klart frestande... Fast jag tvivlar på att jag har tid att träna för att klara ironmandistanserna... Men kanske ett lättare...
  15. Medlem sedan
    Apr 2010
    #8
    Otroligt imponerande! Stort grattis till en fantastisk prestation!
  16. 8
    Otroligt imponerande! Stort grattis till en fantastisk prestation!
  17. Medlem sedan
    Aug 2011
    #9
    Jag är imponerad. Verkligen!
    Har en kompis som precis gjort en Ironman i Kalmar, men han skulle däremot aldrig göra om det sa han.

    Själv gillar jag också att träna, men jag lägger ribban lägre, mycket lägre. ;-)
    En eller ett par timmars träning i rad räcker. Sen är det skönt att få vila.
  18. 9
    Jag är imponerad. Verkligen!
    Har en kompis som precis gjort en Ironman i Kalmar, men han skulle däremot aldrig göra om det sa han.

    Själv gillar jag också att träna, men jag lägger ribban lägre, mycket lägre. ;-)
    En eller ett par timmars träning i rad räcker. Sen är det skönt att få vila.
  19. Medlem sedan
    Feb 1999
    #10
    Grattis, det är verkligen jättehäftigt! Låter nästan övermänskligt, men det är fantastiskt vad människokroppen förmår! Hur lång tid tog det?
  20. 10
    Grattis, det är verkligen jättehäftigt! Låter nästan övermänskligt, men det är fantastiskt vad människokroppen förmår! Hur lång tid tog det?
  21. Medlem sedan
    Sep 1998
    #11
    min dröm! åh jag är såå imponerad av dig!!!!! Det är faktiskt en dröm jag har; att kunna säga att jag är en Ironwoman.. kanske om några år

    stort Grattis till din enorma prestation!
  22. 11
    min dröm! åh jag är såå imponerad av dig!!!!! Det är faktiskt en dröm jag har; att kunna säga att jag är en Ironwoman.. kanske om några år

    stort Grattis till din enorma prestation!
  23. Medlem sedan
    Apr 2000
    #12
    var det den backen där det stod så mycket folk?
  24. 12
    var det den backen där det stod så mycket folk?
  25. Medlem sedan
    Apr 2000
    #13
    det är så fantastiskt skönt att känna att kroppen är med mig igen! Tack.
  26. 13
    det är så fantastiskt skönt att känna att kroppen är med mig igen! Tack.
  27. Medlem sedan
    Apr 2000
    #14
    tack.
  28. 14
    tack.
  29. Medlem sedan
    Apr 2000
    #15
    Det finns alltid lättare men risken är att de blir inkörsport till tyngre grejer Om du får tillfälle, prova! Det är roligt att man kan börja med nåt nytt som vuxen och faktiskt klara det riktigt bra!
  30. 15
    Det finns alltid lättare men risken är att de blir inkörsport till tyngre grejer Om du får tillfälle, prova! Det är roligt att man kan börja med nåt nytt som vuxen och faktiskt klara det riktigt bra!
  31. Medlem sedan
    Apr 2000
    #16
    tack jag ler fortfarande! Det där leendet som anföll mig när jag såg målportalen
  32. 16
    tack jag ler fortfarande! Det där leendet som anföll mig när jag såg målportalen
  33. Medlem sedan
    Apr 2000
    #17
    Tack! Ge din vän en vecka eller två och fråga sen om han inte ska göra om det nästa sommar...

    Det gäller att välja utmaningar som är just det men ändå inom räckhåll. Klokt att placera ribban precis lagom högt!
  34. 17
    Tack! Ge din vän en vecka eller två och fråga sen om han inte ska göra om det nästa sommar...

    Det gäller att välja utmaningar som är just det men ändå inom räckhåll. Klokt att placera ribban precis lagom högt!
  35. Medlem sedan
    Apr 2000
    #18
    Det tog nästan 11½ timme. Och jag var inte nästan snabbast på simningen Där har jag mycket att lära!
  36. 18
    Det tog nästan 11½ timme. Och jag var inte nästan snabbast på simningen Där har jag mycket att lära!
  37. Medlem sedan
    Apr 2000
    #19
    Elller kanske nästa år? Det är inte så farligt som det låter. Bara länge. Tack du får gärna stå bredvid mig på startlinjen om nåt år när du känner dig redo! Vi behöver fler tjejer i den här sporten
  38. 19
    Elller kanske nästa år? Det är inte så farligt som det låter. Bara länge. Tack du får gärna stå bredvid mig på startlinjen om nåt år när du känner dig redo! Vi behöver fler tjejer i den här sporten
  39. Medlem sedan
    Dec 1998
    #20
    Hehehe, exakt. Blir man biten så blir man :-)
  40. 20
    Hehehe, exakt. Blir man biten så blir man :-)
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Hemma igen efter KUB o inlagd igen
    By sussiesan in forum _1111 Novemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-05-04, 05:12
  2. Hemofilus influenza igen och igen
    By CillaLi in forum Kropp & hälsa
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-08-04, 19:02
  3. amma igen efter tre dygn?(igen)
    By mor till nea och xerxes in forum Bebissnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-06-28, 22:15
  4. Barn igen-igen efter ängel
    By Mamma till ängel in forum Änglabarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-03-29, 07:22
  5. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-11-07, 19:42
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar