Sladdis?
Planera för barn
  1. Anonym
    #1

    Sladdis?

    Jag och min man funderar på en sladdis, då mitt bebissug har blivit jättestarkt igen , men jag är osäker på om det blir ensamt för den lill*. Vi har fyra barn i åldern 5-11 år, och det blir nog ingen till det närmaste året. Jag tycker att vi borde försöka få två till (så de har syskon närmare i ålder) men det tycker maken blir lite väl mycket.
    Vad tänker ni om det hela? Är det ensamt att vara sladdis?
  2. 1
    Sladdis? Jag och min man funderar på en sladdis, då mitt bebissug har blivit jättestarkt igen , men jag är osäker på om det blir ensamt för den lill*. Vi har fyra barn i åldern 5-11 år, och det blir nog ingen till det närmaste året. Jag tycker att vi borde försöka få två till (så de har syskon närmare i ålder) men det tycker maken blir lite väl mycket.
    Vad tänker ni om det hela? Är det ensamt att vara sladdis?
  3. Anonym
    #2

    Barn anpassar sig

    Min man var ensambarn och han tyckte att det var så bra så han tyckte först att vi bara skulle ha ett barn! Men tji fick han och nu har jag övertalat honom... hoppas på en FYRA :-)
  4. 2
    Barn anpassar sig Min man var ensambarn och han tyckte att det var så bra så han tyckte först att vi bara skulle ha ett barn! Men tji fick han och nu har jag övertalat honom... hoppas på en FYRA :-)
  5. Medlem sedan
    Dec 2002
    #3
    Både jag och maken är sladdisar och har olika upplevelser. Jag kände aldrig att jag var ensam eller så, medan han kände sig som ett ensambarn hela uppväxten. Men då är han också en "större" sladd än jag. Nu i vuxen ålder har både han och jag en väldigt nära relation till våra syskon. Och väntar själv en sladd!
  6. 3
    Både jag och maken är sladdisar och har olika upplevelser. Jag kände aldrig att jag var ensam eller så, medan han kände sig som ett ensambarn hela uppväxten. Men då är han också en "större" sladd än jag. Nu i vuxen ålder har både han och jag en väldigt nära relation till våra syskon. Och väntar själv en sladd!
  7. Medlem sedan
    Sep 2011
    #4
    Försöker blir gravid. Jag har slutat med min P-sprutan Maj-09. Har varit på gyn undersökning utan fel. Tacksam för svar! Jag är 40 år gamla. Jag äter husmankost. Jag stressa inte för jag är sjukpensionär. Skulle vilja blir gravid. Jag har inte haft mens sedan 02. Börja med P-spruta 02. Jag har två barn som är födda 00 och 02. Jag har gjort en GBP-op Nov-10. Jag börjae på 115 kg och mitt mål är att går ner till 65 kg. Nu väger jag 74 kg. Gick ner 6 kg på flytet. sammanlagt har jag gått ner 41 kg ska ner 9 kg till. Min mens har kommit i gång nu tack vare att jag har ättit rosenrot, gladin 25, folsyra, l-agria m.m. sedan efter det så jag ju haft mens några månder nu utan jag har ättit något mera av detta. Vet ej om jag har regelbunden mens än men jag har ju fått mens i några månder nu i år. 23 Aug, 28 Juli, Juni, Maj. Jag är så glad att jag har fått min mens tillbaka. Tacksam för svar!
  8. 4
    Försöker blir gravid. Jag har slutat med min P-sprutan Maj-09. Har varit på gyn undersökning utan fel. Tacksam för svar! Jag är 40 år gamla. Jag äter husmankost. Jag stressa inte för jag är sjukpensionär. Skulle vilja blir gravid. Jag har inte haft mens sedan 02. Börja med P-spruta 02. Jag har två barn som är födda 00 och 02. Jag har gjort en GBP-op Nov-10. Jag börjae på 115 kg och mitt mål är att går ner till 65 kg. Nu väger jag 74 kg. Gick ner 6 kg på flytet. sammanlagt har jag gått ner 41 kg ska ner 9 kg till. Min mens har kommit i gång nu tack vare att jag har ättit rosenrot, gladin 25, folsyra, l-agria m.m. sedan efter det så jag ju haft mens några månder nu utan jag har ättit något mera av detta. Vet ej om jag har regelbunden mens än men jag har ju fått mens i några månder nu i år. 23 Aug, 28 Juli, Juni, Maj. Jag är så glad att jag har fått min mens tillbaka. Tacksam för svar!
  9. Medlem sedan
    Sep 2011
    #5
    Min syster är 11 år yngre än mig och 13 år yngre än vår äldre syster. Det hon tyckte var jobbigast var perioden när både jag och storasyrran flyttade hemifrån samtidigt. Men efter det har hon uppskattat det massor! Jag menar, om hon har det tjafsigt hemma har hon ju två syrror att komma hem till!
  10. 5
    Min syster är 11 år yngre än mig och 13 år yngre än vår äldre syster. Det hon tyckte var jobbigast var perioden när både jag och storasyrran flyttade hemifrån samtidigt. Men efter det har hon uppskattat det massor! Jag menar, om hon har det tjafsigt hemma har hon ju två syrror att komma hem till!

Liknande trådar

  1. Sladdis
    By Eloem in forum Förlossning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-12-30, 17:41
  2. Sladdis
    By Eloem in forum Gravidsnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-12-06, 21:39
  3. Sladdis nu!!??
    By Anonym in forum Gravidsnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-10-28, 13:58
  4. När är man sladdis?
    By vinecooler in forum Mammasnack
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2006-06-28, 20:21
  5. Jag är sladdis.....
    By Madde in forum Föräldraskap
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2005-10-20, 07:24
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar