Biter
_1010 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2011
    #1

    Biter

    Jag ær mamma till en liten kille som har børjat bitas, mest mej - ibland pappa också. Har 6 st tænder och det kænns kan jag lova! Vad har ni gjort før att stoppa det? Han bara skrattar nær jag sæger till honom. Suck!


















    h
  2. 1
    Biter Jag ær mamma till en liten kille som har børjat bitas, mest mej - ibland pappa också. Har 6 st tænder och det kænns kan jag lova! Vad har ni gjort før att stoppa det? Han bara skrattar nær jag sæger till honom. Suck!


















    h
  3. Medlem sedan
    Oct 2003
    #2
    Vi säger bestämt "NEJ", skakar på huvudet och ser allvarliga ut när han biter. Det hjälper inte alltid men det verkar som han fattar mer och mer för han brukar skaka nej med huvudet tillbaka. Om du tex har honom i famnen när han biter, leker osv så skulle jag prova att säga nej och sedan sätta ner honom eller avbryta det ni håller på med för att visa att du menar vad du säger. Upprepa om han biter igen och beröm extra mycket när han kan sitta hos dig och inte biter osv.
  4. 2
    Vi säger bestämt "NEJ", skakar på huvudet och ser allvarliga ut när han biter. Det hjälper inte alltid men det verkar som han fattar mer och mer för han brukar skaka nej med huvudet tillbaka. Om du tex har honom i famnen när han biter, leker osv så skulle jag prova att säga nej och sedan sätta ner honom eller avbryta det ni håller på med för att visa att du menar vad du säger. Upprepa om han biter igen och beröm extra mycket när han kan sitta hos dig och inte biter osv.
  5. Medlem sedan
    Dec 2007
    #3
    Så har vi gjort när våra barn biter. Eftersom de tycker om att vara hos oss så gillar de inte när vi sätter ner dem och avbryter leken.
    Sen får man räkna med att små barn biter. De är så orala och har inte alltid möjlighet att uttrycka sina känslor på något annat sätt. Eller så blir de väldigt överväldigade av känslorna och biter pga det och det kan vara både positiva och negativa känslor.
  6. 3
    Så har vi gjort när våra barn biter. Eftersom de tycker om att vara hos oss så gillar de inte när vi sätter ner dem och avbryter leken.
    Sen får man räkna med att små barn biter. De är så orala och har inte alltid möjlighet att uttrycka sina känslor på något annat sätt. Eller så blir de väldigt överväldigade av känslorna och biter pga det och det kan vara både positiva och negativa känslor.

Liknande trådar

  1. biter och det gör så ont
    By Islands mini in forum Bebissnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-05-05, 13:49
  2. Min son biter mig!
    By Linnis in forum _0807 Julibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-12-15, 11:32
  3. Han biter!
    By Ionnix32 in forum _0801 Januaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-10-21, 09:53
  4. Han biter mej!!
    By fyrabarnsmor in forum _0710 Oktoberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-02-15, 09:09
  5. E. biter!
    By Vera m 2 in forum _0410 Oktoberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-08-27, 18:05
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar